(Emma)
När det var slut kom 5SOS nr från scenen och vi började alla säga hejdå.
"That was beautiful guys!" sa Agnes och torkade bort en tår som rullade ner för kinden.
Jag kunde inget annat än att hålla med henne. Niall vinklade in mig mot hans kropp och torkade bort mina tårar. Det var såklart glädjetårar med lite sorg efter som vi ska åka om typ 5 minuter. Harry kramade om Agnes hårt och Louis gjorde det samma med Keela.
Jag kände en duns bakifrån och sedan från sidan. Jag vände huvudet i Niall's grep och såg att Calum och Michael hade joinat våran kram. Jag var i mitten av en Niall/Calum sandwich med lite Michael som ramlat av och hänger på kanten, jag skrattade av tanken.
Efter ett tag lättade vi på kramen och jag såg att Keela och Agnes också stod i 1D/5sos sandwiches. Agnes kramades med Harry, Liam och Ashton och Keela kramades med Louis, Zayn och Luke. Perfekt indelning, verkligen inte uppenbart om vilka killar som försökt att stötta på vilken tjej.
"Okay girls the party is over, the taxi is here!" ropade Paul och förstörde stämningen.
Tårarna började rinna igen och jag kramade Niall igen och ville inte släppa taget. Niall höll om mig men släppte sedan och lätt handen falla till mig.
"Come on let's go." sa han och jag suckede men följde med.
Jag tittade bakot på Agnes och Keela och det såg jättekul ut för Agnes blev buren bridallstyle av Harry, hon såg nästan död ut för ena handen hade hon slappt mot sidan och huvuded var helt avslappnat nedåt riktat upp och ner. Keela fick en piggyback ride av Louis med hennes ansikte var ner borrat i hans nacke.
När vi kom i syn håll för "fansen" hörde man ett höggt "AW". Det värmde i hjärtat att veta att det fanns de som stöttade våra förhållanden med killarna.
Niall släppte min hand och pussade mig på kinden sedan gick han. Jag luttade mig mot taxin och korsade armarna. Jag ritade med foten i gruset på marken.
"Goodbye Emma!" jag tittade upp och Michael gick mot mig med öppna armar.
"Goodbye for now!" sa jag och öppnade armarna.
En efter en kom och sade hejdå till mig, Agnes och Keela. Till slut var vi klara med det jobbiga farvälen.
"Promise to text me when you get on the plain?" frågade Niall när han höll i mina händer
"I promise!" svarade jag och försökte få fram ett leende.
Jag kysste Niall, han släppte mina händer och kupade mitt ansikte försiktigt, sen satte jag mig i bilen.
Jag hörde hur Keela och Agnes sa hej då till Harry och Louis. De fick ge samma löfte om att messa när vi kommit på planet och också när vi landat.
Jag satt i mitten och Keela kom in på ena sidan, hennes ansiktsuttryck var helt borta. Jag sträckte fram handen åt henne när hon satt sig. När Agnes kom in på andra sidan snyftade hon och jag kramade om henne. Jag hade lugnat ner mig lite så nu fick jag trösta dem lite.
Vi kom till flygplatsen, checked in, gick till gaten och gick på planet. allting gick jättefort.
Jag messade Niall att vi kommit på planet och att allt gick bra. Jag tänkte jag skulle ringa Josefine för att kollar hur det ser ut för henne.
"Hallå!" svarade Josefine.
"Hej Josefine det är Emma!"
"Hej! Hur är det?"
"Jo, det är bra, vi har precis gått på planet på väg hem."
"Oj, redan?"
"Ja när åker du hem?"
"Den 17 tror jag det är."
"Vad skönt! Har ni gjort något kul eller har det hänt något kul?"
"Få se, Justin visade mig vart han lärde sig åka skridskor och såklart åkte vi lite och han lärde mig några tekniker för att bli bättre skridsko åkare. Sen har vi typ bara varit hemma hos honom, spelat tv spel och myst."
"Gud vad kul, det låter som att du har det jättebra!"
"Ja och vet du vad han sa igår?!"
"Nej vadå?"
"I'm here to make you happy, I'm here to see you smile!"
"Aww vad gulligt!!"
"Ursäkta mig, men du måste stänga av mobilen nu." sa en flygvärdina till mig, såklart.
"Förlåt Josefine, det låter underbart men jag måste lägga på nu, vi får höras när jag kommer hem."
"Okej, hoppas ni får en bra flygresa och hälsa Agnes och Keela!""Det ska jag, hejdå!" och jag lägger på.
"jag ska hälsa från Josefine!" säger jag till Agnes och Keela och lägger ner min mobil i min handbagage väska.
THE OPEN END
______________________________________________________________
Jahap så det där var det O.O Som sagt kommer det en Epilogue, men jag vet inte när, beror på hur bra jag får ihop det. Jag har en tanke om hur jag vill göra.
Om du vill läsa mer av mig så kommer det komma två andra "storys" med annorluna innehåll bara. Följ mig så får du veta när det kommer ut.
Du kan också följa mig på twitter där jag skriver när jag lägger upp nya delar eller "storys"Twitter: IdaGullberg
Gott nytt år också!!
YOU ARE READING
Före, Under Och Efter
FanfictionDet här är den första riktiga fanfiction jag gör här på wattpad:) Hoppas ni gillar den. Den handlar om tre tjejer som får sina livs drömmar uppfyllda tillsammans. De går på sitt favorit band One Directions konsert och får speciella backstagepass oc...