Tack för alla som läser men jag känner att jag tappar läsare😐
~Julias perspektiv~
Jag satt i soffan i vardagsrummet och kollade på någon dålig film, när du knackade på dörren. Jag reste mig upp, gick till dörren och öppnade. Där utanför stod Felix.
''Tja Julia! Förlåt för igår'' sa han lite obekvämt. ''Men anyways jag undrade om du ville följa med och bada med mig och killarna från igår''
''Visst ska bara byta om. Du kan komma in om du vill'' svarade jag och flyttade mig åt sida så han kunde komma in.
Jag sprang upp på mitt rum och bytte om till bikini sen drog jag på mig en strandklänning över det. Jag sprang in i badrummet och hämtade en handduk och sprang sedan ner till Felix som stod i hallen och höll på med mobilen.
''Så ska vi gå då''frågade ja och han kollade och upp och nickade.
~på stranden~
Jag satt på stranden och kollade på nedan dem andra killarna sprang runt i vattnet och larvade sig. Dem såg så söta ut där dem hoppa runt i vattnet. Önska verkligen att jag skulle kunna bli ihop med Felix. Jag kanske skulle kunna försöka.
Jag tänkte på det i kanske 5 min sen började jag gå mot vattnet. Jag gick i och nu va vattnet till min navel. Killarna hade inte märkt mig än så jag dök försiktigt ner under utan och simmade långsamt fram till dem. Eftersom jag va vampyr så kunde jag va under vattnet väldigt länge, det är en fördel. När jag kommit fram till killarna så drog jag ner två stycken av dem under vattnet. Vilka vet jag inte men jag hörde hur alla blev rädda. För dem där upp skrek och dem tvår under vattnet sprattlade som galningar.
Jag släppte dem och dem simmade fort upp till ytan. Sen simmade jag upp och alla såg super rädda ut.
''OMG era miner'' jag skrattade så mycket så jag fick tårar.
''Hey det där va inte roligt, jag fick ju panik där under'' sa Felix men jag såg att han försökte hålla sig för garv.
''Aha så det var dig jag drog ner, vem mer?''frågade jag. Då räckte Omar upp handen. ''haha''
killarna kollade på varandra. Det såg ut som dem pratade med blickarna. Sen vände dem sig mot mig och började gå mot mig. Helt plötsligt börjar dem kittla mig. Men jag står bara där utan röra en ända min.
''Hörni killar ni vet att det inte kittlas när man är blöt va'' frågade jag och flinade.
''aha, men då gör vi såhär'' sa Ogge och började kasta vatten på mig. Dem andra killarna gjorde likadant och så började vattenkriget.
~efter vattenkriget~
Vi bestämmde oss att gå upp för dem tyckte att det började bli kallt. Så nu satt vi på våra handdukar och solade.
''Kan vi inte köpa glass'' gnällde Omar helt plötsligt.
''Visst... jag kan gå om ni vill'' sa jag och reste mig upp.''vad vill ni ha''
''Jag följer med, och jag vet vad dem vill ha'' sa Felix och ställde sig upp brevid mig
''Okej''
Vi började gå mot den lilla glass kiosken. Den låg ungefär 5 min bort från där vi låg.
När vi var halvvägs där så stannade jag upp och vände mig mot Felix.
''Jo jag har tänk på en sak'' sa jag långsamt och kollade in i Felix ögon.
''vadå'' frågade Felix.
''Du vet igår när jag sa att du och jag ute skulle funka'' jag tog en paus Emellan och tänkte om detta va en bra ide ''och jag har tänkt lite att vi kanske skulle kunna prova elr nåt för jag gillar dig Felix, det gör jag verkligen''
Först såg han chockad ut men sen kom ett super stort leende. Han gick långsamt närmare och kollade på mina läppar. Sen böjde han sig fram och våra läppar möttes i en underbar kyss. Han släppte kyssen tog tag i min hand och sen började vi gå mot kiosken.
__________________
Sjukt kort kapitel men jag ska typ sova nu och jag ville bara slänga ihop ett kapitel lite fort❤️
Sprid gärna❤️
YOU ARE READING
Try not to bite you
FanfictionMitt liv suger som vampyr! Jag kan inte ens gå utanför dörren utan att känna behovet av att döda. Det sämsta är att jag bor med en familj som är människor och dem vet inte ens om att jag är en vampyr så jag mst gå i en skola med människor. Vad händ...