~Julias perspektiv~
Hans armar runt mig kändes så himla bra. Jag var äntligen rätt.
"Julia?" sa Felix. Jag kollade upp på han. "Förlåt"
"Nej det är okej" svarade jag.
Vi släppte kramen och han drog med mig upp till hans rum. Där satt Omar och Ogge och snackade men deras blickar vändes mot oss när vi kom. Omar såg så blek och svag ut.
"Vad gör hon här" frågade Ogge Felix.
"Jag har kommit över det och om det stör dig kan du gå" sa Felix och drog med mig till soffan i hans rum.
Det va en lång pinsam tystnad bland oss 5 tills jag avbröt den.
"Sååå... Kan nu berätta om er band då" sa jag.
"Eh visst! Vi 4 är med i ett band som heter the fooo. Vi är rätt kända här i svergie men snart ska vi åka till USA för att göra fooofamily ännu större än vad den redan är" svarade oscar och log för sig själv.
"Aha okej Gud vad roligt" svarade jag och log mot dem.
"Snälla sluta va så falsk vi vet vad du är och även om dem tycker det är okej så gör inte jag det jag är förfan livrädd" ställde sig Ogge upp o sa. Mitt leende försvann långsamt.
"Okej det är helt okej jag förstår dig"
"Nej du förstår inte hej då" sa Ogge och gick.
"Bry dig inte om honom" sa Felix när Ogge gått.
"Ska jag inte bry mig" fråga jag o ställde mig upp.
"Nej bry dig inte vi vet att du inte är farlig och vi vet att du inte kommer skada oss" sa Felix, reste sig o krama mig.
"Men det är ju precis det jag är" alla kollade förvånat på mig " jag är farlig och jag skadade precis er bästa vän så himla mycket"
"Men jag är okej nu ju"
Jag började gråta. "Förlåt Omar" jag satte mig ner på golvet och täckte mitt ansikte med mina händer. Felix kom och satte sig bredvid mig och strök sin hand tröstande upp o ner längs ryggraden.
~2 veckor senare-fortfarande Julias perspektiv~
"Okej vi kör den igen" sa Felix när dem hade dansat klart dansen till "all over the world"
Dem började dansa igen. Jag satt bara där och kollade på dem medan dem dansade på dansgolvet. Jag kollade på Ogge och jag såg att han kollade på mig hela tiden genom spegeln. Jag antar att han ville hålla koll på vart jag va så slapp han bli räddare. Dem dansa klart och när dem va klara så sprang Omar oscar och Felix fram till mig och gav mig en super svettig kram.
"Nej fy usch gå o duscha" sa jag o drog ur greppet och sprang bort lite.
"Jaja" sa dem i mun på varandra. Dem gick ut för att duscha och jag väntade i dansrummet.
Jag ställde mig framför spegeln. Jag speglade mig en stund. Sen så börja jag sjunga lite smått o dansa lite till. när jag dansat klart låten såg jag Ogge stå och kolla på mig. jag kollade tillbaka på han genom spegeln.
"Ogge snälla jag kommer inte göra er illa" sa jag och vände mig om. "Du behöver inte hålla koll på mig hela tiden, jag kommer inte göra något"
"Förlåt men jag kan inte lita på dig, jag är rädd som fan"
"Snälla lita på mig jag kommer inte göra dig illa kan du inte iallafall försöka" sa jag med ett leende.
"Okej visst"
"Ge mig en kram" sa jag och sträckte ut mina armar.
Han log och gick mot mig han la sina armar löst runt mig.
"Tack" sa jag
"För?"
"För att du försöker" jag kramade han hårdare. Sen släppte vi kramen och väntade på dem andra.
______________________
Gud det tar så lång tid att komma med kapitel Sry! Men det är för att jag inte vet vad jag ska skriva kan ni snälla snälla ge mig några förslag så jag kan fixa ihop bättre kapitel. Skriv till mig på kik.
Kik: stooories123
YOU ARE READING
Try not to bite you
FanfictionMitt liv suger som vampyr! Jag kan inte ens gå utanför dörren utan att känna behovet av att döda. Det sämsta är att jag bor med en familj som är människor och dem vet inte ens om att jag är en vampyr så jag mst gå i en skola med människor. Vad händ...