"Men hallå!" sa Keela helt plötsligt.
"Ja hej på dig med Keela." svarade jag.
"Hur gör vi i morgon?!" frågade hon.
"Ja juste hur gör vi? Emma?!" frågade Agnes.
"Va ska jag bestämma?!" frågade jag.
"Ja för du hade väl kommit på en jätte bra idé." svarade Agnes.
"Jaha, ja, juste, Jo jag tänkte att vi åker ju dit tillsammans." sa jag.
"Ja!" svarade Keela och Agnes samtidigt.
"Sen efter konserten pratade vi väl om att vi skulle sova över hos någon." fortsatte jag.
"Juste!" svarade Keela.
"Men hos vem?" undrade Agnes.
"För mig spelar det ingen roll." svarade jag.
"Kan vi inte göra så att alla packar och den föräldern som hämtar tar med allas väskor och så får vi se vem vi sover hos?!" sa Keela.
"Ja det blir jätte bra." svarade Agnes.
"Åh vad kul jag blir avundsjuk." kom Josefine och sa från ingenstans.
När vi var klara så åkte Keela och Agnea med tåget till Väsby och jag och Josefine tog bussen till Josefine. För att Josefine skulle bara bytta skor och sen skulle vi åka till simhallen. Jag behövde inte åka hem och bytta skor för jag hade andra skor i min väska med badkläderna. Jag och Josefine åkte och badade i rödsjön.
Dagen efter
Jag, Keela och Agnes var på väg till One Direction konserten. Vi fick skjuts av Keelas mamma. Vi alla var på helspänn. Keelas mamma ställde massor av frågor. Jag var för nervös för att kunna prata men Agnes svarade på nästan alla frågor. Tillslut sa Keela till sin mamma att det räckte. Det verkade inte som att Keela var så där jätte exalterad för att gå på konserten. Men man såg att hon tyckte det skulle bli super kul.
Vi var väldigt tidiga till arenan så vi fick komma in direkt. Det var vi och sju tjejer till som fick komma in. Efter ett tag så kom det en säkerhets vakt och gav oss tio varsitt armband. Han berättade sen varför vi fick dom.
"Okej tjejer nu är det så här att ni fick komma in först för att ni var tidiga hit. Så därför får ni dom här armbanden. Efter konserten så ska ni gå ut i den här gången och vänta på Paul. Han kommer att ta er backstage och ni kommer få träffa killarna."
Jag höll på dö, vi skulle få träffa One Direction backstage. Undra om dom gjorde så här på deras föra konsert. När vakten hade gått började alla 10 tjejerna skrika och hoppa av glädje.
Alla fansen kom in i arenan och konserten började.
När konserten var slut så tog vi våra grejer och gick och ställde oss i gången med dom andra 7 tjejerna. När alla fansen var ute från arenan så kom Paul ut till oss och frågade om armbanden. Alla visade och han sa "Okay then, let's go" Alla följde efter Paul in bakom scenen och in till logerna. Vi gick in med dom vi gick till konserten med. Först fick två tjejer gå in, sen tre andra och sen två igen. Sist fick jag, Keela och Agnes gå in. När vi kom in stod alla fem killarna på en prydlig rad.
Agnes blev väldigt lycklig och exalterad när hon såg alla, speciellt Harry. Så hon klämde jätte hårt i Keelas hand. Det gjorde väldigt ont på Keela så hon började skrika på Agnes.
"Aj Agnes, aj aj aj, Agnes, aj, Agnes, aj aj aj aj, Agnes sluta!" Louis förstod att Agnes gjorde illa Keela så han började gå fram till Keela och Agnes och Harry följde efter. Agnes släppte Keelas hand när Harry och Louis kom fram till dom. Louis frågade hur det var med Keelas hand och Harry tog Agnes händer "It's okay honey, you don't need to squeeze your friends hand." Agnes slappnade av i händerna och svarade Harry med ett enkelt "Okay".
YOU ARE READING
Före, Under Och Efter
FanfictionDet här är den första riktiga fanfiction jag gör här på wattpad:) Hoppas ni gillar den. Den handlar om tre tjejer som får sina livs drömmar uppfyllda tillsammans. De går på sitt favorit band One Directions konsert och får speciella backstagepass oc...