Kapitel 11

379 19 0
                                    

~Julias perspektiv~

Allt det Felix sa krossade verkligen mig. Jag kom hem sprang upp på mitt rum och la mig i sängen o grät i timmar. Hur kan man bli så kär i någon så att när man förlorar den så gör det så himla ont!

Mina tankar avbröts när det plötsligt knackade på dörren. Jag torkade bort tårarna så gott det gick och satte mig upp i sängen. ''Kom in''

Dörren öppnades och in kom Oscar.

''Vänta vänta är du inte rädd för mig'' frågade jag och stirrade på han medan han gick till min soffa o satte sig i den.

''Jo! Men jag vet att du inte kmr göra illa mig'' han drog handen genom håret ''och jag orkar inte sitta hemma med Felix för att han får massa utbrott hela tiden och kastar saker''

Vi sa inge mer utan det vart en pinsam tystnad i ungefär 5 min.

''Okej men ska vi kanske kolla på film elr nåt'' frågade Oscar och avbröt tystnaden.

''Tyvärr Oscar jag tycker det inte är en sån bra ide att du är här''

'' Men snälla! Jag litar på dig jag tror verkligen inte att du kmr skada mig'' sa Oscar! Han reste sig upp och satte sig brevid mig i sängen. Han kollade in i mina ögon. Han lutade sig närmare mig. Jag trodde han skulle kyssa mig, men det gjorde han inte utan han kramade mig istället. Jag kramade tillbaka och vi satt säkert där i kanske 5 min o bara kramades. Han var verkligen mysig. Fast det är ju Felix jag gillar mest. Men han är ju jätte rädd för mig nu så det går ju inte.
''Okej vilken film vill du se'' fråga jag när vi släppt ifrån kramen.
''Jag venne spelar ingen roll någon rolig bara'' svarade oscar.
Jag gick fram till tv:n och satte på den, sen koppla jag datorn till Netflix och satte på Frost.
''Seriöst Frost?'' frågade Oscar och kolla på mig.
'' Yass! Den e faktist bra so deal with that'' sa jag och satte mig brevid oscar i sängen.
När filmen va slut va klockan ungefär 10 så Oscar gick hem! Sen gjorde jag allt man gör innan man går o lägger sig, sedan kröp jag ner under det varma täcket och somnade nästan på en gång.
___________________________
Sry för dåligt/kort kapitel men ja ni vet ju vad som hänt o så ❤️

Try not to bite youWhere stories live. Discover now