(Emma)
När vi kom till arenan fick jag, Keela och Agnes gå in den vanliga vägen för att inte väcka uppmärksamhet. När vi hade gått tre steg kom vi på att vi inte hade fått några biljetter så vi kunde inte komma in. Jag gick tillbaka till bilen som inte hade åkt än.
”We didn't get any ticets.” Sa jag till Liam som hade öppnat bildörren lite så att vi kunde se varandra.
”I know but it just to say your names and thay would check the list and than let you in.”
”Aha okay.” Jag gick tillbaka till Keela och Agnes.
”Det är bara för oss att säga våra namn så kommer dom kolla om vi står på listan och sen går vi in och får våra platser.”
”Okej bra, då går vi!” Sa Keela och tog ledningen.
När vi kom till ingången sa Keela vilka vi var och vi fick komma in till arenan. Vi hade fått några slags VIP platser. Antagligen för att det var Agnes födelsedag idag och killarna ville fixa något speciellt för henne idag. Alla fansen i arenan dansade till musiken som spelades där inne. Jag, Keela och Agnes började också dansa till musiken. Till slut kom säkerhets videon och vi blev helt hysteriska. När vi sen insåg att det inte var då dom kom utan att det var 5 Seconds Of Summer som skulle spela först så blev vi lite lugnare. Efter att 5SOS hade spelat dröjde det inte länge innan One Direction kom ut och spelade.
Efter att konserten var slut väntade vi på att alla andra fans hade gått ut från arenan för att sedan gå backstage för att överaska Agnes. Agnes undrade varför vi inte började gå ut när alla andra gjorde det. Men jag och Keela sa inte varför vi bara ryckte på axlarna. Vi försökte gå så nära backstage som möjligt utan att väcka uppmärksamhet. Efter ungefär 20 minuter kom Paul ut och hämtade oss och sa att vi skulle följa efter honom.
(Agnes)
Jag hade ingen aning om vad det var som hände. Det kändes bara jätte weird, vet inte varför. Men både Keela och Emma betedde sig annorlunda än innan. Det verkade som om dom inte ville prata med mig. Varje gång jag frågade något ryckte dom på axlarna och såg helt oberörda ut. Fine! Om dom ska bete sig otrevligt tänker jag också göra det. Vi var på väg in backstage med Paul men jag vet inte vart.
”Så vet ni vad som händer ikväll?” Frågade jag och försökte vara trevlig.
Som alla gånger innan jag frågade något så ryckte dom båda på axlarna och såg ut att inte bry sig alls. Paul visade någonting till Keela och Emma och dom saktade av och började gå bakom mig. Vad sjuton håller dom på med?! Eh nu orkar jag inte bry mig, det är för tusan min födelsedag då ska jag ju inte vara arg och grinig bara för att dom är det.
Vi stannade vid en dörr som det var en rätt så flashig skylt på. Undra vad det var där inne... Vi gick in i rummet och det var hel mörkt, jag såg ingenting.
”Where is the lightswitch?!” Frågade jag irriterat.
Precis då tändes lampan och hela One Direction och 5SOS hoppade fram och ropade ”HAPPY BIRTHDAY!!!”
”AH, THANK YOU!!!” Ropade jag tillbaka.
Rummet var fyllt med ballonger, volanger, konfetti och annat man brukar ha på fester, det stod två tårtor på ett bord bakom allihopa och det fans ett par stycken Coca Cola flaskor med en trave glass.
Harry kom fram till mig och gav mig en stor födelsedagskram och en puss. Han drog fram mig till bordet med tårtorna och sa att jag skulle blåsa ut ljusen. Jag blåste ut alla ljusen på en gång. Alla fick varsin tårtbit och vi började festa.
(Morgonen efter)
{En dörr öppnas och stängs försiktigt}
Jag öppnar ögonen försiktigt och mötes av Harrys blick när han vände på sitt huvud. Det var antagligen han som kommit in genom dörren. Han tog av sig sin skjorta och byxor och kom och lade sig bredvid mig.
”Did you have a good birthday yesterday?”
”Yes, it was beautiful!”
”Good!” Sa Harry och log. Han lade sig närmare mig, lade sin hand runt mig och mös in sig i mig och täcket. På tal om igår vad sjutton hände?! Jag har nästan inget minne om igår kväll. Det sista jag mins är att efter att jag, Keela och Emma hade stått och snackat lite medan vi ätit upp våra tårtor så dansade jag med Harry... eller var det Niall, eller Luke. Sen har jag ingen aning om vad som hände. Jag fick panik, vad sjuton var det som hände igår? Jag satte mig hastigt upp i sängen och försökte komma ihåg. Jag satte mig upp för fort så jag fick ont i huvudet. Jag blundade lite för att huvudvärken skulle gå bort lite, det funkade inte. Jag vände mig mot sängkanten och satte fötterna på golvet.
”Are you okay babe?” Undrade Harry.
”Yes i'm just gonna go for a walk.”
”Okay be careful.”
”I will.”
Jag tog min mobil och slängde på mig en av Harrys tröjor. Jag måste hitta något att dricka, mitt huvud sprängs snart. Jag tittade ner i golvet och höll ena handen på pannan av all huvudvärk. Vilket kanske inte var så smart. Precis framför mig öppnades en dörr som jag gick in i. Så himla korkat att ha dörrar som går utåt på ett hotell. Jag ramlade bakåt och satte mig ner. Personen som öppnade dörren gick runt dörren och kollade vem det var som den öppnade dörren på. Jag kollade inte vem det var för än jag hörde ett gapskratt från personen och jag kände igen det där skrattet, det var Keela.
”Klantarsel!” Sa hon till mig med ett flin.
”Eh käften!”
Hon hjälpte mig upp och stängde dörren.
”Bodde inte du där uppe?” Frågade jag.
”Eh..jo..fast jag blev flyttad.”
”Aa visst, eller hur, sluta ljug! Är det här Lukes rum?”
Hon var tyst en stund ”Ja.” svarade hon sen och rodnade.
”Jaså så du har verkligen gjort slut med Louis?!”
”Ja och tillbaka till dig!? Vart var du på väg?”
”Någonstans där man kan få tag på något att dricka.”
”Vadå då?”
”Jag har världens huvudvärk.”
Keela började skratta medan vi började gå mot lobyn.
”Och varför var det så kul då?!” Undrade jag.
”Vet du om vad som hände igår kväll?” Frågade Keela och blev allvarlig.
”Nej!” Svarade jag och gav henne en sur min.
”OOH!”
”Vadå? Berätta, jag vill veta vad som hände!”
”Till att börja med så borde du prata med Emma.”
”Va? Varför det? Har det hänt något med henne?”
”Nej eller jo eller det beror på hur man ser på det.”
”Men va?”
”Eh gå bara och prata med Emma hon är nog i det rum som bara är två rum efter det här.” Sa Keela och pekade mot det rummet som var två rum längre fram.
”Men hade inte hon och Niall sitt rum bredvid Louis och ditt rum? Och är inte det där Zayns rum?”
”Jo precis!” Svarade Keela och fortsatte att gå mot lobyn.
”Vadå har dom gjort slut?!”
”Hoppas inte det.”
___________________________________________________________________________________
Ooh, Vad tror ni har hänt på Agnes födelsedag? Varför är det så viktigt att Agnes pratar med Emma? Varför är Emma i Zayns rum och inte med Niall? Tror ni att det hände någonting mellan Emma och Niall på Agnes fest?
VOUS LISEZ
Före, Under Och Efter
FanfictionDet här är den första riktiga fanfiction jag gör här på wattpad:) Hoppas ni gillar den. Den handlar om tre tjejer som får sina livs drömmar uppfyllda tillsammans. De går på sitt favorit band One Directions konsert och får speciella backstagepass oc...