(Emma)
Jag och Keela hade varit ute och shoppat i fyra timmar nu och började bli hungriga.
”Jag ska träffa Niall på Nandos om en och en halv timme, vill du hänga med?” frågade jag henne.
”Är det okej?”
”Ja annars skulle jag inte fråga!”
”Okej, hur tar vi oss dit?”
”Taxi.”
”Den?” Frågade Keela och pekade på en taxi som hade stannat vi väg kanten.
”Vi kan kolla.”
Vi gick och frågade chauffören om han kunde skjutsa oss. Det gick alldeles utmärkt. Vi berättade vart vi skulle.
Det tog 40 minuter för oss att komma till Nandos. Jag hade fått ett sms av Niall som sa att vi skulle säga till någon som jobbade på Nandos att våra pojkvänner redan hade fått ett bord så skulle vi bli visade till vart dom satt. Juste jag glömde berätta för Keela.
”Ska vi gå in eller?” frågade Keela.
”Ja, men innan måste jag berätta något jag glömde berätta.”
”Vadå, är du gravid?!” Frågade hon och gick fram till mig och lade ena handen på min axel och andra handen på min mage.
”Nej, varför tror du alltid det?!”
”Vet inte, vad var det då?”
”Louis är med också.”
När jag sa det lös Keelas ansikte upp som om hon blev jätteglad över det. Jag orkade inte spekulera mer i det. Jag blir bara glad om hon börjar gilla honom igen. Inte för att jag har någonting emot Luke. Men då har vi alla samlade liksom, alltså om hon går tillbaka till Louis.
Vi gick in på Nandos och pratade med en servitör om att våra pojkvänner redan var där. En annan person som jobbade där hörde och visade oss vägen. Vi gick igenom en korridor och sedan till vänster. Till sist kom vi fram till en trappa och gick ner. Där nere satt Niall och Louis mittemot varandra. Bredvid dom stod det ett till bord som vi antagligen skulle sitta vid. Louis verkade bli glad när han såg Keela. Vi beställde in mat och började att äta. Det var super gott, det var nog den bästa kyckling jag ätit någonsin.
När både jag och Niall hade ätit klart sa vi till Keela och Louis att vi var tvungna att fixa några saker innan vi åkte hem. Egentligen var det bara en ursäkt för att dom skulle få vara ensamma. Jag och Niall hade planerat allting. Jag skulle kolla om jag kunde vara med Calum för vi visste att Keela var med hemma hos 5 Seconds Of Summer. Niall skulle få med sig Louis ut på lunch. Sedan skulle jag och Keela komma och joina deras lunch. Louis skulle fatta att jag skulle komma men inte att Keela skulle komma. Och jag skulle säga till Keela att det var okej att hon också kunde följa med.
___________________________________________________________________________________
Jag är väldigt ny på det här och vet inte riktigt hur man kan lägga in bilder. Är det någon som vet hur man gör? Kommentera gärna hur :) xx
YOU ARE READING
Före, Under Och Efter
FanfictionDet här är den första riktiga fanfiction jag gör här på wattpad:) Hoppas ni gillar den. Den handlar om tre tjejer som får sina livs drömmar uppfyllda tillsammans. De går på sitt favorit band One Directions konsert och får speciella backstagepass oc...