(Emma)
När jag vaknade såg jag bara väggen på bussen, först såg jag bara att det var någonting där,
sen såg jag att det var en vägg men jag kunde inte placera vart jag var. Jag var typ helt borta. Är jag hemma tänkte jag, på landet? I finland? I usa? Jag hade ingen aning om vart jag var. Louis ryckte upp gardinen till "våningsängen".
"HEY WAKE UP!" sa han.
Jag vände mig om och vaknade på riktigt och då kom jag på att jag var på turné, med One Direction och 5 Seconds Of Summer och just nu är vi i Toronto, Canada.
"Emma!!!"
"WHAT!!?"
"WE NEED TO GO!"
"WHERE AND WHY NOW?!"
Louis gick till min säng och drog ut mig och lade mig på golvet.
"Vad gör du?!"
"What?"
"What are you doing?!"
"Putting you on the floor so it won't be comfy anymore." svarade han och gick iväg. En sak jag inte upptäckte för än nu var att han inte hade någon tröja på sig. "That's not fair!"
"Yes it is! I've tried to wake you up for almost two hours."
"Yeah, yeah!" sa jag och ställde mig upp och började gå till det lilla köket i bussen.
Jag och Louis gjorde i ordning oss och gick sedan in till hotellet för att möta de andra. Jag messade Keela och frågade vart hon var så gick vi till det rummet. I samma rum var Agnes, Harry, Luke och Calum. Louis höll hela tiden sin arm runt min hals, jag tänkte inte riktig på det. "Okej är det seriöst något vi borde veta här?" frågade Agnes.
"Vadå?" Jag förstod inte vad hon menade och blev förvirrad. Agnes nickade mot mig och Louis och Keela och Calum tittade argt på mig, vilket jag inte häller förstod. ALLA i rummet satt nu och stirrade på mig och Louis.
"Men kan ni lägga av eller, ni får ju för sjuton säga vad det är och inte bara stirra på oss!" sa jag argt, insåg att Louis hade armen runt mig och slängde av den.(Keela)
Emma stormade ut ur rummet efter att hon hade skrikit på oss på svenska, vilket hon antagligen inte insåg i sin ilska. Hon blev säkert sur för att Agnes frågade om det var något vi borde veta när hon och Louis kom in i hotellrummet. Eller att jag och Calum tittade argt på dem, men vad ska hon förvänta sig. De har ju varit hur hemlighetsfulla som helst sedan igår. De har typ varit med varandra hela tiden, dessutom verkar det som att de sov tillsammans och då vet man ju inte vad som kunde ha hänt eller hände. Då blir vi väl bukisar, oh god.
"Okay..?" sa Agnes.
"Good job there guys!" sa Louis lite irriterat.
"What do you mean with that?! Is there seriously something between you two?" frågade jag irriterat.
"NO, not at all!" svarade Louis.
"Yeah, I can see that!" sa jag och höjde ögon brynet mot honom.
"I promise Keela it's nothing!" sa Louis och började gå mot mig.
In i allt drama kom Niall in i rummet.
"Hey guys!" sa han glatt.
"Uhm you should probably go after Emma." sa Agnes.
"Well I've been searching for her since yesterday! Wait why?!"
"She stormed out of here after she yelled at us in Swedish, I think." svarade Harry. "Okay?" sa Niall förvirrat.
"She got quite angry at us, but we don't really know why." sa jag
"Where did she go than?" frågade Niall.
"We don't know she just stormed out of here." svarade Luke.
"Mood swings." viskade jag till Agnes.
______________________________________________________
En kort del jag slängde ihop på tåget :P hoppas det är bra ändå, ska försöka skriva ikväll för att kompensera eftersom jag inte skrev igår.
YOU ARE READING
Före, Under Och Efter
FanfictionDet här är den första riktiga fanfiction jag gör här på wattpad:) Hoppas ni gillar den. Den handlar om tre tjejer som får sina livs drömmar uppfyllda tillsammans. De går på sitt favorit band One Directions konsert och får speciella backstagepass oc...