Kapitel 57

213 3 0
                                    

(Emma)

Louis stod och väntade på att hans ägg och bacon skulle steka klart när Agnes och Harry kom in i köket tillsammans. Harry tog bara en banan och gick sedan och satte sig vid tv:en. Men Agnes gjorde i ordning en macka och tog ett glas juice och satte sig med oss andra tjejer.

”Okej nu när alla är här kan jag berätta vad Emma gjorde i natt.” sa Josefine.

”Oj oj!” sa Keela och tittade på mig.

”Igen?!” frågade Agnes shockat.

”Nej va, jag vet inte ens vad Josefine pratar om, det hände inget i natt, du låg ju på min plats.” svarade jag och nickade mot Josefine.

”Nej nej inget sånt, hon pratade i sömnen.”

Keela och Agnes började skratta.

”Haha jättekul.” sa jag sarkastiskt.

”Ja! Vad sa hon Josefine?!” undrade Agnes.

”Hon sa, I love you, do you know that?” berättade Josefine.

Dom började skratta igen.

”Men det är inte allt!”

”Nähä vad sa hon mer då?”

”Det var inte hon det var Niall som svarade.”

”Haha va, vad svarade han då?”

”I know and I love you too och han vände sig om mot mig och lade handen runt mig som sagt kramade mig.”

”Hahah Oh my god, vilken cheater!” retas Keela.

”Nej han bara visste inte att det inte var jag!” försvarade jag.

”What are you talking about, you do talk some shit?” säger Louis från ingenstans.

”AAAH!” ropar jag och ställer mig upp.

”Emma får frispel.” säger Keela.

”Nej eller kanske men det där sa han i intervjun med vakna med the voice också, typ föra året.”

”Okej?”

”Aja vad var det du sa Josefine?” frågade jag.

”Va, nej jag var klar, du pratade i sömnen och Niall trodde du sa till honom så han svarade och kramade mig.”

Det var tyst ett litet tag innan Keela hade kommit på att jag inte hade berättat vad det var jag egentligen drömde.

”Men hallå Emma vad var det du faktiskt drömde då?”

”Uhm..”

”Ooh she's blushing!” retas Keela.

”Oh who's blushing?” undrar Louis.

”Oh no!” sa jag när Louis kom och satte sig vid bordet också, bara för att se vem det var som skämdes.

”So tell us!” säger Louis nyfiket.

”You know the person you called my prince.” började jag.

”ME!” ropade Niall från tv:en.

”Unfortunately not!” ropade Agnes tillbaka när hon förstod vem jag menade.

”Lein?!” frågade Josefine.

”Yep.” svarade jag.

”OOH!” säger Keela och Agnes.

”Oj oj!” säger Josefine.

”What about him?!” undrar Liam nyfiket. Liam hade precis kommit ut i köket när Josefine sa Lein.

”Emma have been 'in love' with him since seventh grade and he in her, but he never dared to tell Emma so there was never anything officially between them.” berättade Josefine för Liam.

”But i'm over him and now I officially have Niall and he is the best!” ropade jag och sprang och lade mig med honom i soffan. Niall kramade om mig skydande från dom andra.

När alla äntligen hade kommit över mig och Lein grejen gick jag och bytte om från pyjamas, det vill säga från trosor och Niall's over sized T-shirt, till vanliga kläder. När jag hade bytt om lånade jag Nialls dator för ha något att göra. Jag började titta på olika brittiska youtubers videosar och klickade sedan vidare och såg olika videosar. Det kom upp en musik video till The Vamps låt Oh cecilia (Breaking My heart) ft. Shawn Mendes. Jag vet att Josefine pratade om att dom sjöng den tillsammans så varför inte kolla om de är bra.

Det visade sig att de var väldigt bra så jag klickade vidare och tittade & lyssnade på andra videos från dom jag kollade på deras brought to you by mcdonald's (VEVO LIFT) och när jag tittade på Get to know: Brad fick han frågan ”Vilken låt som var hans favorit låt att spela (på gitarr) var.” Först säger han några stycken och sedan ”Back in black probably back in black it's like the one that every guitar player knows.” Hm undra om Niall kan spela den.

”NIAAAAAAAALL”

Niall kommer in rusandes i rummet i panik.

”What is it, are you hurt, are you in pain?!” ropade han när han kom.

”No I just have a question.”

”That was why you screamed like you was scared or in pain.”

”No I screamed so you would hear me.”

”Whatever what did you want?”

”Can you play back in black?

"Of AC DC?"

"Yeah?"

"Yes I can, but why?"

Jag visar honom videon, när han har sett det jag menar tar han fram sin gitarr och börjar spela.

__________________________________________________________________

Jag tycker det är jättekul att ni kommenterar i kapitlena! Blir verkligen glad av supporten jag får :)

Före, Under Och EfterWhere stories live. Discover now