Harry, Ron, Fred, George a Ginny se objevili na Grimmauldově náměstí 12. Sirius s Kate už na ně čekali u stolu.
,,Pojďte si sednout, přinesu máslový ležák." Řekl Sirius a postavil se od stolu, aby mohl přinést lahve máslového ležáku.
Děti jen zamumlali tiché děkuju, i když Sirius nepředpokládal, že by mu vůbec v tu chvíli dokázali nějak odpovědět.
,,Pojďte." Pousmála se Kat a objala nejmladší zrzavé dítě. Ginny se třásla, šokem i zimou.
,,Bude v pořádku." Chlácholila dívku Katie.
,,Jdi si sednout, přinesu vám nějaké deky na zahřátí." Pohladila zrzku po vlasech a pustila ji, aby si sedla ke stolu, na který Sirius postavil sedm lahví máslového ležáku, neobtěžoval se ani brát sklenice, a nikomu to nevadilo.
Sirius se posadil na své místo do čela stolu, z jedné strany měl Harryho a na druhé straně čekalo místo pro Kat.
Katie se vrátila do kuchyně, v náručí několik dek, Siriusovi mikiny a jednu svou.
Každému dala jednu deku a mikinu, aby se zahřáli a nemuseli v kuchyni u stolu sedět v noci jen v tenkém pyžamu.
,,Děkuju." Zašeptala Ginny.
,,Nemáš zač." Usmála se Kate a poupravila ji deku kolem ramen, aby ji nespadla.
,,Harry, tady máš."
,,Děkuju." Poděkoval Harry.
Harry si oblékl tmavě rudou mikinu s kapucí a do klína si položil deku.
,,J.P.?" Zeptal se Harry.
,,Co?" Otočil se na kmotřence Sirius.
,,Je to tu napsaný, tady na lemu rukávu, J.P." Vysvětlil Harry.
,,Katie, kde jsi našla tuhle mikinu?" Chytl svou ženu za ruku a poukázal na mikinu, kterou měl teď Harry na sobě.
,,Tahle byla ve spodním šuplíku." Odpověděla Kat. ,,Proč, mám ji vyměnit?" Zeptala se tmavovláska.
,,Ne, to je v pořádku." Usmál se na ni a pustil ji. ,,Harry, nech si tu mikinu."
,,Cože?"
,,Je teď tvoje."
,,Proč?"
,,Patřila Jamesovi. Byla to jeho mikina." Objasnil mladému Potterovi. Harry se na svého kmotra jen díval s šokovaným výrazem.
,,Pamatuju si, jak v ní chodil na famfrpálové tréninky. Jednou ji půjčil Lily, když ji byla zima, chtěla ji sice odmítnout, protože v té době ho ještě nenáviděla, ale zima byla větší než nenávist." Zavzpomínal znovu na staré časy.
,,Děkuju." Řekl Harry, v očích mu zářily jiskřičky, byl ke svým rodičům zase o něco blíže.
,,Nestojí za řeč." Odmávl to rukou.
,,A jak se teda dostala k tobě?" Vyptával se Harry.
,,Myslím, že na konci šestého ročníku. Balení jsme s kluky nechali na poslední chvíli a balili ve spěchu ráno v den odjezdu, jenže jsme vstávali trochu pozdě a tak jsme nestíhali, naházeli jsme věci do kufrů tak rychle jak jsme mohli a při balení nejspíš skončila u mě. Nijak jsme to neřešili, bylo nám jasné, že až se zase uvidíme, věci si vrátíme. Když jsme odjeli, přijel jsem naposledy sem, vybalil jsem si a o pár dní později jsme balil zase, a zase ve spěchu, naházel jsem polovinu svých věcí do kufru a odešel jsem k Jamesovi. Mikina zůstala tady, James se na ní ptal, ale když jsme prohledali kufr a mikina tam nebyla, došlo nám oběma, že zůstala tady. A tak to James odmávl s tím, že se do tohohle baráku nebudeme vracet kvůli mikině." Vyprávěl Sirius, na tváři mu hrál úsměv a v očích se odrážely vzpomínky na to léto.
ČTEŠ
Květiny Pobertů II.
FanfikcePo pádu lorda Voldemorta se kouzelnický svět vrátil do starých kolejí. Harry Potter je v Bradavicích a s novými přáteli, přicházejí i nová tajemství a dobrodružství. Poznává děti Pobertů a časem zjišťuje pravdu o celém příběhu. Harry čelí návratu Pá...