🔑 C 22 🔑

70 33 7
                                    

☢ AKIM POV ☢

"Oppa! ”

Kacau tul la minah ni

"Apa? ”
Jawabku dengan lembut lalu tersenyum manis. Aceh saje cover, aku yang tak bagi kejutkan. Sebab...

Annoying

"Oppa la! Kenapa tak kejutkan lily?! Tasuke ah cenni! "
Sebut lily lalu menghentak kakinya beberapa kali, bibir tak payah cakap la, dah macam mulut angsa. Muncung memanjang.

"Ala.. Lily comel sangat time tido.. Akim tak sampai hati nak kejutkan.. "
Bohongku. Bukan tak sampai hati, tapi tak sanggup. Muka dia perghhhh kalah mak cik.. Nampak sangat cantik sebab make up 100 inci. Seinci cukup ah.

"Err.. Betul ke comel? Ehehe"
Rambut yang sedikit serabai diselit pada telinga, senyuman konon² comel dilemparkan kepadaku.

"Ha iye laa comel sangat.. "
Sebutku lagi, wajah liya ku pandang sekilas, nampak sangat dia tengah tahan ketawa, habis kembang hidung tu tahan gelak.

Takpe la
Stay lawa.

Minah tu ape lagi, makin tersipu-sipu.

"Comel... Comel macam apa oppa? ”
Sebut lily lagi sambil jari jemarinya tak habis² betulkan rambut.

"Macam bini hulk.. "
Sebutku jujur.. Ehe tak salahkan jujur? Ehe

"Apa?! "
Matanya terbeliak setelah mendengar kata² indaku. Keretaku ditumbuknya sekali menandakan protes, pastu mula la mengaduh.

Kalau kereta aku ni transfomer, dah lama aku suruh kereta aku ni 'kick' dia sampai ke  afrika.

Puas hati.

"Takde la.. Macam bidadari.. Bidadari syurga! "
Sebutku dengan semangat. Senyuman mengodaku tayangkan kepadanya.

"Emm.. Betulni? "
Sebut lily dengan lemah lembut bagaikan perempuan melayu terakhir. Rambutnya tak habis² dipintalnya.

"Betul.. Sumpah.. "
Sebutku lagi.. Saje taknak keruhkan keadaan.

"Kalau centu.. Boleh tak bidadari syurga awak ni.. Nak join tengok wayang sesama?"
Sebut lily dengan nada mengada-ngada. Nayhh geli aku. Muka terujanya ditayangkan kepadaku.

"Tak boleh"
Ujarku separa pelahan, memang tak nak ajak dia pun. Kacau je.. Baru nak mengedik dengan liya.

"Apa?! "
Balas lily dengan suara yang agak keras. Geram mungkin. Rambut yang dipintalnya di sentak kuat, pastu mengaduh la sebab rambut putus. Mengada.

"Mesti la bole.. Awakkan bidadari saya.. "
ujarku terpaksa, bukan ape, tak nak kecohkan suasana. Kalau tak, mungkin minah gedik ni bertukar jadi gorilla jadian versi gedik.

Seram.

"Hehe.. Sayang oppa! "
Sebut lily gedik, lalu melompat bahgia. Haih da nasib

"Bidadari.. Masuk la"
Arahku dengan lembut dan berbudi bahasa.. Acewah.

"Yeayy! Muah! "
'Flying kiss' yang dilempar oleh lily ku acah sambut kemudian ku tunggu sesaat,  semasa lily sedang sibuk buka pintu kereta, flying kiss itu ku baling keluar.

Ehe.

"Pstt.. Bidadari syurga ke.. Bidadari neraka? "
Bisik liya pelahan.

"Bidadari longkang"
Ujarku lalu senyuman nakal bertaut.

"Eshh tak baik"
Ucap liya lalu menepuk bahuku pelahan.

"Pstt bisik apa tu? ”

UNEXPECTED LOVE [C]Where stories live. Discover now