~Felix perspektiv~
"Vad har hänt här?" Fråga jag."Omar ramlade ur sängen och så skyller han på mig att det va mitt fel" sa Ogge.
"Han är bara hungrig! Det är nog bäst om vi äter frukost" sa Oscar och gick mot bordet och satte sig.
Vi andra klämde oss också in vid bordet förutom Julia.
"Hallå sätt dig Julia" sa jag och gjorde plats åt henne.
"Jag är hungrig"
"Precis det är drf vi ska äta frukost" jag log mot henne och kollade sedan på dem andra killarna. Det stirrade på mig. "Ohh juste! Jag glömde sry" "men vad ska du hitta Aa du vet"
"Jag venne" hon kollade oroligt på mig. "Jag har inte sett nån skog elr nåt här i närheten"
"Men vad ska du göra då?" Fråga Ogge.
"Jag venne försöka hindra mig från att äta från folk antar jag"
"Vrf skulle du äta från människor" Daff kom in igenom dörren. Alla hoppade till.
"Nej jag är bara så hungrig" hon log stelt mot han.
"Jaha" han skratta och gick och satte sig på en stol. "Då får man ta o äta frukost"
Hon nickade och satte sig brevid mig. Daff tog fram bröd, smör, juice och några plast glas.
Jag tog en macka och bredde på smöret. Dem andra gjorde desamma.Man såg på Julia hur hungrig hon va. O man såg hur mycket hon försökte att inte ta och hugga tänderna i någons nacke.
~20 min senare~ ~Julias perspektiv~
Katia och Daff gick precis härifrån så vi fick tid att göra oss i ordning innan intervjuerna vi ska göra innan konserterna. Alla började göra sig iordning förutom jag och Felix för han tvinga mig o sitta kvar o Jag var fortfarande så jäkla hungrig."Julia?" Felix peta försiktigt på min arm. Jag kollade upp på han. "Drick blod från mig"
"Är du dum elr? Jag tänker inte ta från dig!"
"Jo gör det! Du behöver ju inte ta så mycket" han log mot mig. Men man såg att han var osäker.
"Jag kommer inte kunna stoppa mig själv" jag tog tag i hans händer. "jag vet att du vill hjälpa men jag klarar mig"
"Men snälla jag ber dig drick lite från mig" han kollade seriöst på mig.
Efter nån minuts tänkande och övertalande så gick jag med på det eftersom jag som sagt var sjukt hungrig. Han drog med mig till toaletten ifall någon skulle komma som inte visste om vad jag var.
"Okej här!" Han sträckte fram sin handled.
"Om jag inte slutar stick den här i mitt ben elr nån annan stans okej" jag gav han en kniv.
"Va nej" han kollade oroligt på mig.
"Det är okej det kommer läka" han nickade och tog kniven.
Jag tog tag i hans handled och förde den sakta mot min mun. Det här känns inte som en bra idé men jag bet tag och jag kände hur han ryckte till. Men sen försvann allt runt omkring mig. Det ända jag kunde tänka på va smaken av Felix blod. Jag tog ett starkare grepp om hans handled och och tog upp mer blod.
Felix började skrika. Hugg mig i benet Felix! Vrf gör han det inte. Jag kommer inte kunna sluta.
Helt plötsligt kände jag en smärta i ryggen.
Jag släppte handleden och vände mig bakåt. Där stod Ogge. Han hade huggit en kniv i min rygg.
Jag drog sakta ut den och såret läkte."Vad fan håller ni på med" Ogge stirrade på oss. Oscar och Omar stod också bakom Ogge och kollade på oss.
"Hon va hungrig och jag sa att hon kunde få lite" Felix tog lite papper och började torka av blodet på armen.
"Okeej..." Ogge såg chockad ut o gick snabbt ut och stängde dörren.
"Felix vad sa jag att du skulle göra" jag kollade sorgset på han.
"Jag kunde inte göra det"
"Felix Asså förlåt jag sa ju att det inte va en bra ide" jag torkade bort blodet från munnen.
"Nej det är okej. Jag ville göra detta be inte om ursäkt" han drog in mig i en kram och pussa mig sedan på pannan.
"Tack! Men nu går vi och gör oss i ordning" jag tog tag i hans hand och gick ut ur toaletten.
~Omars perspektiv~
Egentligen är jag lite rädd för Julia när jag tänker på vad hon verkligen är för något. Det känns konstigt och ibland är jag rädd för vad som kan hända. Men jag är också rädd att förlora henne. Hon är ju ändå en av mina bästa tjejkompisar.Hon och Felix kom in i rummet hand i hand. Han hade plåster på armen. Jag stirrade på dem. Att han vågade göra så. Jag skulle aldrig vågat göra det. Men Felix är ju Felix och jag är jag och han älskar verkligen henne och skulle kunna göra vad som helst för henne. Jag vill också älska någon så mycket.
~20 min senare~
Alla vi killar va klara och Daff kom och hämtade oss. Julia satt kvar i bussen och sminkade sig klart. Sen skulle hon komma till oss med katia.Vi skulle ha en intervju med Frida. Jag älskade verkligen att vara med Frida, hon va som en storasyster för oss. Hon fanns alltid där liksom.
"Heej" sa Frida när vi kom in i rummet.
"Heej" sa alla och kramade om henne.
"Okej så ska vi börja filma nu då?" Sa Frida och alla nickade.
"Är det live?" Fråga jag.
"Ja det är det" svarade Frida och log mot mig.
Vi satte oss i en soffa och kameran började rulla.
"Såå idag är jag här med pojkbandet the fooo! Så ikväll ska ni ha konsert hur känns det?"
"Asså det är helt sjukt vi är så himla taggade" sa jag och började sprattla på hela kroppen.
"Ja som ni ser här på Omar så är vi fett lugna och tar det chill" sa Felix i en nördig ton.
"Och vem försöker du lura Felle?" Fråga oscar och garva.
"Vi mst verka coola okej" viska Felix.
"Okej så ni är sjukt taggade alltså?" Frågade Frida och skrattade.
"Jaaa" skrek alla i en mun.
"Okej nu kommer några frågor från fansen här då!" Sa Frida och kollade igenom datorn.
"Okej här är en fråga från Camilla, och hon undrar om ni dejtar någon/ har någon flickvän" Frida tittade peddo aktigt mot Felix.
"Okej allihopa jag har en flickvän. Hon heter Julia och är super snäll" sa han stolt. "men dem andra är singlar för det vet inte hur man haffar liksom"
"Jo vi vet helt klart hur man haffar" sa jag och kollade in i kameran och vickade på ögonbrynen.
"Omar alla vet att jag är bäst här så sluta försöka" sa Ogge och klappade han på benet på skoj.
"Okej nästa fråga är från Bianca och hon undrar hur Oscar får så snyggt och fluffigt hår" alla kollade på Oscar.
"Okej det är så här jag vaknar upp på morgon och är flawless" alla började skratta "i Woke up like this"
"Du han använder massa saker i sitt hår. Asså det borde inte vara lagligt hur mycket saker han använder i sitt hår" sa jag och började rufsa runt i det.
"Eyy du det där är inte Sant. Sluta va en lögnare" sa han och fixade till håret igen.
"Jahaja det är så du tänker okej" jag började skratta åt hur seriös han såg ut.
~efter intervjun~
"Okej killar det är dags att öva lite till ikväll så följ med här" sa Daff och bokstavligen drog med oss till någon danssal.Sen övade vi i någon timme på det vi tyckte va svårt...
______________________
Okey here yah go! Ett till kapitel levererat hem till dig. Hoppas ni gillade det.Om det är något ni undrar så är det bara o fråga jag kommer svara <3
YOU ARE READING
Try not to bite you
FanfictionMitt liv suger som vampyr! Jag kan inte ens gå utanför dörren utan att känna behovet av att döda. Det sämsta är att jag bor med en familj som är människor och dem vet inte ens om att jag är en vampyr så jag mst gå i en skola med människor. Vad händ...