Kapitel 22

268 12 6
                                    

~Felix perspektiv~
"Okej hörni det är 15min kvar tills ni ska gå upp på scen" kom daff in i rummet och sa. Just nu fixa dem iordning oss. Alltså sminkade oss och fixade håret. Kläderna var redan på och det ända jag hade kvar just nu va håret.

"Så nu är du klar gubben" sa hon som fixat mig. Jag svarade ett tack tillbaka och granskade mig sedan i spegeln. Jag fattar inte varför folk tycker jag är snygg. Jag ser ju liksom ut som värsta åsnan.

Jag avbröts i mina tankar av en Oscar som knäppte fingrarna framför näsan på mig.

"Någon är kär i sin egen spegelbild" flinade han.

"Nej verkligen inte" mumlade jag fram.

"Va?" Frågade Oscar. Antar att han inte hörde någonting.

"Nej det va inget" sa jag och log mot han.

Nu va vi alla klara och började gå mot scenen. Självklart så stannade vi bakom eftersom det va 5 min kvar tills vi skulle upp.

"Lycka till nu killar" sa Julia och gick och kramade oss alla.
Men hon stannade lite extra hos mig för att ge mig en snabb kyss.
Jag kollade mot oscar och såg att han blev lite avundsjuk så jag började kyssa henne ännu mer.

"Okej sluta ät upp varann snälla" sa Ogge och garvade.

"Sorry" jag tittade bort mot oscar och han höll på med handen av tröjarmen.
Han såg väldigt avundsjuk ut. Jag log för mig själv.
Ingen ska får Julia förutom jag då.

"Okej killar det är dags att gå upp nu" sa Daff och gav oss alla en lyckospark i baken. Han gjorde det innan alla konserter. Han är en liten konstig filur han.
Dem andra i crewet önskade oss också lycka till och helt plötsligt började musiken till 'what the fooo' börja spela i högtalarna. Fansen började skrika och adrenalinet inom mig började bubbla. Jag älskade den här känslan. Det är min lilla drog det, skulle aldrig kunna få nog av den.

Vi sprang upp på scen och alla foooers började skrika om det nu va möjligt ännu högre och sen började vi sjunga och dansa.

~slutet av konserten~
"Tack för den här underbara kvällen Malmö" skrek Omar. (Inte skrika så men Asså ni fattar)

"Ja det va så grymt kul att vara här" la jag till.

"Utan er är vi ingenting" Skrek Oscar.

"Ni är oss vi är er, utan er är vi ingenting. Fooofamily forever" sa Ogge och gjorde ett hjärta med sina händer och sträckte ut dem i luften.
Med det sagt så släcktes alla lampor och vi sprang ut från scenen.

"Ni var grymma killar" kom typ alla fram och sa.

"Tack tack" svarade vi speedat.

"Ni va helt ok killar" sa Julia.

"OK bara OK! Nej det tillåter jag inte" jag började springa efter henne med öppen famn för att krama henne.

"Nej usch sluta du luktar svett" hon sprang och gömde sig bakom daff"

"Okej bara om du säger att det va helt amazing"

"Okej det va det bästa som jag sett"

"Bra" jag log ett peddo smile mot henne.

Hon gick bort från daff och ställde sig brevid han istället. Jag sprang fram till henne och kramade hennes så hårt hag kunde och typ kletade på allt mitt svett på henne.

"Fy vad du är äcklig Felix nu luktar ju jag svett" hon kolla surt på mig.

"Ahaha sry! Men då kan vi väl ta en dusch tsm elr?" Jag vickade ögonbrynen och kollade på henne.

"Amen sure Bellman. Du får duscha själv" hon puttade bort mig och gick och krama dem andra killarna eftersom nu luktande hon redan svett så det gjorde ingenting om hon kramade dem andra. Jag är så taskig ja! Jag garvade lite för mig själv.
Sen gick vi och duscha och bytte om.

_____________
Här är ett kort kapitel! Men gjorde det bara så jag kunde komma vidare o så!
Tyckte det vart sämst men aja😂

Ska nån gå på killarnas konsert i Globen?
Jag ska! Jag ska gå med mina kompisar och vi står i Foooercirkle mania elr vad den nu heter ahahahah.

Puss på er😘

Try not to bite youWhere stories live. Discover now