~Felix perspektiv~
"Kan vi gå ut på en promenad elr nåt!" jag släppte kramen."Vänta Felix! Jag vill fråga dig några saker innan" jag svarade okej och hon började prata igen.
"Vem var det?" Frågade hon.
"Det va en tjej runt 13,14 år ålder kanske som han Christoffer sa att jag skulle döda och sen skulle jag ge han kroppen" "men jag vet inte vem det är så det kan jag inte svara på"
"Okej! Tack" hon tog med mig ut i hallen och så gick vi ut på en promenad.
Det va höst. De flesta löven låg på marken och inte på träden som dem brukar.
Det var rätt mysigt här ute. Det är kallt men inte för kallt. Och hennes närvaro gör allting mycket bättre.
Vi gick hand i hand genom en liten park.
Vi satte oss på två gungor och bah gungade lite. I tystnad. Det va ingen pinsam tystnad utan mer än rätt mysig tystand."Du betyder allt för mig Felix" jag kollade på henne. Hon log mot mig och jag kunde inte hindra ett leende som spreds över mina läppar.
Jag tog tag i hennes kalla hand."Snälla kan vi glömma att allt detta hänt" hon kollade upp på mig.
"Visst" Hon kollade bort från mig igen och tittade rakt fram.
"Bra! Jag älskar dig Julia"
"Jag älskar dig också Felix" hon fortsatte kolla fram. Hon verkade fundera över något.
"Vad tänker du på" frågade jag henne.
"Nej inget" hon kollade tillbaka mot mig och log ett snett leende.
"Ska vi fortsätta gå elr?" Jag reste mig upp. Hon nickade och reste sig sedan upp och så började vi gå igen.
~nästa dag~Oscar perspektiv~
Jag pallar verkligen inte göra någonting just nu. Och jag orkar VERKLIGEN inte åka in till studion och träffa Julia. För hon följer nästan alltid med. Men jag mst komma. Annars får Daff damp på mig.Jag va helt klar och just nu stod jag i badrummet och kollade mig en sista gång i spegeln.
Varför så ful Oscar
Jag kollade bort och gick sedan och till hallen och satte på mig skorna och jackan. Sen gick jag ut och började åka till studion.
Väl där framme så var det inte så många foooers och det va väldigt skönt. Jag sa till dem att jag inte hade tid att hälsa just nu men att jag kanske kommer ut lite senare.
Jag gick in och möttes av Ogge."Tja fan" sa han och vi gjorde en bro-hug.
"Är Felix här än?" Frågade jag och och han skakade på huvudet.
"Nopp inte ännu men dem kommer snart" jag visste det Julia kommer också. Jag orkar verkligen inte.
Jag kan inte hålla mig borta från henne Asså det går inte en dag utan att jag tänker på henne. Typ Hennes läppar mot mina Asså det går inte att inte tänka på det."Okej" svarar jag och började gå till studion.
Idag ska vi öva på några nya låtar. Självklart så blir det ju lite tjafs om vem som ska få vilken del och så men i slutändan så brukar det alltid bli bra.
"Tjäääna" sa en röst helt plötsligt. Jag kollade dit och där i dörröppningen stod Felix och Julia.
____________________
Här är ett kapitel. Rätt så kort men men. Jag ska från o med nu skriva över 1000 ord på varje kapitel .Har värsta idéen till sista kapitlet heheheh! Kom på den när jag jag satt i bilen !
Hoppas ni gillade kapitlet iaf.
Puss Puss
YOU ARE READING
Try not to bite you
FanfictionMitt liv suger som vampyr! Jag kan inte ens gå utanför dörren utan att känna behovet av att döda. Det sämsta är att jag bor med en familj som är människor och dem vet inte ens om att jag är en vampyr så jag mst gå i en skola med människor. Vad händ...