(Agnes)
Jag såg hur Emma och Keela pratade och sedan kramades. Vad skönt att se! Jag gick fram för att se om de vill hitta på något innan vi åker till arenan ikväll.
"Hej!" Sa jag.
"Hej!"
"Vill ni hitta på någonting idag?"
"Ja!" Sa Keela.
"Vadå?" Frågade Emma.
"Vet inte, kanske.. jag såg någonting om ett "trampolin land" eller något ska vi kolla?" Svarade jag.
"Trampolin som i studsmatta?" Frågade Emma.
"Japp!" Svarade jag.
"Vi åker!" Sa Keela och var absolut redo att dra på direkten.
När vi kom fram till airhop som det hette sprang Keela och Emma in direkt. Det vad skönt att se att de hade blivit sams och var tillbaka i de gamla spåren snabbt. Jag sprang efter och vi började hoppa. Det var jättekul på airhop. Vi träffade några nya människor som vi pratade med de var ganska trevliga.
De var i ungefär våran ålder och de berättade att de var på väg för att hälsade på sina släktingar som bode här i Kanada. Men de valde att göra ett litet stop här innan de åkte vidare.
När klockan närmade sig fyra var vi på väg till hotellet för att fixa oss inför kvällen.
"Okay I think we need to get going!" Sa Emma.
"Yeah you're right!" Höll jag med.
"Okay, bye, we may see you later!" Sa en av de vi träffat.
"Hahah maybe another day!" Svarade Keela.
Inte för att jag tror det, vi åker ju till East Rutherfort imorgon.
Vi satt i bilen och jag började tänka mycket på tiden med killarna på touren. Den tid jag fått med Emma och Keela. Killarna har varit på arenan hela dagen idag och vi har varit på airhop och i kväll ska de spela den andra showen och sista showen för den här gången i Toronto ikväll. Jag kan inte fatta att det bara är två veckor kvar innan vi ska åka hem. Sen börjar skolan igen, ugh jag orkar inte, men det är iallafall sista året i grundskolan så vad ska jag klaga på, ett år senare får jag en liten ny start i gymnasiet.
När vi kom till hotellet igen delade vi på oss och gjorde iordning oss separat. Jag vet precis vad jag ska ha på mig ikväll. Jag valde kläderna igår och nu kan jag inte vänta på att få sätta på mig det. När vi var i Milano köpte jag en tröja/tunika nästan klänning. Den är svart med ett vitt siffer tryck på. Jag satte på mig den och ett par svarta leggings. Jag tog fram min sminkväska och valde ut det smink jag ville ha. Jag tänkte att jag skulle ha en lätt sminkning. Bara lite puder mascara och lipliner. När jag var klar gick jag och kollade om Emma och Keela också var klara.
Vi kom till arenan och blev visade till våra platser. Eftersom vi har varit med på så många konserter har killarna börjat fixa speciella platser för oss på varje konsert så vi blir alltid visade vart våra platser är för vi vet inte förän vi blir dit visade.
Jag, Keela och Emma stod i publiken, 5 Seconds Of Summer hade precis gått av scenen och One Direction kom i vilken sekund som helst.
De hade kommit till åttonde sista låten (Alive), ja jag vet hur många låtar det är kvar. Men vad för väntar ni er, vi har varit på turné med dem i ca två månader och varit på ungefär alla konserter oavsett om det har varit backstage, i publiken eller i greenroom. Alla verkade ha det jättekul på scenen som vanligt, Niall spelade gitarr, Liam dansade runt och Harry gjorde sin vanliga fistpump mot golvet i takt med elgitarren, basen och trummorna. Plötsligt händer någonting, Harry verkar kliva snett, hans fot vrider sig, benet viker sig, han åker ner för de två steg han var på väg ner för och plötsligt ligger han helt stilla på scenen. Det blir alldeles tyst i arenan, alla slutar sjunga, publiken slutade jubla och bandet slutade spela, man skulle kunna höra en knappnål falla.
__________________________________________________________________________
Det blev en lite kortare del den här gången men som jag sagt tidigare är det ganska mycket i skolan. Det kan blir en ungefär lika kort del nästa vecka också men jag lovar att jag ska skriva på lovet och få ihop till ett par delar så att jag ligger lite före hela tiden så att det hela tiden kommer en bra del i tid.
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Före, Under Och Efter
ФанфикDet här är den första riktiga fanfiction jag gör här på wattpad:) Hoppas ni gillar den. Den handlar om tre tjejer som får sina livs drömmar uppfyllda tillsammans. De går på sitt favorit band One Directions konsert och får speciella backstagepass oc...