Kapitel 53

190 2 0
                                    

(Agnes)

Herregud vad Josefine ställer frågor! Jag menar hon har väll hängt med lite iallafall hemma i Sverige. Eller så är hon faktiskt så dum som vi skojar om att hon är. Vi blev alla klara nästan samtidigt. Vi gick ut till vardagsrummet och väntade på Killarna.

"Josefine vem kommer du gå med då?" frågade Emma.

"Jag tror jag kommer gå med Zayn." svarade hon och himlade med ögonen.

"Vadå är det dåligt?!" undrade Keela.

"Nej, men du vet den där drömmen Emma hade om oss och One Direction förra året?"

Emma drömde att hon var i en affär och träffade One Direction och att hon hjälpte dom att hitta saker i affären. Som belöning så fick hon ta med sig fyra kompisar med One Direction. Då blev Josefine ihop parad med Zayn. Josefines kommentar på den drömmen var "Jag gillar inte ens Zayn!". Sen dess har hon haft något slags agg mot honom.

"Jaha jo men vem ska du annars gå med? Du kan ju inte gå själv." säger Keela.

Efter att vi hade suttit och väntat i nästan 20 minuter kom killarna ut i vardagsrummet också.

"Have you been waiting for a long time?" undrar Liam.

"No just a few minuter." svarar jag.

"20!" säger Emma irriterat.

"No need to be angry." säger Keela och ler mot Emma.

"I'm not!" svarar Emma och sätter på sitt mest normala leende.

(Emma)

Utanför stod det två stora vit limousiner och väntade på oss. Wow dom är verkligen generösa här med limousinerna och allt. En sak vi inte såg var alla paparazzis, iallafall inte jag, Keela, Josefine och Agnes. Killarna verkade inte så rörda över att dom var där. Well obviously så är dom väl vana vid det här laget.

Ett skri kom ur min mun i rädsla och panik. Jag såg absolut ingenting när kamerorna blixtrade hysteriskt hela tiden. Jag blinkade desperat för att kunna se. En sak jag faktiskt såg var att Niall hade på sig solglasögon som skydd från blixtarna. Min hand flög upp till Nialls ansikte och tog dom från honom. Så att jag faktiskt skulle kunna se någonting när jag gick till bilen.

"Hey what are.." Började han. Jag svarade inte utan satte bara på mig hans svarta Ray Bans.

"Hey those are mine!" sa han med en gnällande ton. Jag ryckte bara på axlarna.

Med hjälp av solglasögonen kunde jag faktiskt se vad det var som hände. Niall han höll i min axel och jag guidade honom till den ens limousinen. Det var många frågor som skreks ut mot killarna när vi gick mot limousinerna. Mest om deras turné och vissa var riktade mot oss tjejer. "Who are the girls?! Is it One Direction girlfriends?! Where are you going next?! Will you stay home for long?!" Niall sa till mig att ignorera frågorna och fortsätta gå.

När vi hade kommit in i Limousinen försökte Niall ta tillbaka sina solglasögon men jag lät honom inte. Blixtarna från kamerorna slutade aldrig att blixtra. Jag tittade med en mållös blick på Josefine som satt mittemot mig i bilen. Hon log mot mig och pekade bredvid mig. Jag vände på huvudet och där satt Niall och tittade på mig med flin.

"Hi!" sa jag och log, jag visste vad det var han ville.

"Can I get those glasses back?" frågade han.

Jag låtsades tänka, men jag hade redan bestämt mig på den fronten.

"Hm, no." sa jag och skrattade till lite. Niall gav mig ett förvirrat uttryck.

"But you don't need them any.."

Jag avbröt honom genom att vända blicken tillbaka till Josefine och prata med henne. Jag hörde hur han försökte svära och muttra ett dödshot utan att jag hörde. Vilket fick mig att skratta mer.

"Du vet att du ser bra ut i de där solglasögon."kommenterade Josefine samtidigt som motor till limousinen lät och började köra.

"What did you say?!" frågade Zayn med en konstig röst.

Alla kollade på honom med konstiga utryck i ansiktet.

"What was that?!" frågade Niall och bröt ut i gapskratt.

"Just something I heard on Youtube yesterday." sa han och ryckte på axlarna.

"Okay?" sa Josefine och tittade undrande på mig.

"Anyways what did you say Josefine?"

"The glasses look nice on you."

"Thanks!"

"Now I understand!" sa Zayn lyckligt.

"Good!" svarade Josefine.

__________________________________________________________________

Det gick inte sådär jättebra att släppa en del per dag föra veckan. Men jag ska försöka bli bättre den här veckan. Det kanske inte kommer ett kapitel per dag men nån mer dag än idag och igår ska jag nog kunna fixa ;) xx

Före, Under Och EfterWhere stories live. Discover now