Küçük çocuk iki gündür yaptığı gibi insanları gözlemlemek için sabahın erken vakitlerinde handan ayrılıp meydana ilerledi.
Meydan da loncalar, tüccarlar, demirciler, simyacı dükkanları gibi bir çok mekan vardı. Kendisi çok fazla dikkat çekse de insanlar onun zararsız olduğunu fark ettikleri gibi artık ona dikkat etmeyi bırakmışlardı.
İki gün boyunca insanları izlerken her şeyin gözüktüğü gibi olmayacağını anlaması uzun sürmemişti...
O gün gerçekleşen olayı hatırlayınca ne kadar toy olduğu yüzüne çarpılmıştı.
Orta yaşlarında alımlı bir kadın ağlayarak sokağın ortasında belirince izlemekle yetinip olaya karışmamayı seçti gri saçlı çocuk. Yine de biraz daha konuyu anlayabilmek için kadına yaklaşmıştı.
"..Lütfen."
Kadının bir konuda loncadan çıkan iki iri cüsseli adama yalvardığını duyunca merakı git gide kabardı.
"Anlıyorum. Böyle iğrenç bir olayın vukuu bulması kabul edilemez."
Kadının yaşlı gözleri minnetle parlarken yırtık elbisesini utanmış gibi biraz daha çekiştirdi. Lonca üyelerinden daha kısa olanı kadının durumuna tekrar bakarken yutkundu.
"Lütfen içeride bekleyin. Sorumluyu getirdikten sonra Hüküm Loncası tarafından karar verilecek. Krallığı ilgilendiren bir istihbarat olduğu için ücret talep edilmeyecektir.Üstelik sizin gibi saygın birinin sözleri bizim için oldukça değerlidir Bayan Urine. Lordların arasından bir hainin ismini vermeniz sorun yaratacağından bunu gizli tutacağız."
Kadın tekrar ağlamaya başlarken yorgunca loncadan içeriye girdi. Rex bütün olanları dinlerken konunun ne olduğunu bilmese de Hüküm Loncasındakileri izleyemeyeceği için mutsuzdu. İki adamın gidişini izlerken şansına lanet ederek kaldığı hana doğru yola koyuldu. Öğle yemeğini yedikten sonra durumları tekrar izleyebilirdi...
Rex hana vardığında hancının önündeki gümüşlere ve karşısında yüzünü gizleyen adamı fark etti ilk önce. Han sahibi hararetle adama bilgiler verirken kulak misafiri oldu.
"Şu sıralar krallık içinde bir karmaşa var. Anlatılanlara göre yakın bir zamanda savaş çıkacakmış. Krallık bütün loncaları savaş, isyan ve ya casus ihbarlarını öncelikli sıraya alması için emirler vermiş. Yakın zamanda krallığa giriş çıkışlar kapanacak diyorlar."
Adam derin düşünürken cebinden bir gümüş daha çıkardı. Etrafı yoklarken kendilerine bakan küçük çocuğu görmesiyle ifadesi sertleşti.
"Burada ne işin var velet?"
Hancı da küçük çocuğu fark edince ilk şaşırmış ardından yatıştırıcı bir sesle araya girmişti.
"Sakin olun Lordum. Handaki müsterilerimizden biri kendisi."
Lord diye hitap edilen adam yüzünü buruşturmayı kesmese de ona laf atmayı bırakmıştı. Bunu hemen değerlendiren Rex kibar bir üslûpla hancıya istediğini söyledi.
"Bayım öğle yemeği için geldim ve konuşmanıza izinsiz kulak misafiri oldum."
Rex adamın ifadesini izlerken onun tekrar sinirlendiğini görünce fark etmemiş gibi davranarak devam etti.
"Az önce lonca ve krallık hakkında konuştuğunuzu duyunca belki bilginiz olabilir diye bir soru sormak istiyorum."
Yüzünün bir kısmı kapalı olan adamın dikkatini çekmeyi başaran Rex içten içe sırıttı. Bu adamın lord olduğunu duymasa bu kadar lafı uzatmaz ve çekip giderdi. Fakat neden işlerin kendi rüzgarına takılmasına izin vermiyordu ki?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Katliamın Elçisi
FantasyGeçmişin gölgesi üzerine düştüğünde Rex zor bir karar almak zorunda kalacaktı... Katliam onun gözüne hiç bu kadar güzel gelmemişti. "Çivisi çıkmış dünyaya katlimın elçiliğini yapacağım!" Küçük bir çocuğun ağzından çıkan sözler ne kadar ileri gidebil...