Kapitel 78

123 2 0
                                    

(Josefine)

Matt körde upp på Shawns uppfart och jag blev lite nervös. Matt stanade bilen och gick ut. Han gick runt bilen och öppnade dörren åt mig.

"Let's go!" sa han och log.

"I'm nervous." sa jag och kollade med hund ögon på Matt.

"Don't be, Shawn is kind I promise."

"Alright." Sa jag och klev ur bilen.

Matt knackade på dörren men ingen öppnade. Jag kollade på Matt och sedan tänkte jag knacka igen men då öppnades dörren. Jag frös av shock, förvåning och glädje.

"Hi." sa Emma när hon öppnat dörren.

"Who are you? Have we come to the wrong house? Or have Shawn moved without telling me?" Frågade Matt.

"No you are right, just step in, Matthew and Taylor are in the livingroom."

"EMMA!!!!" ropade jag och flög in i hennes armar. Emma tog emot mig och skrattade.

"Do you know her?" frågade Matt.

"Yeah, this is Emma one of my best friends." svarade jag.

"But what are you doing here?" frågade jag och tittade på Emma.

"I'll tell you later."

Jag hälsade på Shawn och Taylor som satt i soffan och tittade på något program. Matthew gick och satte sig med dem och jag och Emma gick och pratade.

"Aaah! Vad gör du här?!" Sa jag till Emma när vi hade hittat ett ställe att sitta på utan att störa eller störas.

"Jag ville komma bort lite och frågade då Taylor om han ville hitta på något. Men han hade redan planer. Som tur var han tillräkligt snäll för att låta mig följa med."

"Åh! Visste du att du skulle komma hit samtidigt som mig?"

"Ja men jag ville överaska dig lite."

"Det gjorde du verkligen!"

"Vad bra!" sa Emma och log varmt.

Jag var så glad så jag kunde knappt prata och ville bara krama Emma. Så jag gjorde det och Emma kramade mig tillbaka. Det var skönt att få träffa någon som jag vet att det är stabilt med och som vet hur jag är hela tiden.

"Men vadå du sa att du ville komma bort? Från vadå?" frågade jag.

"Typ alla, alltså bara för ett litet tag, jag vet inte om du har hört vad som har pågått de senaste dagarna."

"Jag vet inte beräta."

"Okej, först var jag ganska mycket med Louis, alltså bara Louis. Sen blev det typ bråk mellan mig och Keela och jag sprang iväg för alla bara dömde och drog slutsattser som jag onte orkade med. Då träffade jag Taylor och jag var med honom lite. Då blev Niall lite irriterad, men det gick över efter att vi pratade. Sen fixade jag en liten myskväll för att lösa allt, för jag orkade inte att det skulle vara stellt eller spänt mellan någon."

"Wow, allt var säkert för att jag försvan. Jag kunde liksom inte hålla samman allt längre." skojade jag.

"Hahah aa precis!" Höll Emma med.

Emmas mobil ringde så hon gick iväg och pratade. Jag bestämde mig för att gå kolla vad killarna gjorde.

*30 minuter senare*

Jag satt och spelade fifa med Matt och Taylor medan Shawn tittade på.

"Hey Josefin! Where's Emma?" frågade Taylor.

"I think she is talking on the phone or something." svarade jag.

Taylor lade ner sin kontroll och gick iväg för att leta efter Emma.

"How long have you guys been together though?" Frågade Shawn.

Jag lade ner spel kontrollen och tittade på förvånat på Shawn. Jag tror inte Matthew hörde vad Shawn sa för han reagerade inte någonting.

(Emma)

När jag vaknade låg Niall fortfarande och höll om mig. Jag ville inte förstöra det här mysiga tillfället så jag låg kvar och väntade tills han vaknar. Jag låg och lekte med Nialls brösthår när han vaknade. Kanske var därför han vaknade, hahah.

"Aou, what are you doing?!" Frågade han med sin rosliga morgon röst.

"Braiding your chest hair."

"Well stop that!" Beorderade han mig och släppte mig så jag åkte bak lite.

"Hahah! Come on let's go eat breakfast!"

"Oh yes! But you are not just going in one of my shirts and panties young lady! Put on some clothes!" Sa Niall och satte på sig sina byxor.

Jag blinkade med ena ögat och tog fram ett par byxor, bh, en annan tröja som faktiskt passar mig och satte på mig det.

När vi kom till "matsalen" såg jag Keela lite längre bort och blev nervös. Tänk om hon fortfarande är jättearg på mig? Jag bestämde mig för att gå och beställa lite frukost och sedan se hur det blir. Jag valde att ta en baguett med ost, skinka och grönsaker och en mellan stor mugg med varm choklad.

Jag gick som ett litet djur som är jätterädd efter Niall för att se vart han satte sig. Nästan alla de andra satt vid två olika långbord. Vi satte oss med Liam, Zayn, Michael och såklart Keela. Ta det bara lugnt så går det jättebra, tänkte jag. Kela tittade på mig, jag log för att inte få det så spänt och hon log tillbaka. En stor tyngd lyftes från mina axlar och jag slappnade av lite.

Killarna snackade på som bara den medan jag och Keela satt lite accword på sidan av.

"Okay guys we need to head to the stadium!" Sa Liam och ställde sig upp.

"Right!" Sa Michael och lade sina grejer på sin bricka.

"Be kind to each other!" Sa Niall och pussade mig på huvudet innan han gick.

"Of course!" Svarade Keela innan jag han säga någonting.

När killarna gick var det tyst ett tag innan någon sa någonting.

"Okej, Emma." Sa Keela och pausade lite. Jag lyfte på ögonbrynen.

"Jag vet inte vad jag ska säga men någonting måste jag ju säga, jag menar du höll ju värsta talet igår."

"Hahah nej, det var bara sanningen och som jag känner."

"Aja, men jag är ledsen för hur jag betedde mig förut, jag borde ha lyssnat på dig innan jag drog slutsatser."

"Det gör inget, huvudsaken är att det inte är något problem nu."

"Precis!" Både jag och Keela ställde oss upp och kramades.

______________________________________________________________________________

Weehoo ett till kapitel har kommit din väg! Hoppas det var bra :) xx


Före, Under Och EfterOù les histoires vivent. Découvrez maintenant