(Agnes)
Jag och Harry var tillbaka i London med dom andra. Jag skulle äntligen få träffa Emma igen, urs vi kan inte vara borta så här länge från varandra det bara funkar inte. Jag ska också få träffa Liam och dom andra igen. Emma skickade ett sms till mig när vi satt i bussen när vi var på väg tillbaka. Jag kunde tyvärr inte svara så jag fick ingen vidarinformation men hon skrev: Hej min älskling! Hoppas du har haft det bra med Harry, själv har jag haft det jättebra med Keela, 5SOS och de andra killarna. Jag och Keela råkade få reda på att Niall, Harry och Louis hade hittat på en överraskning till oss tjejer. Jo, juste Keela och Louis är ihop igen :) Än så länge vet vi inte men vi tänker försöka lista ut det annars får vi vänta tills du kommer. Puss Puss!
Jag blev nyfiken på vad det var som stod på mellan Harry, Niall och Louis. Jag får väl också vänta tills vi är tillsammans allihopa. Som tur var så satt vi i en taxi på väg till Harry och Louis lägenhet i London. Så jag borde snart få reda på vad dom håller hemligt. Jag läste smset igen för att se om det var någonting jag hade missat. ”we're here now Agnes.” sa Harry och klev ur bilen.
“Okay i’m coming!” Jag tog min handväska och gick ur bilen. Vi gick in i byggnaden framför oss och in i hissen.
Vi åkte näst högst upp och det fanns 17våningar så det var rätt högt upp.
“Okay let’s see if I got my key.” sa Harry och letade i sina fickor. Han tittade upp på mig igen och gav mig en förlåtande blick som sa “tyvärr” och “oj då”. Jag började bara skratta av hur glömsk Harry kan vara.
“Do you think anyone is at home?” frågade jag.
“Maybe Niall or Louis.” Tur tänkte jag man orkar ju inte stå här tills nån kommer.
“But why is Niall here, he don’t live here, or do he?” frågade jag medan Harry ringde på.
“I think he’s just here for now because of Emma.”
“And why are Emma here?” frågade jag när just Emma öppnade dörren.
Jag hörde inte vad Harry svarade för jag släppte mina väskor, skrek och kramade Emma i dörröppningen. Hon skrek också till och kramade mig tillbaka. Åh jag har saknat dom här kramarna. Inte för att Harry är dålig på att kramas men Emmas är speciella.
“Åh vad jag har saknat dig!” sa jag till Emma när vi hade släppt varandra från kramen.
“Har saknat dig också!”
“Can I get in to?” frågade Harry för att jag och Emma stod i vägen så vi flyttade på oss.
“Du får berätta om hur du har haft det!”
“Det ska jag!”
“Är det bara du här eller är det flera ovetande gäster här?” frågade jag på skoj.
“Louis, Keela och Niall är här.” svarade Emma.
“Juste är dom ihop igen?”
“Keela och Niall?”
“Ja! Nej! Keela och Louis.”
“Hahah jag vet skulle bara se om du var med.” sa Emma med ett finurligt leende
“Så?!”
“Ja, det är dom. Inte för att skryta men det är tack vare mig och Niall.”
“Aa visst eller hur!”
“Blöö!” sa Emma och stack ut tungan. Då kom Niall ut i hallen där vi stod.
“Are you mean to my little Princess?!” Frågade han och lade armen på Emmas axel.
“No Nialler it’s your so-called Princess that’s mean to my lovely girlfriend.” försvarade Harry och började klä av sig ytterkläderna.
“Stschy!” sa Emma.
“What was that?” frågade jag.
“I don’t want them to “fight” or argue about nothing.”
“It wasn’t nothing she acted stupit to you.” sa Niall till Emma.
“No were just having a normal talk, it wasn’t any thing big.” förklarade Emma.
Efter att Harry och Niall fått veta att vi inte var “irriterade” på varandra på riktigt gick vi in och hällsade på Keela och Louis som låg i hoppkurade i soffan och halvt som halvt tittade på tv. Emma och Niall satte sig bredvid och jag och Harry stod bredvid. Jag kunde inte hålla mig från att fråga vad vår överraskning var.
“So, what’s your surprise to us?” frågade jag. Emma och Keela tittade panikslaget på varandra. Killarna låttsades som om dom inte hörde.
“HEY I’M TALKING TO YOU GUYS!”
“Huh, sorry love what were you saying?” frågade Harry.
“Our surprise?” frågade jag igen. Harry tittade frågande på Niall och Louis. Louis Nickade som någonslags signal. Han tog bort Keelas huvud från sin bröstkorg och ställde sig upp. Niall och Harry följde efter.
“Jag gissar på att vi stannar här då.” sa jag till Emma och Keela och satte mig i soffan.
___________________________________________________________________________________
Jag sa att jag skulle släppa en del per dag men tyvärr så har jag har jättemycket att göra, jag hade tre prov i rad på två dagar. Men men här är ett till kapitel :) xx
YOU ARE READING
Före, Under Och Efter
FanfictionDet här är den första riktiga fanfiction jag gör här på wattpad:) Hoppas ni gillar den. Den handlar om tre tjejer som får sina livs drömmar uppfyllda tillsammans. De går på sitt favorit band One Directions konsert och får speciella backstagepass oc...