Kapitel 18

284 13 0
                                    

~ Julias perspektiv ~
Jag gick ut till Felix som satt i i sängen och höll på med mobilen. Han kollade upp o log. Jag gick fram och la mig i Felix famn eftersom han höll ut armarna så jag skulle kunna lägga mig där.

Jag hörde ljudet av hans mänskliga hjärta. Det fick mig att tänka på livet innan. Min mamma. Min pappa. Min syster. Och min förra pojkvän. Det va han som gjorde mig till vampyr. Han sa att han ville leva för evigt med mig. Men kolla hur det blev han lämna mig och hitta nån annan att leva förevigt med.
Nej tänk inte på det nu Julia.

"Felix?" Frågade jag och kollade upp på han.

"Mm" han kollade ner på mig och log.

"Du lämnar aldrig mig va"

"Va vart fick du de ifrån" han kysste mig lätt en gång på munnen och kolla på mig igen "jag kmr aldrig lämna dig"

"Elr... Jo" jag tog ett djupt andetag. "Du kommer att växa upp och sen bli gammal och jag kommer fortfarande va lika ung som nu och tillslut kmr du dö!"

"Så förvandla mig" han kollade seriöst på mig.

"Aldrig!! Du förtjänar ett bra liv" jag satte mig upp i sängen och stirrade på Felix.

"Och det är med dig" han tog tag i mina händer och kramade om dem.

"Men du vill inte bli det jag är okej"

"Jo om det betyder att jag får leva med dig för evigt"

"Du ä fett gullig" jag pussa han på munnen "men jag kommer inte förvandla dig"

"Nähä skyll dig själv" han släppte mina händer och slängde sig snabbt in under täcket.

"Sluta va en mupp" jag små skratta lite.

"Du vet att ditt skratt är det underbaraste skrattet någonsin" han stack fram huvudet och såg super gullig ut.

"Och du är den gulligastes personen som finns" han log världens peddo smile och sen putta han bort täcket och drog in mig i hans famn. Felix är nog den mest underbaraste person jag känner.

__________________
Förlåt för kortaste kapitlet Ever men jag kmr inte på nåt att skriva!
Och Sry för att det tog rätt på lång ting det va verkligen inte meningen och jag ska förbättra mig så Sry <3
Snälla kan nån skicka nå förslag jag kan skriva!
Kika mig : ellaaaa01

Try not to bite youWhere stories live. Discover now