(Agnes)
Jag hade tagit fram en outfit till Keela som hon skulle ha på sig till intervjun. Det var en vanlig skjorta och ett par stilrena svarta tajta jeans. Keela bytte om och visade mig. Det såg jätte bra ut, det passade henne perfekt. Vi gick till mitt och Harrys rum för att vänta på att killarna blev klara. Jag visste att alla killarna var i vårt rum för att Harry och Louis skulle bli klippta och det blev dom i vårt rum och då brukar alla killarna vara med.
När Harry och Louis hade blivit klippta åkte vi till intervjun. Det var på någon radiostation i Amsterdam. Jag var jättenervös, det här är min första intervju. Tänk om dom frågar mig någonting och jag säger något konstigt. Keela kommer säker säger något konstigt och skämma ut oss. Vi blev invisade i rummet där radiostationen var. Harry och Niall fick dela mikrofon, Zayn och Louis och Liam hade en egen. Jag och Keela stod bredvid lite längre bak och lyssnade.
"And now we have One Direction here in the studio! How are you?" Frågade intervjuaren.
"Good thank you!" Svarade Harry.
"So how does it feel with the tour so far?"
"It's great, we are having so fun with everyone backstage and on the scen we are having fun with eachother. And all the fans are amazing." Svarar Louis.
Intervjun fortsatte och dom fick svara på många frågor.
"So right now everyone is a little bit unsure who in the band that is singel. You Zayn we know that you are engaged. But everyone else?"
Oh nej kommer dom berätta om oss nu? Hur kommer det att bli då?
"Um, well I got a girlfriend, Sophia. I'm not sure about the other." Svarade Liam
"We are all dating one who we like right now so I don't know if we can say we got girlfriend or not." Svarade Louis.
"So there isn't any chance for a girl to get a date with any of you three, Louis, Niall and Harry?"
"No I wouldn't say so." Svarade Niall.
"So who is the lucky girls?"
"You'll find out." Svarade Harry.
"So last question, what would you do on a day with no paparazzi?"
"Go meet my girlfriend and have a beautiful date with her."
"HARRY!!" Ropade alla på honom, dom får egentligen inte säga någonting om oss tjejer än.
Efter Intervjun hade killarna en seriös diskussion om att Harry måste tänka på vad han säger på en intevju. Egentligen förstår jag inte varför det blev en så stor grej av det. Jag menar dom andra sa ju att dom faktiskt dejtade någon. Spela roll jag orkar inte bry mig det har ju inte med mig att göra, eller jo fast jag har inte gjort något fel.
(Keela)
Killarna stod och skällde på Harry för att han nästan sa att det fans en tjej i hans liv. Jag orkade inte bry mig, det var en sådan skit sak. Jag gick fram till Agnes och försökte få kontakt med henne. Hon var som helt borta.
"HALLÅ!" Ropade jag till slut på henne.
"Eh va?" Svarade hon.
"Lever du fortfarande eller."
"Ja vadå då?!" Svarade Agnes irriterat.
"Nej jag fick bara inte kontakt med dig."
"Jaha."
"Är du sur nu?"
"Nej."
"Nähä jag tänkte bara säga det att killarna kommer vara lediga från konserter och så till på lördag."
"Okej, och hur länge är det"?
"Vet inte det är iallafall Onsdag idag."
"Såå... ungefär tre dagar."
"Ja något sånt."
Dom närmsta lediga dagarna gick fort. Jag hängde mest med Luke, Niall och 5 Seconds of summer. Vi hade det super kul. För det mesta var vi i deras turnébussar och hängde. Niall gnällde ofta om att han saknade Emma. Han verkar verkligen ha fastnat för henne, han gillar henne verkligen. Bara han inte sårar henne, men om han gör det får han med mig att göra och då blir det inte kul. Jag vet hur galen Emma egentligen är i Niall och hon skulle bli sjukt förstörd om han gjorde något som sårade henne. Jag och Louis har kommit över det som var och är bara väldigt bra vänner just nu. Det känns bra att vi inte tappade allting helt och att vi faktiskt kan vara vänner.
Niall kom springandes mot mig och Luke där vi låg bekvämt på varandra i soffan.
"Emma is coming back today!" Ropade han glatt.
"Um, I don't want to break your happines Niall but Emma will not be back until about ten days." Sa jag.
"But it is June 28 !" Sa Niall och lät som ett litet barn som ville ha rätt.
"Yeah but she will be back on 8 of july."
När Niall insåg att det var långt kvar till att Emma skulle komma tillbaka på turnén. Sänkte han sitt huvud och gick iväg tyst.
"That wasn't nice of you." Sa Luke till mig när Niall var borta.
"I just told him the truth."
"Fine, speaking of something completely different, Louis wondered if you and Agnes were about to come to the concert tonight?"
"Yes I think so. What about it?"
"I do not know Louis wondered."
"Okay, but why couldn't he ask?"
"I don't know you'll have to ask him, I don't want to become more involved in your drama."
"There is no drama!"
"What is it then?"
"It is... a sabotage made by you." Svarade jag och gick iväg.
Jag gick och letade efter Agnes, för att se om hon ville gå till konserten i kväll. Just nu är vi i Milano där killarna kommer ha två spelningar, en idag och en i morgon. Ingen har bokat något hotell för alla låg så långt från stadiumet. Så nu står turné bussarna i arenan, så vi sover allihopa på bussarna. Jag hittade Agnes med Harry och Niall. Dom satt och skrattade på scenen.
"Not so grumpy anymore?" Frågade jag Niall.
"I wasn't grumpy I was just a bit..um.."
"Emotional?" Hjälpte jag.
"Maybe." Svarade Niall och tittade ner.
"Any ways! Can I talk with Agnes for a little bitt?" Frågade jag.
"You can talk here it's okay, I don't really care about that you are talking Swedish. I think it's cute." Sa Harry och log mot Agnes.
"Neither do I!" Lade Niall till.
"Okay, så Agnes ska vi följa med på konserten i kväll?" Frågade jag lite nervöst.
"Eh ja det kan vi väll eller?"
"Ja jo men det blir nog kul." Svarade jag lite awkward. Det kändes så konstigt att prata svenska när man hade pratat engelska och speciellt framför någon av killarna.
YOU ARE READING
Före, Under Och Efter
FanfictionDet här är den första riktiga fanfiction jag gör här på wattpad:) Hoppas ni gillar den. Den handlar om tre tjejer som får sina livs drömmar uppfyllda tillsammans. De går på sitt favorit band One Directions konsert och får speciella backstagepass oc...