~Felix perspektiv~
"Jag går och lägger mig, godnatt" jag gick och krama mamma och Felicia och gick sedan upp till mitt rum.Jag drog av mig tröjan och byxorna och hoppade ner under täcket. Jag stirrade upp i taket ett stund och det gick liksom inte att somna.
"Släpp mig" tjejen jag höll i försökte att sparka bort mig.
"Om du inte gör nåt motstånd så kommer det här va över mycket fortare" jag tog ett hårdare grepp om hennes armar.
"Vad tänker du göra med mig"hon började gråta.
"Jag tänker döda dig så va tyst nu snälla" jag drog med henne bort till skogen. jag slängde ner henne på marken.
"Snälla sluta" skrek hon.
"Nej" jag tog fram en kniv ur fickan...
Jag vred mig om i sängen. Sluta tänk på det här Felix. Tänk på Bra saker Felix, tänk på bra saker.
Jag antar att jag somna för helt plötsligt hör jag veckarklockan. Jag stängde av väckarklockan och började gå ner till köket och göra frukost.
Jag tog ut smöret och osten ur kylen och la i en macka i brödrosten.
När dem väl ploppade upp tog jag ut dem och bredde på smöret och la på osten.Klockan var nu halv 8 och jag gick ut i hallen för att ta på mig skorna.
"Mamma jag går till skolan nu" skrek jag.
Jag öppna dörren och börja gå till skolan./////
"Tja babe" jag gick fram och pussa Julia på kinden.
"Men vad gör du? Rör mig inte!" Sa hon argt och putta bort mig.
"Vad har hänt med dig" fråga jag.
"Vadå vad har hänt med mig? Jag känner inte ens dig" hon började snabbt gå därifrån.
Vadå att hon inte känner mig?! Vad hände. Jag stod kvar där helt chockad.
Efter en stund började jag bege mig till klassrummet igen. Jag knackade på eftersom jag såg att vi gått in. Eva vår sv lärare vinkade in mig.
"Hej du måste vara Felix, du kan stanna här brevid mig en stund"sa Eva och pekade på platsen brevid henne.
Varför får jag inte gå till min plats för.
"okej allihopa får jag be om eran tystnad"sa Eva och alla tystnade och kollade fram på mig. "Det här är eran nya elev Felix. Så Felix kan du berätta lite om dig själv"
"Vadå nya elev?" Jag kollade chockat på henne. Alla började skratta åt mig.
"Ja du är vår nya elev! Vill du berätta lite om sig själv?"
Vad fan snackar hon om?
"Ööhm okej! Jag är Felix" "det är det ända jag vill säga.
"Okej du kan sätta dig på den lediga platsen där" hon pekade på platsen brevid Julia och jag gick dit och satte mig.
"Hallå vad är det som händer" viskade jag till henne. Men jag fick inget svar.
////
Efter lektionen gick jag till Julias skåp.
Där stod och och skulle byta böcker."Hey du Julia kan du förklara vad det är som händer"
"Kan du sluta följa efter mig! Jag vet inte ens vem du är"
"Jag är din pojkvän"
"Jag har ingen pojkvän" hon stängde hårt igen skåpet och började gå. Men när hon gick så gick hon in i min axel och tappade all böcker på golvet.
"Det där va ju smart" sa jag och skratta medan jag böjde mig ner och hjälpte henne plocka upp sakerna.
"Snälla Felix sluta följa efter mig du är läskig" hon började gråta.
"EYY du gråt inte" jag drog in henne i en kram.
Helt plötsligt drar hon mig in i ett hörn och började sugga blod från min nacke.
"Julia sluta" skrek jag. Hon slutade direkt och stirra djupt in i mina ögon. "Julia tvinga inte bort det här jag vet vem du är"
Jag vet vad som hänt nu. Jag har kommit tillbaka till första dagen i skolan. Men vad betyder dethär egentligen?
"Jag måste gå" hon vände sig om och började snabbt gå därifrån.
Asså det här måste betyda något! Men vafan ska jag göra!!!!
_______________________
Super sent kapitel men men! Hoppas det inte va så hemskt iaf😂Puss puss
YOU ARE READING
Try not to bite you
FanfictionMitt liv suger som vampyr! Jag kan inte ens gå utanför dörren utan att känna behovet av att döda. Det sämsta är att jag bor med en familj som är människor och dem vet inte ens om att jag är en vampyr så jag mst gå i en skola med människor. Vad händ...