,,Pottere, procvičoval jste?"
,,Ano pane." Odpověděl Harry rychle.
,,Jste pořád tak otřesný jako když jste tu byl naposledy." Provokoval Snape.
Harry na to nic neřekl, nechtěl profesora lektvarů zbytečně provokovat, už teď měl proti sobě ředitelku Umbridgeovou, a se Snapem neměl nikdy dobrý vztah.
,,Legilimens."
Harry se silou vůle snažil uzavřít svou mysl a nepustit profesora do své hlavy.
,,Soustřeďte se. Nenechte si vlézt do hlavy, no tak, Pottere!"
,,Já se snažím!" Odporoval Harry.
,,Tak se snažte více!"
,,Jo!"
,,Znovu, Legilimens!"
Harry se probudil v přístěnku pod schody, jeho bratránek skákal po schodech, aby Harryho probudil.
,,Lily a James Potterovi že zemřeli při bouračce?!" Rozčiloval se Hagrid.
,,Nevím, jestli ti to někdo řekl, ale když ses narodil James mě určil tvým kmotrem." Řekl Sirius, když spolu stáli nedaleko Vrby mlátičky a vzhlíželi na Bradavice.
,,Já vím." Odvrátil Harry pohled od Bradavic a podíval se na svého kmotra.
,,Potřebuju přestávku." Řekl Harry Snapeovi.
,,Nepotřebujete."
,,Ano, potřebuju, už cvičíme hodiny."
********
Když byla Sibyla Trelawneyová vyhozena jako profesorka jasnovidectví, nahradil ji kentaur Firenze, který byl ze stáda kentaurů žijících v Zapovězeném lese.
A tak si vyučování rozdělili.
Teď měl pátý ročník kentaur Firenze. Výuka se přesunula do nepoužívané učebny dole v hradě, protože by se do věžní učebny Firenze nedostal.
Učebna se změnila na mýtinu, se stromy a pařezy, mechem, trávou a vším možným.
Po skončení hodiny, kde se dívali na vytvořenou oblohu s hvězdami, čekala je obrana proti černé magii, na kterou se přirozeně nikdo z nich netěšil.
,,Kéž bychom nemuseli jít." Zamumlala Kristin.
,,Je to povinná výuka." Řekla Hermiona.
,,To já vím, ale i tak tam nechci."
,,To nikdo." Dodal Ron.
,,Já mám nějakou profesní poradu." Řekl Harry.
,,Jo, já ji mám taky, ale asi až po tobě." Řekla Laura.
,,Nejspíš ano, já už půjdu, tak ahoj." Rozloučil se Harry a zamířil ke kabinetu profesorky Mcgonagallové.
,,Pottere, posaďte se." Pokývala profesorka McGonagallová.
Harry se posadil na židli před stolem profesorky, Minerva McGonagallová se na něj podívala. Na dveře někdo zaklepal a když osobu profesorka vyzvala aby vstoupil, objevila se Dolores Umbridgeová.
,,Takže, řekněte mi, čím byste chtěl být?" Zeptala se na první otázku.
,,No, bystrozor. Jenže k tomu potřebuju vynikající z lektvarů." Přiznal Harry.
,,Také potřebujete čistý rejstřík, pane Pottere." Přidala se do rozhovoru Umbridgeová.
,,Pottere, já slibuju, že se bystrozorem stanete, i kdybych s vámi musela každý večer sedět u učebnice lektvarů." profesorka McGonagallová se na něj zpříma podívala, v obličeji výraz který jasně napovídal tomu, že to myslí smrtelně vážně.
ČTEŠ
Květiny Pobertů II.
FanficPo pádu lorda Voldemorta se kouzelnický svět vrátil do starých kolejí. Harry Potter je v Bradavicích a s novými přáteli, přicházejí i nová tajemství a dobrodružství. Poznává děti Pobertů a časem zjišťuje pravdu o celém příběhu. Harry čelí návratu Pá...