Kapitel 46

226 3 0
                                    

(Keela)

Jag hade precis pratat klart med Emma när Louis kom in springandes i det rum jag satt i.

”And what's up with you?” frågade jag och flinade mot honom.

”It's fans all over the place!” svarade han oroligt.

Åh han var så gullig när han var rädd. Men jag har inga känslor för honom försökte jag övertala mig själv. Vilket var ganska svårt för jag började få tillback känslorna för honom. Jag kanske bara ska vara kompis, en ganska nära kompis bara. Men han är så söt och rolig så jag får bara mer känslor när jag är med honom. Jag har ju Luke dessutom och jag gillar honom verkligen. Jag avbröts i mina tankar av Louis som ropade på min hjälp.

”Keela help me!” ropade Louis när han försökte hålla för dörren.

”What are you doing?!”

”I thought I could go to another room and the fans would not come here, but I was wrong."

”Don't you want to be her with me?”

”I do but I thougt that you maybe didn't want me here.”

”That doesn't matter, I mean I don't really care.”

”Cause I thougt that you know after all that we had and now you got Luke.”

”Yeah I know but I try to move on and we can always be friend and you should know that I will be there for you all the time, no matter what.”

”Thank you, but can you please help me now?!”

”Yeah sure!”

Jag hjälpte Louis att hålla för dörren så att ingen kom in. Efter ett tag försvann trycket mot dörren och vi hörde någon prata med mörk röst utanför. Vi väntade lite och kollade sedan utanför dörren om det var någon där, det var ingen utanför. Både jag och Louis ställde oss upp normalt. Vi hade hamnat väldigt nära varandra. Louis tittade mig djupt i ögonen och jag tittade i hans fina blå ögon. Jag fick en klump i magen av att titta på honom. Jag tittade bort men han tog tag i min haka och vred mitt huvud så att jag tittade på honom igen. Han lutade sig fram mot mig och flyttade sin hand till min nacke för att kyssa mig. Jag gjorde ingenting för att hindra honom, det kändes liksom rätt helt plötsligt.

(Emma)

Idag är det den 26 juli och jag ska äntligen få komma bort från det här lägret. Visst det har varit kul men jag har saknat att få vara med Niall, killarna, Keela och Agnes. Undra om jag har missat mycket eller om det har hänt mycket. Jag tycker det är så jobbigt när man har varit borta och sedan när man kommer tillbaka till något känns det som att man är sjukt efter. Nu ska jag iallafall snart gå på planet för att åka till Mullingar för att möta Niall. För en vecka sedan gifte sig Louis mamma så då var alla på bröllop i Doncaster. Så Niall tog tillfället att hälsa på hemma också. Jag är ganska nervös för att träffa Nialls familj.

Det tog ungefär tre timmar att flyga till Mullingar men jag sov nästan hela resan. Jag blev väckt av personen som satt bredvid mig på planet. Det var en kille, han verkade att vara i tjugo års åldern, han hade brunt halvlångt hår lite som Justin Bieber hade i början men lite fluffigare. Han hade en svart hoodie och ett par chinos på sig. Om jag får säga det själv såg han rätt bra ut.

”Sorry that I need to wake you but we need to get of the plane.” sa han och tog ner sin väska från handbagagehyllan.

”Oh thank you.” svarade jag och böjde mig ner för att ta min väska under sättet framför mig. Mitt hår var uppsatt i en messybun som åkte ur mer och mer när jag sakta gick i den långa kön för att komma av planet. När jag kom av planet ställde jag mig åt sidan för att sätta upp mitt hår i en vanlig hästsvans. Jag hade inte orkat sätta på mig något mer dugligt än ett par mjukisbyxor och en lös tröja. Jag vet hur mycket Keela skulle hata att jag hade det på mig men jag orkar inte bry mig, jag får väl göra och ha på mig vad jag vill. Jag såg hur killen som suttit bredvid mig kom ut ur planet.

"Are you okay?" Frågade han när han såg mig.

"Yeah i'm fine, I just fixed my hair."

"Oh okay good, do you want company on the way out?"

"Sure, why not?!"

När vi kom ut från gaten letade vi oss fram till utgången och väskorna. Jag sade hejdå till Jason för att han var tvungen att gå. Han hade ingen störe väska att hämta. Jag fick hans nummer också om jag skulle behöva någon hjälp när jag var i Mullingar. Han visste inte precis varför jag var här eller vem jag skulle vara med. Jag kunde ju inte direct berätta. Jag tog upp mobilen för att ringa Agnes eller Keela. När det slog mig att ingen av oss tre hade fått någon av killarnas mobilnummer. Jag menar tänk om vi tre tjejer tappar bort oss tillsamman och inte har någon att ringa. När jag träffar killarna igen ska jag genas be om deras nummer.

Jag slog in Agnes nummer och tryckte på ring. Det tog ett tag innan hon svarade.

”HEEEEEJ!!!!!” svarade hon tillslut.

”Hej!”

”Hur är det?”

”Bara bra, själv då?” frågade jag medan jag ställde mig vid rullbandet där min väska borde komma ut snart.

”Det är bra!” svarade Agnes ivrigt.

”Vart är du?”

”Jag är i England.” svarade Nicole med en duh ton.

”Juste tusan, det här är varför vi borde ha killarnas nummer också!!” sa jag irriterat.

”Men det har vi ju.”

”Nej inte jag!”

”Nähä vi kanske fick dom efter att du hade åkt till USA.”

”Tror det va.”

”Aja men jag måste gå men jag skickar dom till dig.”

”Okej, puss och kram!”

”Puss och kram!” svarade Agnes och lade på.

När Agnes hade lagt på luren satte någon sina händer framför mina ögon. Jag blev jätterädd och blev helt förstelnad. Jag vågade inte röra på mig för än personen tog bort händerna och flyttade istället sin ena hand till min midja och kramade om mig. Jag tittade åt mitt vänster på personen, som visade sig vara Calum.

”Well hi there you creep.” skojade jag.

”Well hello on you too!” svarade Calum stöddigt.

”What are you doing here?”

”Getting you home.”

”But wasn't Niall supposed to get me?”

”Yes, but he got stuck in an interview and asked me if i could get you and I said yes.”

”Aw thank you!”

”No problem! Is that your bag?” frågade Calum och pekade på väskan.

”No.” började jag och gick och tog den.

”But..” började Calum men jag avbröt honom.

”It's Zaynes.” forsatte jag.

”That explains why you took it anyways.” svarade Calum och log.

”So how are we getting home?” frågade jag.

”Car?” svarade Calum som om jag var dum i huvudet.

___________________________________________________________________________________

Börjar Keela få mer känslor för Louis? Hur är det egentligen mellan Luke och Keela? Har Emma glömt vad som hände mellan henne och Calum innan hon åkte? Calum kanske gillar Emma... Vad tror ni? Kemmentera gärnas vad ni tycker! xx

 

Före, Under Och EfterHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin