Jag stod lite bakom Keela och Agnes.
"And how is it with you?" frågade Niall.
"Ehm, me?" Frågade jag.
"Yes you" Svarade han och log mot mig.
"Fine, I think" Svarade jag.
"Good, what's your name by the way?" Frågade Niall.
"Emma." Svarade jag.
"What a beautiful name, Liam why don't you tell them the good news?!" Sa Niall exalterat.
"Sure, okay, so, we were thinking that the last girls or boys who comes in here would have to sleep over if they want to."
"Would you?" Frågar Harry och kollar på Agnes.
"YES, YES, YES of course" Svarar hon.
"We just need to call and tell our parents first" Säger Keela och släpper Louis hand.
"Wait take my phone" Säger Louis medans han räcker fram sin telefon till Keela.
"Yes, here take mine Emma" Säger Niall och ger mig sin telefon.
Jag ringer till pappa för det är bara hans mobil nummer jag kan utantill. Han frågade vad det var för nummer jag ringde ifrån. Jag sa att jag hade fått lånat Nialls telefon. Jag berättar för honom att vi har fått ett speciellt backstage pass och nu frågade One Direction om vi ville sova över.
"Självklart ska ni sova över. Jag ringer och berättar för Therese" Sa pappa lika exalterad som jag var. Therese är min mamma och hon skulle hämta mig, Keela och Agnes.
När jag var klar gav jag tillbaka telefonen till Niall.
"Thanks for letting me borrow your phone" Sa jag till Niall.
"No problem" Svarade han med ett leende.
Keela hade gått iväg för att prata med sin mamma för hon visste att hon skulle bli irriterad på sin mamma. Och hon hade rätt. När hon kom tillbaka började hon prata på svenska. Antagligen för att hon inte tänkte på att killarna inte förstod.
"Asså aah jag blir galen på min mamma. Hon fattar ju ingenting! Hon ba, Men måste ni sova där kan inte dom sova här?..." Jag avbröt Keela
"Hallå Keela du pratar svenska och dom förstår inte om du hade glömt det."
"Oh sorry boys but it's my mum, she is just so..ah" Louis bara skrattade för att Keela såg så arg ut. Agnes kom fram till oss "Tyvärr..."
"Nej" Sa jag och Keela samtidigt.
"Så fick jag sova över" sa Agnes sen.
Då ringde min mobil. "Hallå?!"
"Hej det är mamma"
"Jaha hej"
"Pappa berättade vad som hade hänt, gud vad kul för er, men vill ni ha era saker?"
"Ja det tror jag nog, jag ska kolla med Keela och Agnes"
"Mamma undrar om vi vill ha våra grejer?" Frågade jag.
"Ja det kan nog vara bra" Svarar Keela med glädje i rösten.
"Ja vi kommer och hämtar våra grejer så stanna i eller vid bilen mamma"
"Yes, det ska jag"
Jag berättade för alla att vi skulle hämta våra väskor i bilen. Då säger Liam "Paul can come with you and help carry your bags."
"Oh that would be nice."
Paul visade oss hur vi skulle gå ut och sen visade vi honom vart mamma stod med bilen. När vi nästan var vid bilen så svimmade Keela. Agnes satte sig på huk bredvid henne och försökte få kontakt med Keela. Men hon svarade inte.
"I can carry her to the car" Säger Paul. När vi kom till bilen så undrade mamma vad som hade hänt med Keela.
"Hon svimmade helt plötsligt!" svarade Agnes förvånat.
"Säkert vätskebrist" säger mamma.
"Ja det är det nog" svarar jag.
YOU ARE READING
Före, Under Och Efter
FanfictionDet här är den första riktiga fanfiction jag gör här på wattpad:) Hoppas ni gillar den. Den handlar om tre tjejer som får sina livs drömmar uppfyllda tillsammans. De går på sitt favorit band One Directions konsert och får speciella backstagepass oc...