Kapitel 7

543 19 1
                                    

-Julias perspektiv

Nu var vi hemma hos Felix och vi höll på att välja film och ta fram snacks. "Vilken film ska vi se då?" Frågade Omar som satt och kollade igenom netflix.

"Kan vi inte se förr eller senare exploderar jag!!" Frågade jag och tog fjärrkontrollen.

"Okej" sa killarna och jag satte på den. Felix kom in med dricka och chips och satte sig med armen runt mig.

Vi satt och kollade på filmen och Felix satt och höll på mitt hår. Jag kollade upp mot honom och gav honom en kyss. Han log och vi fortsatte att kolla på filmen.

När filmen var slut satt jag med röda och gråtande ögon. "Shit vad sorlig" sa ogge som satt och torkade bort några tårar. "Men ogge grät du?!" Sa Omar förvånat. "Ja vad dårå?" Sa ogge och kollade på Omar. "Har aldrig sätt dig gråta" sa Omar och vi andra skrattade.

"Men vad ska vi göra nu då?" Frågade Oscar och suckade.

"Vi kan... Köra sanning eller konka!" Sa Omar och klappade händerna.

"Som typ alla andra gör" sa Felix och suckade.

Jag skrattade och vi satte oss i en ring. Jag satt bredvid Oscar och ogge.

"Vem börjar?" Frågade jag.

"Omar kan börja eftersom han ville köra det här" sa Felix och kollade mot Omar.

Omar gav Felix en mördar blick och vi andra skratta. "Okej Felix sanning eller konka?!" Frågade Omar och kollade med en roligt blick.

"Fuck you! Men jag tar väll konka" sa Felix.

"Du ska... Köra en eskimåkyss med Oscar! Typ som en foscar grej" sa Omar och skratta.

Felix och Oscar lutade sig fram och körde en eskimåkyss. Vi andra klappade och skrattade för som såg ut som ett par.

"Din tur felle" sa Omar. "Julia sanning eller konka?" Sa Felix och gav ett litet pedosmile.

Vad skulle jag vara? Jag brukade aldrig köra det här och dom kanske tar något som är så himla pinsamt! Aja vi får köra yolo!

"Jag tar sanning" sa jag och log. Kanske inte det bästa men aja.

"Vem under här rummet är snyggast?" Frågade Felix och körde blicken "jag är det eller hur?!" Jag fnissade lite och sa "Felix är den snyggaste! Men alla ni är snygga" sa jag och skrattade lite.

Felix gjorde sig lite mallig medan de andra killarna himlade med ögonen.

-Ogges perspektiv

Det var något med Julia som var väldigt kontigt. Men jag kunde inte komma på vad.

"Ogge sanning eller konka" frågade Julia mig.

"Äh konka" sa jag och vaknade till.

"Du ska.. Twerka!!" Sa Julia och skrattade till.

"Du, det är jag fan bäst på!" Sa jag och lät proig. Jag ställde mig upp och började twerka. Jag fick applåder och satte mig ner igen.

"Oscar sanning eller konka"

"Sanning!!" Sa Oscar. Fan! Jag är skit dålig på att komma på saker på sanning.

"Om du var gey, vem i det här rummet skulle du tänka dig vara ihop med!" Sa jag och vi andra skratta.

"Äh.. Kanske felle! I don't know" sa Oscar och kliade sig i nacken. Alla kollade på Felix och han gjorde en kyss i luften. Vi garvade ännu mer så vi fick tårar.!

Bästa sanning eller konka ever!

Efter kanske 1 timmes körande bestämde vi oss för att göra något annat. Oscar och felle ville köra FIFA 14, Omar ville bara chilla och snacka (skit tråkigt enligt mig) och Julia ville bara göra det vi ville.

"Men guys kan vi inte gå lägga oss för klockan är liksom 23:38 och vi ska till studion i morn!" Sa jag för jag var skit trött.

"Okej! Men Julia vill du sova här?" Frågade Felix och la armen runt henne. "Visst om det är okej!" Sa och och kollade på oss.

"Ja det stör inte oss" sa Oscar och vi andra nickade.

"Ogge, Omar och Oscar får sova i gästrummet och jag och juli sover i mitt rum!" Sa Felix och vi gick upp.

Vi började fixa sågarna och madrasserna och sen byte vi om. Vi fick låna kläder av Felix eftersom vi inte hade med och sen var jag tvungen att tweeta ett godnatt sms till alla Foooers som jag alltid gör!

"Godnatt killar" sa Julia och ställde sig i dörröppningen.

"Godnatt" sa vi och innan hon gick gick vi tre fram och kramade henne. "Syns i morron" sa hon och gick.

Jag kollade var hur mycket klockan var, 00:04. Jag la ifrån mig mobilen, släckte lampan och somnade.

-----------------------

Hej hej!

Förlåt för ett kort kapitel men hon som skriver den här novellen orkar inte ibland skriva kapitel så jag från "Fooostorys" brukar komma in och hjälpa till❤️ Jag hoppas det är okej?!:)

Try not to bite youWhere stories live. Discover now