(Agnes)
Helt plötsligt sprang Keela förbi oss, hon grät. Jag och Emma kollade på varandra fundersamt. Luke for iväg som ett skott efter Keela när han förstod att det var hon och att hon grät.
”Told you that he would do anything for her!” Sa Ashton.
”Yes you did!” Svarade jag.
”Should we follow them?” Undrade Emma.
”No they can fix that by themself.”
Louis kom ner springandes för trappan och mot oss.
”Have you seen Keela?!” Frågade han.
”Yes she ran out and Luke ran after her.” svarade Emma.
Louis verkade lite lättad över att någon iallafall hade följt efter och visste antagligen var hon var. Men varför var hon så ledsen och varför sprang hon bara iväg sådär? Jag får fråga Keela sen när hon kommer tillbaka, om hon kommer tillbaka, jo men det är klart hon gör. Och jag står och pratar med mig själv i huvudet, jo men det är normalt.
”Hallå Agnes ska vi gå?” Frågade Emma och viftade med handen framför mina ögon.
”Eh va?”
”Jag tänkte gå till ett spa som finns på hotellet hänger du med?”
”Ja, jätte gärna!”
Jag och Emma gick först till våra rum och satte på oss bikini och ett par bekväma kläder. Sen gick vi ner till spat. Först fick vi massage sen ansiktsmask, manikyr och fotbad med pedikyr efter. Det var jätteskönt. Innan vi gick tillbaka till våra rum gick vi och satte oss i bubbelpoolen lite.
När jag och Emma stod i hissen upp från spat gick Luke och Keela in i hissen frän entrén. Dom hade varit borta i fyra och en halv timme. Keela hade Lukes jacka på sig och Luke höll sin arm runt Keela. Jag kunde inte hålla mig från att säga någonting.
”Ashton was right, anything for Keela, am I right?”
”Not now Agnes.” Svarade Keela med deppig röst.
”Oh i'm sorry!” Sa jag irriterat. Keela kunde aldrig ta ett litet skämt.
Jag och Emma gick först och bytte om, jag satte på mig en bekväm tröja med mina pyjamsshorts och Emma satte på sig mjukisbyxor och ett linne. Sen gick vi till Liam och Nialls rum. Klockan var halv tio på kvällen. I Liam och Nialls rum var Niall, Harry, Ashton och Calum.
”Well hello girls!” välkomnade Harry.
”Well hello boys!” Härmade jag.
Jag tänkte gå och sätta mig bredvid Harry när han drog mig mot sig så jag satte mig i hans knä. Niall stod upp så Emma gick och ställde sig bakom honom och kramade honom bakifrån.
”What are you talking about?” Frågade jag.
”Just a little thing who happened on the soundcheck.” Svarade Niall och Skrattade.
”Okay and that was?”
Alla förutom jag och Emma började skratta lite, antagligen för att dom tänkte på vad som hade hänt.
”So?” Frågade Emma otåligt.
”Louis found masking tape and wrapped first a drumstick in it and than he put it on Harrys head.” Berättade Niall och började skratta igen.
”But, okay, why are that so funny?” Undrade jag.
”Because I was asleep when he putted it on my head and I didn't relise it until I couldn't go throw the door. Svarade Harry och alla började skratta.
”What happened when you tried to go throw?” Frågade Emma mellan sitt skratt.
”I fell down on the floor and punched my head first on a chair and than on the floor.” Svarade Harry och gnuggade sig i huvudet. Alla skrattade ännu mera förutom Harry.
”Are you okay?” Frågade jag och pussade på Harrys huvud där han verkade ha ont.
YOU ARE READING
Före, Under Och Efter
FanfictionDet här är den första riktiga fanfiction jag gör här på wattpad:) Hoppas ni gillar den. Den handlar om tre tjejer som får sina livs drömmar uppfyllda tillsammans. De går på sitt favorit band One Directions konsert och får speciella backstagepass oc...