Kapitel 15

330 17 1
                                    

~Felix perspektiv~
Jag och Omar satt i en soffa medan Ogge och Oscar satt på två stolar.
Vi satt och vänta på att få gå och då kom Julia in i rummet. Hon gick fram till mig och skulle precis sätta sig brevid mig i soffan när jag tog upp fötterna där så hon inte fick plats.

Hon kollade underligt på mig. Jag kollade surt tillbaka.

"Vad är det som händer här" fråga hon.

"Ja det kan väl du svara på" jag kollade mot Oscar.
Hon kollade bak på Oscar.

"Jag tänker gå nu hej då" sa jag, tog mina saker och gick ut.

När jag kom ut ur dörren ropa massa foooers på mig, men jag igga dem och fortsatte gå. Många började följa efter mig men jag bara fortsatte gå.

"Felix stanna" "vad har hänt Felix" "har du bråkat med Julia" hörde jag några säga.

En foooer tog tag i min axel och det fick mig att stanna och kolla på henne. Det var något konstigt med henne. Jag kände det på mig.

"Har något hänt Felix" hennes röst fick mig att rysa.

"Ja! Men du behöver inte veta vad?"

"Okej Sry" hon kollade på mig med ett läskigt leende och sen gick hon bak.

"Okej snälla kan ni låta mig va jag har en dålig dag" alla foooers nickade och gick tillbaka till studion.

Jag satt nu på bussen hem. En läskig stämning har var runt omkring mig ända sen jag träffa den där foooern.

Jag klev av bussen och började gå till huset. Helt plötsligt kände jag mig iakttagen. Jag vände mig om men ingen var där. Jag fortsatte gå men fortare den här gången.

Nån tog tag i mig och drog snabbt med mig in i en liten skog precis brevid. Jag slängdes ner på marken. När jag kollade upp stod den där tjejen från tidigare och hånlog mot mig.

"Vem är du" jag kollade på henne från marken där jag låg.

"Vem jag är? Jo jag är Matilda"

"Det säger mig mycket"

"Käftar du emot" hon tog tag om min hals och lyfte upp mig.

Jag fick nästan inge luft. Vad fan är hon?en vampyr?
Hon kastade ner mig så jag landade på en sten. Mitt huvud började värka och allt vart suddigt.
Hon tog upp mig igen och kastade in mig i trädet.

"Oj gjorde jag dig illa? Kanske inte lika illa som jag skada Julia" var det ända jag hörde innan allt blev svart.

___________
Kort kapitel den här gången Sry igen!
Jag ska förbättra dem okej.

Asså OMG det snöar! Äntligen :)) <3

Try not to bite youWhere stories live. Discover now