26 || body

183 28 8
                                    

"Nah."

Secawan air panas dihulurkan kepada suaminya yang berwajah cemberut. Seokmin hanya menahan tawa melihat adik iparnya. Seorang menjeling-jeling, yang seorang lagi ada lebam pada tulang pipi.

Entah apalah yang digeramkan sangat oleh Jiyeon sampai lebam muka Soonyoung dibuatnya.

"Itulah aku kata jangan jadi pervert. Kan dah kena sebiji."kata Jiyeon yang sedang duduk di sebelah Soonyoung itu. Puan Lee yang berada di dapur itu hanya menggeleng kepala. Dari dulu tak sah kalau tak bergaduh.

"Manalah aku tau kau tengah pakai baju. Tau tau saja botol bedak dah melekat kat muka."

"Aku dah kata ketuk pintu dulu sebelum masuk kan."

"Eee aku tak biasalah—"

"Dah tu biasakanlah—"

"Eh eh apa kena korang ni? Masa kecil gaduh, bujang gaduh dah kahwin pun gaduh?"ujar Seokmin sambil memandang ke arah mereka berdua dengan wajah yang jelek. Penat telinganya mendengar pertelingkahan mereka berdua yang sepertinya tidak akan habis.

"Kau sibuk apa?!"tengking Jiyeon dan Soonyoung kepada Seokmin semula. Seokmin mengemam bibirnya sebelum mengalihkan perhatiannya kepada televisyen. Menyesal buka mulut kalau mereka ni tengah bergaduh.

"Eh kalau aku tengok kau punya badan pun tak salahlah. Tengok cincin ni. Aku ni suami kau tau."

"Marriage doesn't come with consent, Mr. Kwon Soonyoung."

"Malaslah cakap dengan kau ni. Ingat dah kahwin lembutlah sikit. Sama saja macam dulu."bebel Soonyoung sebelum berdiri dan mendaki tangga tersebut. Jiyeon menggulingkan matanya apabila Soonyoung masuk ke dalam bilik mereka berdua.

"Jiyeon, kenapa tu?"

"Entahlah eomma. Emosi pulak dia malam-malam ni."

"Daripada kamu berdua bergaduh, ambil ni. Tuam muka suami kamu yang dah lebam tu."kata Puan Lee sambil menghulurkan satu pek ais kecil kepada Jiyeon. Jiyeon mengeluh perlahan sebelum menyambut huluran daripada ibunya.

"Dia yang gatal, aku pula yang kena tuam."bisik Jiyeon perlahan sambil membuat mimik muka.

"Lee Jiyeon."

"Okay okay."

Jiyeon bangun dan melangkah ke tingkat atas. Biliknya dituju. Dengan malas dia mengetuk pintu tersebut sebelum membukanya. Kelihatan Soonyoung sedang baring mengiring di atas katil tanpa memakai baju. Mata Jiyeon terkebil-kebil melihat belakang badan Soonyoung yang terdedah.

(sila rujuk media di atas untuk cuci mata)

Jiyeon menjilat bibirnya sebelum menggeleng perlahan.

Gila.

Bagaimana kupu-kupu dalam perut aku ni boleh hidup balik? Aku ingat sudah mati sejak tinggal dengan Joshua. Getus hatinya. Kaki Jiyeon melangkah masuk ke dalam bilik itu dan pintu dikunci. Dia menghampiri Soonyoung yang masih tidak menyedari kehadirannya di dalam bilik itu.

"Soonyoung-ah,"

"Hmm."balas Soonyoung sebelum berpusing menghadap Jiyeon. Mata Jiyeon membulat. Pek ais yang dipegangnya tadi terjatuh akibat terlihat ciptaan tuhan yang indah di hadapan matanya. Matanya meliar melihat tubuh lelaki di hadapannya ini.

Gila.

Suami aku ke ni?

"Seronok cuci mata?"

"Seronok."balas Jiyeon tanpa sedar. Setelah beberapa saat, wanita itu menggeleng kepala menyedarkan dirinya. Soonyoung tertawa sinis lalu menghampiri Jiyeon yang masih berdiri di tepi katil.

Dah kenapa budak ni tercegat saja? Getus hati Soonyoung. Dia menarik tangan Jiyeon supaya duduk di atas katil itu bersama-samanya. Pek ais yang masih berada di atas katil itu diambil dan diberikan kepada Jiyeon.

"Kau nak buat apa dengan icepack tu?"

"Eomma suruh aku tuam pipi kau."

"Oh okay."

Jiyeon masih kaku tidak berbuat apa-apa. Dia cuba untuk mengalihkan pandangannya ke tempat lain selain badan Soonyoung. Lelaki itu cuba menahan tawa melihat gelagat isterinya.

Lantas Soonyoung mengambil tangan Jiyeon yang memegang pek ais itu dan diletakkan pada pipinya yang lebam. Jiyeon masih diam tidak berkata apa-apa. Dia hanya memandang tangannya yang dipegang lelaki itu.

"Kenapa senyap saja?"soal Soonyoung sebelum mengeratkan lagi pegangan tangannya. Jiyeon menjilat bibirnya. Liur ditelan payah. Gadis itu terus menarik tangannya daripada pegangan Soonyoung.

"Aku turun kejap."Jiyeon terus bangun. Dengan pantas, Soonyoung menarik tangannya supaya duduk semula di atas katil.

"Tak bestlah pakai aku kau. Tukarlah panggilan lain."

"Nak panggil apa? Awak saya?"soal Jiyeon. Jiyeon membuat muka geli geleman dengan nama panggilan yang dicadangkan oleh dirinya sendiri. Soonyoung melepaskan tawanya sebelum meletakkan Jiyeon di sebelah.

"Sayang abang?"cadang Soonyoung pula. Jiyeon mencebikkan bibirnya.

"Cringe."

"Pakai I you sajalah."kata Jiyeon dan suaminya menganggukkan kepala bersetuju dengan nama panggilan tersebut. Selepas itu, suasana di dalam bilik mereka menjadi kekok. Jiyeon sambung menuam wajah Soonyoung.

"Sakit sangat ke?"soal Jiyeon perlahan. Soonyoung menggeleng kemudian tersenyum lebar.

"Tengok muka you dah tak sakit dah."

Jiyeon mengemam bibirnya sebelum berpaling ke belakang. Gila cringe mamat ni. Nasib suami kalau tidak aku dah lama grip kepala dia. Getus hati Jiyeon.

"Kenapa macam nak taknak saja pandang I?"soal Soonyoung lagi sebelum mengusap betis gadis itu. Wajahnya merona merah. Jiyeon mencampakkan pek ais itu pada tubuh Soonyoung.

"Boleh tak you pakai baju?"

"Kenapa? Badan I tak cantik ke?"

"SEBAB CANTIKLAH I SURUH PAKAI BAJU!"jerit Jiyeon tanpa sedar. Soonyoung mengemam bibirnya lalu tergelak besar. Tidak menyangka yang Jiyeon akan memuji badannya.

Setelah tersedar dia berkata begitu, mata Jiyeon terbeliak. Dahinya ditepuk kuat. Kantoi pula segala kata-kata yang berada dalam fikirannya sejak mula dia masuk ke dalam bilik.

"Princess,"

"Look at me."

Lelaki itu menarik Jiyeon dengan memegang leher gadis itu. Dia menolak dagu Jiyeon ke atas menggunakan jarinya. Dia hanya membiarkan Soonyoung berbuat begitu kerana jauh di dasar hatinya Jiyeon sukakan sentuhan begitu.

"Can I kiss you?"soal Soonyoung dengan nada yang rendah. Jiyeon meneguk liur sebelum matanya melilau ke tempat lain. Jantungnya berdegup laju.

Soonyoung yang berada di hadapannya ini bukan Soonyoung yang dikenalinya dulu. Di dalam hatinya, dia sudah menjerit-jerit kerana baru sekejap tadi Soonyoung nampak comel tapi kenapa tiba-tiba bertukar jadi hot pula KAGWOQGWKWG STEP ON ME KWON SOONYOUNG

lah tiber

okay kita teruskan.

Soonyoung tertawa kecil sebelum mengusap belakang badan Jiyeon dengan perlahan. Tangannya menyelak baju tidur Jiyeon dan menyentuh kulit wanita itu dengan lembut. Jiyeon menggigit bibirnya keresahan.

Suasana di dalam bilik itu bertukar menjadi tegang.

Badan Jiyeon menjadi kaku apabila tangan Soonyoung mengusap tubuhnya perlahan. Nafasnya tersekat-sekat. Mata Soonyoung tidak lepas daripada melihat bibir Jiyeon yang berkilat itu.

"I'll take that as a yes."

#####

PEH KORANG BERDUA NI BOLEH PERGI NERAKA TAK??! Astaghfirullah. Sabar author. Sabar itu indah. Manjaayh.
okay but the thing is wtf did i write 😩 pls forgive me im suck at writing this kind of stuff 😭

btw thank you for the 105+ votes !! love you guys <3

Home;run || Kwon SoonyoungWhere stories live. Discover now