(Keela)
"Hey Niall do you wanna come with me and Agnes to the White House?"
"You don't even need to ask! Emma you'll come too?" sa Niall.
"Sure!"
"Great!" sa jag och vi gick tillbaka till Agnes för att sedan ta en taxi.
"So you came to Justin yesterday and you can't go anywhere until next week?" hörde jag Agnes säga när vi kom till henne. Hon lade på sekunder efter.
"Who was that?" frågade Niall.
"Harry."
"What did he say?" frågade Emma.
"He came home to Justin yesterday but he's not aloud to go anywhere else until next week. Which means.."
"He won't be able to come here before we leave in 3-4 days." avslutade jag.
"What date is it today?" frågade Emma.
"11th." svarade Niall.
"And we leave on the 14th." sa Agnes.
"Don't worry we are here with you!" sa Emma och kramade om Agnes och jag joinade i en gruppkram.
Vi kom till vita huset och det var smock fullt med människor. Turister som tog kort, vakter som stoppade trycket mot staketet/stängslet och massor med folk som försökte se. Jag kännde hur en han gled in i min, jag tittade åt sidan och såg Agnes, vilken lättnad. Sen kollade jag över axeln och såg Niall stå på typ tå och försökte se som många andra och Emma var intryck mot honom och såg skräckslagen ut. Jag tittade fram igen och kunde se staketet mellan två personer vilket betyder om vi kan komma igenom där kan vi se bättre.
"I can't I'm going out!" hörde jag Emma säga. Jag vände mig om igen och såg henne släppa taget om Niall och vända för att gå ut. Ugh, varför ska hon vara så omöjlig ibland? Egentligen så var det inte så mycket att se mer än det stora vita huset som Barack Obama bor i med sin familj.
"Come on, I think we've seen everything here now." sa jag och började ta mig ur den stora folkmassan med Agnes dragandes i handen bakom mig.
"Alright, I think you are right." svarade Niall besviken. jag förstår att han hade förväntat sig något mer, större eller mer intressant.
När vi kom ur den stora folkmassan hade vi bara den roliga processen att hitta Emma igen.
När vi äntligen hittat henne vid en liten marknad lite längre bort tog vi oss tillbaka till hotellet. Tour bussarna står på baksidan av hotellet så det är inte riktigt till själva hotellet vi ska till.
"Keela do you wanna go for lunch at the restaurant across the street?" frågade Liam och Agnes.
"No thanks i'm fine for now!" svarade jag och gick in i en av bussarna.
Jag hittade Zayn sovandes på ena soffan. Det fick mig att tänka på när han och Harry hade somnat på varsin soffa i London. När jag Nicole och Liam prankade dem. Åh jag fick bara lust att göra någonting nu också.
Jag letade upp en penna som jag kunde rita på honom med och så tittade jag om vi hade någon kladdigt jag kunde lägga i en av hans händer. Resultatet av mitt letande blev, en röd och blå tursh penna och vispgrädde på sprut flaska. Perfekt tänkte jag och började rita lite på Zayn och sprutade grädde i ena handen på honom. Jag ritade dock inte i hans ansikte eftersom de har en show i kväll och vill inte vara för taskig.
När jag var klar kitlade jag Zayn under näsan, precis som jag ville slängde han upp handen mot ansiktet och kliade sig under näsan och som en bonus fick han grädde där också. Tyvärr vaknade han inte utan rörde lite på sig och fortsatte sova.
Medan jag låg och läste i min säng hörde jag hur det var någon komma in i bussen. De var ganska högljuda så jag slår vad om att Zayn kommer vakna nu eller inte för att han är en så tung sovare.
"Buh!" sa Louis och slängde upp gardinen till min säng.
"OH MY GOD! You scared me!"
"That was the plan!" sa Louis stolt."WHAT THE HELL! WHO DID THIS!? HEY IS THERE SOMEONE IN HERE!?" hörde man Zayn ropa, han lät jättesur men jag kunde inte hålla mig från skratt.
"Come on hide!" viskade jag snabbt till Louis. Han slängde sig på sängen under mig.
Jag hörde Zayns fotsteg närma sig sängarna och jag var nära på att dö av skratt men jag måste vara tyst.
"HEY I CAN FEEL THAT THERE IS SOMEONE HERE!" ropade Zayn.
Jag försökte verkligen att hålla mig från att skratta eller göra något ljud.
Jag var nära på att brista men det var inte jag som gjorde mistaget, det var Louis och han blev taggen av Zayn. Jag hörde honom dunsa ner på golvet.
"Louis! Was this you?! Did you do this?!" skrek Zayn nästan, han lät förvånad.
"Hahah no, sorry I couldn't keep it in." svarade Louis mellan skrattet.
"If it wasn't you, who was it? I can't see anyone else here!"
Jag kunde höra hur de rörde sig framför gardinen.
"I'm sorry my love!" hörde jag Louis halv som halvt ropa och;
Louis rykte upp gardinen till min säng.
"Hi.." sa jag och log mot Zayn.
"Yoouu!" sa han som om vi var med in en Disney film.
Det ända jag kunde göra nu var att försöka fly, uppe eller nere tänkte jag, NERE!
Jag slängde mig ner i sängen och försökre ta mig ur sängen men Zayn fångade mig direkt. Vilket jag faktiskt viste skulle hända för eller senare.
"Okay, no that I got you what should I do?" sa Zayn och slängde mig över axeln.
"Don't hurt her!" ropade Louis.
Zayn slängde mig på soffan sen stod han bara tyst och tittade på mig. Jag gissar på att han funderar ut den bästa hämnden.
Duns, så satte han sig bredvid mig i soffan.
"So?" frågade jag.
"I don't know, I don't really feel like getting you back right now."
"Alright!" sa jag och ställde mig upp.
Zayn tog tag i min arm så han höll mig kvar och frågade mig;
"Why did you do this? And than didn't even want to see the result? What's the point of that?"
"I saw you lay there totaly out and I just had to and remembered when you and Harry was alseep on each soffa back in London, when me Liam and Agnes pranked you two. Than I realised that you really were totally out and didn't bother to wait. I just did it for fun." svarade jag.
"Touché." säger Zayn och släpper min hand.
Konstigt, accepterade han det svaret? Aja jag kom los iallafall och det funkar för mig.
YOU ARE READING
Före, Under Och Efter
FanfictionDet här är den första riktiga fanfiction jag gör här på wattpad:) Hoppas ni gillar den. Den handlar om tre tjejer som får sina livs drömmar uppfyllda tillsammans. De går på sitt favorit band One Directions konsert och får speciella backstagepass oc...