Kapitel 5

680 8 0
                                    

”Can I see a kiss then?”

”Sure” Svarar jag och Niall tittar på mig igen och ger mig en puss på kinden.

”No I mean on the mouth” säger Liam besviket.

”Hahahaha okey” svarar Niall och ger mig en lång kyss. Ingen förutom Liam märkte att Zayn kom in och tog ett kort när Niall kysste mig. Zayn tog kortet med en sådan kamera som man får kortet direkt efter att man har tagit det. Han skakade lite på kortet och gav det sedan till mig.

” A small memory of your first kiss.”

”Thank you Zayn, right, how did it go with Perrie?”

”Good, she had been on an interview all day and had no access to their mobile phone and could not respond my text.”

”But Emma would you like a tour around the bus?” frågade Liam.

”Yes that would be fun.”

Dom visade mig från längst fram i bussen och sen gick vi bakåt. Det första förutom soffan längst fram visade dom mig vart dom sov. Det var tre sängar på vardera sida av gången. Sen kom vi till ett litet vardagsrum. Det fanns en ganska stor tv, ett play station med massor av olika spel och en soffa. Mellan vardagsrummet och det sista rummet fans en toalett på sidan. Sen gick vi in i det sista rummet.

”So this is the music room, mostly for Niall.” säger Liam.

”We got guitars, a Piano and stuff like that.” säger Niall och ler lite mot Liam.

”Do you play Emma” frågar Liam.

”No, or I can play a little bit of a song on the guitar and I can a few songs on the piano, but it's not so much.”

”Yes it is! I mean I can´t play at all.” svarar Zayn.

”Here show us what you got” säger Liam och sträcker fram en gitarr till mig.

”No not that one that is the worst guitar we got, take this one!” säger Niall och tar gitarren och ger mig en annan.

(Zayn) ”Wow Emma that was really god, where did you learn to play that?”

”Haha thank you, a friend teached me.” Svarade jag.

”So what can you play on the piano?” frågade Liam.

”I can a few songs but I like one more then the others.” Sa jag

”Okey let us hear” svarade Liam nyfiket.

Jag började spela långsamt och sedan snabbare och snabbare. ”I´m not sure how to play it but I'm doing like this.”

 ”It was really good, almost better than Liam!” Sa Niall och log.

”WE'RE HERE!” hörde vi chauffören ropa längst fram i bussen.

(Zayn) ”Okay, good, we´ll come soon.”

(Liam) ”Okay Emma so this is how we do, we go see how the others enters, then we´re thinking about if it is a good way to go inside or if we are doing in a different way, okay?”

(Emma) ”Okay, yes.” Vi gick fram i bussen för att kolla på hur dom andra tog sig ut från bussen och in på hotellet.

Först kom Keela och Agnes ut från bussen och höll armkrock. När dom hade kommit in i hotellet så kom Harry och Louis ut från bussen och gick på samma sätt som Keela och Agnes.

(Liam) ”So we will do like this, Emma and Niall, you go first, how ever you would. Then me and Zayn going after you two.”

”Yes sir” svarar Zayn och Niall i munnen på varandra samtidigt som dom gör en honnör och skrattade till lite. Först förstod jag inte vad dom höll på med, sen så förstod jag och gjorde också en honnör.

Jag och Niall gick och gjorde oss bereda på att gå in till hotellet. Niall tog min hand och sa ”It´s going to go well, I promise you” med ett leende. Sen gick vi ut från bussen och alla fansen började att skrika igen. Men jag tror att dom skrek mer den här gången än när både Harry och Louis kom ut från sin buss. Eller så var det för att jag var i bussen och då blir det ju avskärmat. Utan att jag märkte det hade vi kommit in till hotellet. Jag vände mig om för att se hur det gick för Liam och Zayn. Jag kunde inte hålla mig för skratt. Zayn hade hoppat upp på Liams rygg, han försökte springa men tappar balansen och båda ramlade pladask på marken.  

Före, Under Och EfterWhere stories live. Discover now