Kapitel 27

219 13 0
                                    

~Omars perspektiv~
"Hej Julia kan jag få prata med dig" hon nickade och följde med mig till ett annat rum.

"Vad hände med Felix?"

"Du vet han den där Christoffer jag snackat om?"

"Ja"

"Jo han hade gjort så Felix gjorde dem här sakerna. Men nu är allt bra igen inget att oroa sig för. okej?"

"Okej!"

Vi gick ut till dem andra igen. Oscar var inte här än. Han sa att han skulle komma lite senare för hans mamma tvingade han tydligen att hjälpa till o handla.

"Hallå snälla kan vi inte kolla på nån film på netflix elr nåt" frågade jag när jag sattit mig till rätta i soffan.

"Visst! Men nån får följa med upp och hämta filtar och nån får gå och poppa popcorn" sa Felix.

"Visst jag och ogge poppar popcorn så bye bye på er" jag drog snabbt med mig en skrattande ogge ut i köket.

~Felix perspektiv~
Jag drog med Julia upp för att hämta massa täcken, kuddar och filtar.

"Hur mår du?" frågar hon helt plötsligt.

"Helt ärligt?"

"Ja helt ärligt!" Hon tog tag i min hand.

"Inte så bra faktist" hon kollade oroligt på mig med sina otroligt vackra ögon. "Men vi tar det sen dem andra väntar"

"Nej berätta nu!" Sa hon.

"Det kommer förstöra hela kvällen. Jag berättar sen okej" jag tog med så många filtar och kuddar jag kunde och gick ner.

Jag la ut det på golvet och i soffa så det såg rätt så mysigt ut. Sen kom Julia fram bakom mig och la sedan ner dem andra sakerna på golvet och lite i soffan.

"Titta titta titta va vi har" kom Omar inspringandes och skrek.
I händerna hade han en skål popcorn. Men eftersom han är så klantig så spiller han ut halva skålen.

"Men Omar jävla klant du är" skrattade Julia fram.

"Äsch hahah det är bara att plocka upp och äta dem" han plockade upp alla och la dem i skålen igen.

Sen la vi oss alla tillrätta.
Ogge i ena hörnet av soffan, Omar på andra sidan, jag och Julia på golvet (med massa kuddar) .

Jag tog upp fjärren och satte på the conjuring.
Jag och Julia myste under hela filmen. O i vissa delar hoppade hon till och borrade ner ansiktet i mitt bröst.

~efter filmen~
"Hallå skulle inte Oscar komma?" Fråga ogge.

"Joo! Jag tar och ringer han" sa Omar och tog upp mobilen.

"Oscar vart är du nånstans" antar att han svarat.

"Okej men kan du komma elr"
"Jaha och vrf inte då"
"Okej men antar att vi ses vid studion sen då"
"Hej då"

"Skulle han inte komma?"frågade Julia.

"Nej han orkade inte" svarade Omar.

"Jaha!" Sa Hon.

"Men jag orkar inte va här längre så jag går hem" sa Omar och skrattade.

"Jag me. Eftersom Omar bor hos mig just nu" sa ogge och dem båda reste sig upp.
Vi följde med till dörren och sa hej då.

"Så äntlig Äre bara du och jag här" sa jag och flina mot henne.

"Din mamma är hemma ju" sa hon och puttade bort mig lite.

"Nej hon gick ut med sin kompis" jag pussa henne på kinden.

"Felix sluta!" Hon puttade bort mig igen. "Jag vill att du berättar vrf du inte är okej!"

Jag satte mig rakt upp och stirrade rakt fram.

"Berätta Felix!" Hon tog tag i min hand.

"Jo..." Jag tog ett djupt andetag "när han gjorde sådär mot mig så var jag fortfarande kvar liksom i kroppen medan det va som nån annan också va i min kropp som kontrollerade allt jag gjorde och sånt..."

"Okej! Hände nåt då" fråga hon och jag vände blicken mot henne.

"Du måste veta att jag inte hade nåt med det att göra jag kunde verkligen inte göra någonting åt det okej" mina ögon fylldes med tårar.

"Jag vet" hon torkade bort mina tårar som nu rann ner för mina kinder.

"Jag dödade någon"

"Va!" Hon tog ett hårdare grepp om min hand. "det är okej! Ta det lungt"

"Det är inte okej" skrek jag och ställde mig upp. "Jag är en mördare"

"Felix du måste lunga dig. Du kunde inte göra något det är inte ditt fel" hon ställde sig upp framför mig och skulle ta tag i mina händer man jag drog bort dem så hon inte kunde ta tag i dem.

"Jag har någons blod på mina händer hur kan det inte va mitt fel" jag satte mig ner på soffan. La mitt huvud i mina händer. Det kändes som huvudet skulle sprängas.

"Felix. Ta det lugnt det kommer bli okej" hon satte sig bredvid mig och drog in mig i en kram.
Så mycket jag ville att det hon sa skulle va sant så visste jag att det inte kommer bli okej. Inget kommer någonsin bli okej.
__________________
Okej sry Asså jag lovar jag ska försöka bli bättre på att uppdatera okej!!
Men iaf hoppas ni gillade kapitlet. Glöm inte att rösta heheheh!
Puss puss

Try not to bite youWhere stories live. Discover now