Kapitel 69

152 2 0
                                    

(Emma)

Jag trodde aldrig det skulle vara så här svårt att skiljas från någon i vår tjejgrupp, visst det kan vara svårt men så här svårt, ALDRIG! Jag tittade på när Josefine gick ifrån oss, när jag plötsligt insåg att Niall också stod där och att jag då kunde ha en anledning att gå dit. Inte för att det är olagligt för att gå dit men det kommer säkert bara bli jobbigare om man drar ut på det. Men jag bestämde mig ändå för att springa dit.

"Men Emma vad gör du?!" frågade Josefine med tårarna rullandes ner för kinderna.

"Jag är på väg till Niall, du vet min pojkvän för tillfället." svarade jag med skakig röst och försökte le utan att tårarna skulle börja rulla ner för kinderna igen.

"Okej, det måste ju vara okej." sa Josefine och fortsatte gå.

När vi kom fram till Justin och Niall vände dom sig om och när dom fick syn på oss försökte dom att inte skratta. Men man såg klart och tydligt att det inte kunde hålla minnen.

"What?!" frågade jag.

"You..you.." stammade Niall fram och försökte att inte skratta.

"You are crying?!" sa Justin samlat.

"Yeah it's hard!" svarade Josefine.

"What?!" frågade Niall och släppte fram ett skratt.

"To be separated from someone you know?! you two of anyone should know that!" sa jag och tårarna började rinna igen, på både mig och Josefine.

"Aw I'm sorry cutie!" sa Justin och tog tag i Josefine och drog in henne i en stor kram.

Jag tittade Niall djupt i ögonen och försökte få honom att välkomna mig in i en beskydande kram också men han bara stod där och försökte att inte skratta. Vilket fint förhållande..

Efter ett tag kunde inte jag häller hålla mig och började skratta.

"There you go!" sa Niall och kramade mig.

"Well I saw the funny in the bad."

"Good!"

"Okay baby girl stop crying now because it's not over yet okay?" sa Justin och släppte lite av Josefine så att de kunde titta på varandra.

"Why or how?"

"Me and Justin was just talking about that we havn't seen each other in a while so we were going to eat lunch together." sa Niall och släppte mig men jag stod fortfarande nära honom.

"AND maybe you two would like to come along?" frågade Justin.

"YES YES YES!!!" svarade jag och Josefine i kör och slängde oss mot varandra och kramades.

"Okay, I'll just tell Paul so they take our bags to the hotel, then we can go." sa Niall och gick iväg.

Justin hade tagit oss till T.G.I.F vilket gjorde mig väldigt exalterad. Jag hade ätit på T.G.I.F med mamma två gånger i USA så det skulle bli kul och se om det är någon skillnad här. Det var inte så jättemycket folk på restaurangen så vi fick platser direkt. Vi fick sitta som i ett bås, jag och Niall på ena sidan och Justin och Josefine på andra sidan. På väggen ovanför oss hängde en gammal kanot. Jag tittade på kanoten länge och såg alla detaljer, snirkliga markeringar och små detaljerade figurer. Jag tittade tillbaka på Josefine och Justin, båda kollade på menyn. Jag tror Josefine märkte att jag stirrade och tittade upp. Hon lyfte på ögonbrynen frågande och jag skakade på huvudet och log.

"Jo!" sa hon nyfiket. Då tittade Niall och Justin upp på oss.

Både jag och Josefine skrattade åt deras reaktion. Vi väntade på att dom skulle gå tillbaka till att kolla på menyerna. Sen kollade vi på varandra och försöka kommunicera tyst och osynligt utan att de skulle märka. Men det gick inte så bra, de märkte när vi rörde händerna.

"Uhm, I need to go to the bathroom, um Josefine do you follow with me?"

"Why do girls need to have their friends with them on the toilet?" frågade Justin och kollade frågande på Niall, som bara ryckte på axlarna. De släppte ut oss och vi började gå mot toaletterna.

Det var såna där toaletter där det var ett rum och sedan var det fler bås med toaletter där inte. Jag behövde egentligen inte gå på toa jag ville bara prata med Josefine utan att Justin och Niall hörde. Jag ville ju inte prata på svenska, även om de inte skulle förstå så känns det taskigt. Jag stannade utanför toaletterna men innanför dörren och vände mig mot Josefine.

"Ska du inte gå på toa?" frågade Josefine.

"Nej jag ville bara inte sitta där ute och prata för det är en "tjejgrej"."

"Har du mens?"

"Hahah, nej."

"Okej vad var det då?"

"Tror du att det kommer bli någonting mellan er?"

"Jag hoppas det!"

"Hahah förstår det!"

"Var det allt?"

"Ja, om du inte har något att säga." egentligen hade jag något mer att säga men hon verkade så säker på sin sak så jag ville inte förvirra henne. Alltså jag tänkte på henne och Matt och hur det kommer bli, omg.

"Asså OMG Emma tack så sjukt mycket för att jag fick följa med på One Directions tour!"

"Du ska tacka Zayn om du syftar på att du fick träffa Justin också."

"Ja, asså omg, det finns inga ord som beskriver hur glad jag är!"

"Hahah okej, ska vi gå tillbaka eller vill du fangirla lite mer?"

"Eh jag tror jag är klar..eller vänta vänta vänta!" Hon tog ett djupt andetag och sen gick vi tillbaka.

När vi kom tillbaka stod det en servitör vid vårt bord och Niall och Justin höll på att beställa mat till sig.

"Hey girls!" sa Justin när han såg oss.

"What do you want?" frågade Niall.

"Um I'll take the half baby ribs and the Strawberry crush, thanks." svarade jag.

"Okay and you?" frågade servitören och tittade på Josefine.

"I'll take the chicken nuggets and a coke, thanks!"

"Anything more?"

"No that's good, for now!" svarade Niall och tittade på Justin som nickade.

"No dessert?"

"We'll take that later." svarade Justin.

"Okay!" sa servitören pålitligt och gick sedan iväg.

"Sooo why did it take you so long?" frågade Justin.

"Secret." svarade jag.

"They did a number two." sa Niall och flina.

"No, they don't do that." svarade Justin och high fiveade Niall och båda flinade mot oss.

"Hahah very funny!" sa Josefine sarkastiskt. 

"Actually we didn't go to the bathroom." sa jag.

Niall flämtade till och sa "It's now they tell us that they are boys and actually went to the urinals!"

"Ugh stop it you guys!" sa jag irriterat.

"Should we go Emma?" frågade Josefine halvt som halvt sarkastiskt så att de kanske skulle skärpa sig.

"Yeah, do you think so?" spelade jag med.

Vi satt längst ut nu så vi tog våra handväskor och ställde oss upp.

"No wait, we're just kidding!" sa Justin och tog tag I Josefines arm. 

____________________________________________________________
Jag sa att jag bara skulle lägga ut en gång i veckan men som det ser ut så kommer det nytt varje dag. Men njut av det så länge det varar för det kommer nog inte vara så hela tiden. Men sen kommer jag iallafall att skriva minst en gång i veckan.

Före, Under Och EfterWhere stories live. Discover now