Why ep2:
someone's pastThree years earlier—
Seorang pelajar lelaki yang bertubuh gempal kelihatan agak teruja berada di Cheong-A High School buat pertama kali dalam hidupnya. Hatinya tidak berhenti daripada memuji kecantikan dan keindahan serta kemewahan sekolah itu.
Memang lain daripada sekolah yang lain! Iyalah, sekolah untuk orang kaya-kaya la katakan.
Pelajar lelaki itu menyuapkan satu bar coklat ke dalam mulutnya. Tidak cukup dengan itu, sambil berjalan, dia mengunyah keropok super ring.
Dia tidak menyangka dapat belajar di sekolah ini. Semuanya kerana berkat bakat nyanyiannya. Disebabkan bakatnya, dia dapat menyertai sekolah ini. Sungguh tidak terduga lagi.
Sedang asyik pelajar lelaki itu berjalan, dia terlanggar dengan seorang pelajar perempuan. Habis semua keropok super ringnya jatuh ke lantai. Bukan setakat itu sahaja, terdapat beberapa butir keropok mendarat di atas kepala pelajar perempuan itu.
“Ah, maaf maaf.” pinta pelajar lelaki itu laju. Dia terus menepis keropok super ring yang terdapat di atas rambut pelajar perempuan itu.
Pelajar perempuan itu merenung pelajar lelaki yang bertubuh gempal itu dengan renungan yang tajam. Dia kemudian memeluk tubuhnya. “Hoi, budak gemuk. Dah tahu gemuk tu kawallah sikit nafsu makan kau tu.” kutuk pelajar perempuan itu. Dia sudah mengangkat tangannya bersedia untuk menampar pelajar lelaki itu.
YOU ARE READING
[C] Why | Haruto
Hayran KurguDisebabkan dendam, dia menjadi begitu. "Why me, Haruto?" "Because it is you." start: 3.5.21 end: 16.7.21