(Keela)
Jag, Emma och Agnes satt och väntade på att Louis, Niall och Harry skulle komma tillbaka. Efter ett tag kom dom tillbaka med varsin halvstor påse. Vad sjuton är det här? Jag tittade på Emma och Agnes. Dom verkade inte häller ha någon aning om vad det var som hände. Det såg ut som om det var kläder i påsarna men varför?
”Maybe you should say something and not just stand there like three smiling freaks.” sa jag halvt som halvt irriterat.
”Okay okay okay, so tonight we have an event that we want you to come with us to.” svarade Louis
”We can't do that!” sa Emma nervöst.
”Yes you can!”svarade Niall och log men Emma såg bara skrämd ut.
”We don't have any dresses and we don't know what we can say or do, we don't know anything!” sa Agnes.
”I don't know what to say, I mean if Emma and Agnes don't want to go, I don't want to go alone.”
”But uh.” sa Louis och satte sig ner i soffan bredvid mig.
”Hey you can' give up Louis!”
“I’m not I just don’t want to argue.”
“Just look in these and think over it.” sa Harry och gav Agnes en påse.
Hon tittade i den och fick stora ögon, hmm. Jag tittade på Harry och han log. Jag tittade också i min påse och förstod vad det var hon menade med sin överlyckliga blick.
I påsen låg en jättefin klänning eller är det en kjol och en sko låda som det antagligen ligger ett par skor i. Okej så det ända jag behöver veta nu är NÄR ÄR DET I KVÄLL?!
“I’m in! Even though these two aren’t in!” sa jag exalterat.
“Okay i’m in now!” säger Agnes lika exalterat.
“And you?” frågade Niall och tittade på Emma.
“I’m not sure.” sa hon osäkert.
“What’s wrong?” frågade Niall nervöst.
“I’m going to try this on.” sa jag och gick där ifrån, orkar inget drama.
(Josefine)
Jag har på mig en blå klänning som är kort i fram och lite längre i bak. Jag stod utanför dörren till, jag tror Louis och Harrys lägenhet eller våning. Jag skulle äntligen få träffa Keela, Agnes och Emma igen. Sen om en vecka när vi åker till Canada kommer jag att få träffa Justin. Jag är väldigt spänd över att träffa honom. Tänk om han inte gillar mig? Jag är också nervös över att träffa One Direction.
Jag lyfte handen för att knacka på, men sänkte den igen. Herregud vad nervös jag är! Ahh jag vågar inte. Jag kanske ska ringa Agnes, Keela eller Emma Istället, så får dom öppna. Okej jag prövar igen, jag lyfter handen och knackar på. Det tar lite tid innan någon öppnar. Men när dörren öppnas står Keela där.
”Ahhh Josefine är här!!”
”Hahah hej Keela!”
”What?” hör man Louis säga i bakgrunden.
”Oh sorry, Josefine is here.” sa Keela igen.
Keela hade en jättefin kjol med en top på sig. Emma och Agnes kom ut springandes från ett rum längre ner i en korridor. Emma hade en jättefin ljusrosa långklänning och Agnes hade en fin kort ljusrosa klänning. Båda höll i varsitt par high heels.
Jag gick med Agnes, Keela och Emma tillbaka till vart Emma och Agnes kom springandes ifrån. Det var ett stort sovrum.
”Så nu får ni berätta!” sa jag ivrigt.
”Vadå?” undrade Emma.
”Vad som har hänt!?”
”Hur menar du?” frågar Agnes.
”Hur är det mellan er och killarna, vem är Louis ihop med, har det varit bråk, är det någon som är sur på någon annan just nu, hur är det med 5SOS, hur är det mellan Harry och Kendall? Berätta för mig!” Jag såg hur Agnes spände sig när jag sa Kendall, hur Keela kände sig träffad när jag frågade om Louis och hur nedstämd Emma blev när jag frågade om det hade varit något bråk. Det var tyst en lång stund.
”Jaså så det har varit så roligt på turnén med killarna?!” sa jag sarkastiskt.
Emma harklade sig, ”Asså det är väl rätt bra mellan oss och Killarna.” svarade hon fortfarande lite nere.
”Jag är Ihop med Louis just nu.” lade Keela till och undvek ögonkontakt.
”Kendall är ute ur bilden och har varit det länge!” svarade Agnes sammanbitet.
”Och 5SOS?”
”Det är bra med dom, tror jag.” svarade Keela lite mindre nervöst.
”Och..” började jag.
”Nu räcker det med frågor för nu, vi måste ju göra oss i ordning.” säger Emma och går fram till en spegel.
__________________________________________________________________
Bilder på alla klänningar och skor finns på sidan, hoppas jag :) xx
YOU ARE READING
Före, Under Och Efter
FanfictionDet här är den första riktiga fanfiction jag gör här på wattpad:) Hoppas ni gillar den. Den handlar om tre tjejer som får sina livs drömmar uppfyllda tillsammans. De går på sitt favorit band One Directions konsert och får speciella backstagepass oc...