(Emma)
Ugh jag blir galen! De ska alltid hålla på och retas. Jag fattar inte varför Keela fick värsta attityden mot mig och att Calum tittade super surt på mig, det är ju inte riktigt som att vi har någonting. Seriöst! Egentligen vet jag inte vart jag ska.
Jag försökte hitta Liam, han vet säkert vart Niall är, eller så letar jag efter Niall direkt, tänkte jag och slog mig i pannan när jag insåg hur dum jag var som inte tänkte på det från början, dessutom är det rätt uppenbart att jag skulle leta efter Niall först.
"What are you doing?" ropade någon på mig. Jag stannade upp för jag blev rädd att jag hade gjort något fel, jag kände inte riktigt igen rösten så därför blev det ännu jobbigare.
Jag kände ett par händer som sakta lade sig på mina axlar. De snurrade mig runt sakta. Jag vågade inte titta på personen, asså jag var livrädd, jag vet inte varför.
"Why do you have closed eyes?" sa rösten lugnt och mjukt.
Jag vågade inte svara men jag kan slå vad om att jag har hört rösten förut, men vart?
"Hey, open your eyes, I promise you I won't scare you, or well I will try to not scare you." sa rösten lika mjukt och lugnt.
Jag öppnade mina ögon sakta och såg mer och mer av personen. Jag hade huvudet lite ner så det första jag såg var personens ben. Jag hade nu ögonen öppna helt men vågade fortfarande inte titta upp. Men personen lyfte på mitt huvud.
OMG! Okej Emma lugn! Don't fucking freak!
"Wow beautiful eyes!" sa han och log
"Thanks!" tryckte jag fram utan att låta för exalterad.
"Can I ask you a question?"
"I barely know you." Svarade jag samlat.
"Okay, can we get to know each other first than? Coffee? I pay!"
"Okay." Grattis kaffe tackar man väl inte nej till, eller?
Vi gick till ett café runt hörnet. Jag kan inte fatta att jag kunde lugna ner mig själv så fort. Kan bero på att jag faktiskt har umgåtts med top celebrites de senaste månaderna.
"What do you want?" frågade han mig och log, jättesöt.
"Um, I can take a ice coffee, please."
"Okay, so two Ice coffee!" Sa han till tjejen i kassan.
"Okay that's $2,50." sa hon i kassan.
En sak jag inte tänkt på var, varför är han i Kanada?!
"Should we sit here?" frågade han.
"Yeah that's fine."
Vi satte oss ner och jag smakade på mitt is te.
"Okay so can I ask you that other thing now?" Frågade han.
"Sure, than we can take basics."
"Why did you hit your head earlier?" Frågade han.
"Hahah, I was a little dumb and realized how stupid I was."
"Okay, so now the basics you said." sa han och lyfte på ögonbrynen.
"Yeah, like what's your name?" Förklarade jag, även fast jag visste vad han heter, vem han är och typ allt sådant ville jag inte verka klängig och låtsades som att han var en främling..
"Okay, my name is Taylor, and yours?"
"Awesome, my name is Emma." Svarade jag och log.
"That's cute!" sa Taylor och log.
"Thanks!" Svarade jag och försökte hålla mig från att fangirla totalt.
Jag kände hur min mobil (som jag hade glömt att jag hade) vibrerade i fickan. Jag tog upp den och kollade vem det var som ringde. "My prince" stod det på skärmen, det vill säga att det var Niall. Jag tittade frågande på Taylor för att se om det var okej att jag svarade. Han nickade förståndigt.
"Hey!" svarade jag.
"Emma where the hell are you?!" skrek Niall igenom telefonen så att jag var tvungen att ta bort den från örat.
Taylor kollade frågande på mig men jag skakade bara på huvudet.
"wow, why are you so angry? There's no need to scream!" svarade jag.
"Juste tell me where you are Emma!" skrek han igen, men inte lika intensivt.
"I'm in some cafe with a new friend." svarade jag lugnt.
"A NEW friend? Who is that? What cafe?!"
"Niall, please we can talk when I get back to the hotel, okay?" sa jag lugnt igen, det är ingen ide att hetsa upp sig.
"I'm coming!" sa Niall bestämt.
"NO Niall stop, i'm not doing this right now, just leave it for now and we'll talk later, I promise." sa jag och började bli irriterad.
Niall sa ingenting han bara lade på luren. Jag blev frustrerad men jag ville inte förstöra stämningen för Taylor."Who was that? And what was that about?" frågade taylor.
"It was.." sa jag och funderade på vad jag skulle säga. Han är ju min pojkvän men jag vet inte om jag kan säga det till allmänheten.
"A close friend." avslutade jag.
"He's just a bit angry at me for not telling them where I was."
"Oh, should you go?" Undrade Taylor."No it's totally fine, he can't just boss like that over me!"
"Hahah alright!"Jag och Taylor satt och pratade ett bra tag innan vi såg att klockan började bli mycket.
"Oh, I should probably go now, but it was nice to meet you Taylor!"
"Yeah, it was nice to meet you too Emma! Maybe I'll see you around, because you know we're staying at the same hotel."
"Yeah,! Alright see ya!"
"Bye!!"
Jag tog min mobil och började gå ut. Medan jag gick tillbaka till hotellet funderade jag på många olika saker som Niall skulle kunna ha kommit på att säga till mig. Ugh jag orkar verkligen inte att han är arg på mig också.När jag kom till hotellet gick jag till Liams rum för att nästan undvika Niall för ett litet tag. Jag knackade på dörren och Liam öppnade.
"Hey Emma, the big celeb for the weekend!"
"What, why?" undrade jag.
"Everyone is searching for you, and trying to get hold off you, but it seems like the only person that have the ability to reach you are Louis."
"Not on purpose!"
"What ever." Sa Liam och slängde sig på sin säng.
YOU ARE READING
Före, Under Och Efter
FanfictionDet här är den första riktiga fanfiction jag gör här på wattpad:) Hoppas ni gillar den. Den handlar om tre tjejer som får sina livs drömmar uppfyllda tillsammans. De går på sitt favorit band One Directions konsert och får speciella backstagepass oc...