Kapitel 6

565 21 2
                                    

-Felix perpsektiv

Waw hände det där nyss? Isåfall är jag så himla glad för Julia var verkligen en snygg tjej.

"Men vad ska vi köpa för glass till som andra då?" frågade Julia och släppte kyssen.

"Omar vill ha choklad i bägare, Ogge vill ha jordgubb i bägare och Oscar vill ha vanilj i bägare" sa jag och pekade på glasssorterna.

"Okej, men vad vill du ha då?" frågade Julia. "Det du tar" sa jag och la armen runt Julias midja.

"Hej vi vill ha 5 stycken bägare. I en ska det vara chocklad, den andra vanilj, en med jordgubb och två med melonglas" sa Julia medan hon pekade på glassorterna.

"Blír det bra så?" Frågade gubben i kiosken. "Aa" sa Julia och tog fram pengar. "Då blir det 110kr då" sa gubben och Julia gav han pengar och sen tog vi glassarna och gick till dom andra.

-Omars perspektiv

"Har dom somnat eller?" frågade jag.

"Jag vet inte går du och kollar eller?" frågade Ogge mig medan han höll armen över ansiktet för att inte få solen i ögonen. "Orka" sa jag och la mig på handduken.

Efter 10 minueter kom Julia och Felix oxh dom skrattade och Felix kollade in henne väldigt mycket.

"Somnade ni eller?" frågade jag och kllade upp.

"Kanske, kanske inte" sa Julia och blinkade med ena ögat.

När vi hade ätit upp glassen gick jag fram till Felix och drog med honom lite längre bort. "Sååå du ch Jula har något på gång eller?" frågade jag och blinkade med ögat. "Kanske" sa Felix och gjorde peddosmile.

"Haha mannen e kär" sajag och knuffade honom på armen.

Vi skrattade lite och sen gick vi till dom andra.

När vi hade solat och haft tråkigt en stund frågade ogge och vi kunde spela vollyboll. "Visst" sa alla och vi gick till vllybllnätet.

"Ogge och Oscar mot oss tre" sa jag och pekade vart vi skulle stå.

"Mä vad taskigt! Tänk om jag hade velat vara med Felix" sa Oscar och gjorde en ledsen min. "Men nu får inte lilla Oscar vara med Felix" sa jag och gjorde en ledsen min och låsades göra en tår med pekfingret. Dom amdra började skratta medan Oscar lipade.

-Julias perspektiv

När vi hade spelat i ungefär 20 minuter får Felix en bra och högboll som han ska slå ner hårt. Men istället ramlar han och slår upp knät på en sten.

"Aj skit piss" skriker han och håller för knät. Jag kände att jag bara ville åt hans blod men jag tvngade mig själv att inte gå fram dit och hjälpa även fast jag borde. "Hallå hämta någon som kan sätta för något så det inte blöder för mycket!" sa Oscar medan han satt och lugnade ner Felix som satt och svärde. Jag gick och hämtade en badvakt som tog med sig förstahjälpen låda. När vi kom fram ställde jag mig ganska långt från för att inte börja suga ut blod från min underbara Felix.

Badvakten höll på att göra rent Felixs sår och då kom Omar. "Varför hjälper du inte din kille för" sa Omar och knuffade mg lite lätt. "Vänta! Aha var det därför du drog bort Felix för att fråga?" sa jag och log. "Japp!" sa Omar och log ett överdrivet leende. "Men varför hjälpte du inte till" frågade Omar igen.

VAd ska jag säga? Jag kan ju inte dirket säga att jag är en vampyr. "Äh.. Jag gillar nte att se blod! Jag mår typ ila" sa jag och berömde mig själv för att den lögnen var bra. "Durå?" frågade jag och kollade på Omar. "Jag gillar inte när Man typ ser lite av köttet och sen så ville jag göra dig sällskap" Sa Omar och log."Aha okej" svarade jag bara och kollade mot de andra.

Efter en liten stund gick badvakten och kllarna kom till våran llla plats. "Så hur gick det? frågade jag och tittade upp.  "Jo det gick bra men det gjorde ont som tusan" sa Felx och haltade lite till sin plats.

"Men ska vi åka hem till mig och kolla på film eller?" frågade Felix oxh kollade på oss andra. "Visst" sa vi och började packa ihop.

När vi hade packat klart allt gick vi till mopparna ich satte på oss hjälmarna. "Felix är du säker på att du ska köra?" frågade Ogge. "Äh det är bara ett sår nget farligt" sa Felx och ryckte på axlarna. Jag fick en hjälm och satte mig bakom Felix. Jag höll hårt runt Felix mage och jag kände fortfarande lukten av blod men jag försökte få bort det ur huvudet och tänkte på något annat.

---------------------------

Hoppas ni gillade kapitlet och sprid hjärna novellen så fler får läsa dem<3

Try not to bite youWhere stories live. Discover now