4

299 34 9
                                    


Zdrapol ju za krk a kryl si ňou telo.

Ďaľší stál pred ňou a mieril na ňou zbraň.

,,Tak poď! Vystrel!" kričal ten, ktorému slúžila ako živý štít.

,,Prosím, nie," zašepkala Maria a po líci jej stiekla slza.

Posledné, čo počula bol výstrel.

Maria vyletela do sedu. Srdce jej bilo ako splašené a kvapky potu jej stekali po tvári.

,,Bol to len sen," ukľudnila sa a pozrela sa na digitálne hodiny, ktoré ukazovali že je päť ráno. Pre Mariu bolo zbytočné ísť spať. Do Stark Tower to mala peši dobrú hodinu a mala tam byť o ôsmej. Pretrela si tvár a vstala z postele. Ako tak šla okolo zrkadla, pristavila sa a pozrela sa na jazvy, ktoré pokrývali jej telo. Jedna viedla priamo cez stred hrude. Druhá bola tesne nad ňou. Prešla si po nich bruškami prstov. Pálili ju.

,,Bude pršať," pomyslela si a namierila si to do kuchyne, kde si dala pohár čistej vody a vzápätí na to kávu. Myšlienky na nočnú moru ihneď zahnala, keď si plne uvedomila čo ju dnes čaká. Bol to jej prvý deň v Stark Tower ako psychiatričky pre Buckyho Barnesa. Jeho spis jej ležal na stole v obývačke. Bolo to len pár strán. Väčšina z toho bolo začiernených.

Maria prešla do kúpeľne kde behom pol hodiny si vybavila rannú sprchu, hygienu a tvár si zahalila make - upom. Následne sa presunula nazad do svojej izby, kde zo skrine vytiahla čierne nohavice a tmavo - modrú mikinu s logom Kapitána Ameriky. Mikinu dostala pred pár mesiacmi od Nat. Prišlo je to vhodné, vzhľadom na to že Kapitán Amerika a Bucky Barnes boli nerozlučná dvojica. Do batohu si schovala Buckyho zložku, svoje materiály, ktoré si počas dňa mala v pláne vypracovávať a taktiež obed, aby neumrela od hladu. A potom tie ostatné praktické veci, peňaženku, kľúče a podobne. Za opasok si tak, ako bežne, schovala nožík. Bol to zvyk z minulosti. Obula si čierne boty a opustila byt. Bolo niečo krátko pred pol siedmou. Mala čas sa zastaviť ešte v kaviarni a dať si raňajky, ktoré sa skladali z čokoládového muffinu a silnej kávy.

Vonku sa rozpršalo a Maria si vynadala nebo noci to ráno sama poznamenala, dáždnik zostal na botníku doma.

Vyšla pred kaviareň s úmyslom, že si stopne taxík, ale zrazu pre ňou zastavilo auto. Bola to Acura, ale jiný typ než mala Nat. Okienko sa stiahlo. Steve sa usmieval.

,,Predpokladám, že dáždnik nemáte," povedal a Maria sa pousmiala.

,,Vy ste naozaj superhrdina," hlesla a Steve jej pokynul, aby si nastúpila.

,,Idete pomerne skoro," povedal po chvíli, keď už obaja sedeli v aute.

,,Chcela som sa prejsť. Mám rada Brooklyn," odvetila Maria. Sledovala ako klapky dažďa dopadajú na okno. Dážď ju vždy ukľudňoval a teraz to nebolo výnimkou.

,,Ďakujem, že dáte na Buckyho pozor."

,,Je to moja práca. Ale veľa som sa o ňom nedozvedela. Jeho zložka vyzerá skôr ako abstraktný obraz než plnohodnotné informácie," poznamenala Maria. Dúfala, že je Steve povie o Buckym niečo viac. Ale Steve jej na to neodpovedal. Nevedel, čo jej má odpovedať. Téma Bucky Barnes bola pre neho až príliš tabu. Preto zmenil tému.

,,Keď sa vrátime z misie. Mohol by som vás pozvať na večeru?" Skúsil to znovu. Maria bola presne jeho typ a navyše sa s ňou cítil príjemne. Ale Maria mu neodpovedala. Hľadela si na ruky a uvažovala, čo mu odpovedať.

,,Neberte to zle," začala, ,,Ale nerandím a ani nechodím na večere. Nie je to nič osobné," odvetila a svojím pľúcam venovala hlboký nádych.

,,Chápem." povedal Steve a zaparkoval v podzemných garážach pod Stark Tower.

,,Mrzí ma to," povedala potichu Maria a vystúpila. Hrudník ju opäť nepríjmene pálil a celá táto situácia jej nebola príjemná. Našťastie narazila na niekoho, kto ju vrátil do komfortnej zóny.

,,Maria," hlesla Nat a pozrela jej do očí. Maria jej venovala pohľad, ktorý bol Nat až príliš známy. Pritiahla si ju do objatia, ktoré jej Maria opätovala.

,,Bolí to?" spýtala sa jej potichu.

,,Dá sa to zniesť," odvetila Maria.

,,Steve, dobré ráno," usmiala sa Natasha a neskôr všetci traja nastúpili do výťahu.

Hore, kde bol celý tím Avengers, to celé nabralo rýchly spád. Každý dostal jasné inštrukcie, ktorých sa musel držať. Maria a Bucky, ktorý bol celý nesvoj, mali pre seba celú jednu veľkú miestnosť, ktorá bola plná moderného vybavenia. Obaja mali vlastný stôl, ktorý bol umiestnený tak aby na seba obaja videli. Steny boli presklenné takže oni videli všetko a všetkých vonku a všetci z vonka videli ich. No, aj tak sa tu Maria cítila veľmi príjemne.

,,Dávaj na seba pozor," povedala Maria a objala Natashu.

,,Dám," usmiala sa Nat a odtiahla Mariu trochu bokom. ,,Nemusí sa stať nič, ale môme sa stať všetko. Prosím, sľúb mi, že ak pôjde do tuhého využiješ každú svoju schopnosť, aby si prežila."

Maria bola trochu zmätená, ale prikývla.

,,Maria Demetria Azarova, prisahaj že ak ti pôjde o život, budeš zaň bojovať," povedala Nat vážnym hlasom až to Mariu desilo.

,,Áno, budem. Prisahám!" Povedala a Nat sa spokojne usmiala.

,,Natasha," oslovil ju Steve.

,,Už idem. Tak, pa," povedala Marii a spolu s ostatnými zmizla vo výťahu.

,,Demetria?" ozvalo sa za ňou. Otočila sa a uvidela Buckyho, ktorý sa opieral o dvere a na perách mal jemný úsmev.

,,Je to meno nekakej gréckej bohyne. Mama pochádzala z Grécka," objasnila Maria. Dúfala, že sa Bucky nespýta na jej priezvisko. O tom sa Maria odmietala baviť.

,,No, Buchanan tiež nie je zrovna výhra," poznamenal a Maria sa usmiala. Nevedomky presunula pohľad na jeho železnú ruku. Bucky mal oblečené biele tričko s krátkym rukávom, takže bolo jasne a zreteľne vidieť aj červenú hviezdu.

,,Proletári všetkých krajín, spojte sa!" povedala si vduchu Maria a na moment sa presniesal mysľou do svojho detstva.

,,Môžete prísť aj bližšie. Neublížim vám," povedal Bucky, ktorý si všimol jej pohľad.

,,Prepáčte len-" pristúpila k nemu Maria a dotkla sa železného ramena, ,,Len z vaších záznamov som si to nevedela predstaviť. A v ten večer som si to nevšimla," obzerala si jeho rameno z každý strany. Bruškami prstov šla od zápästia, cez predlaktie, rameno a možno by šla aj ďalej, ale Bucky urobil mierny krok vzad.

,,Mali by sme ísť pracovať," hlesla Maria.

,,Mali, ale ešte pred tým," povedal Bucky a natiahol ku nej svoju (pravú) ruku. ,,Som Bucky," milo sa usmial.

Maria mu prišla rozkošná a ako veľmi milé žieňa.

,,Maria,"

Podali si ruky a začali svoju spoločnú cestu. 

привет солдат (Hello, soldier; Winter Soldier/ Avengers)Kde žijí příběhy. Začni objevovat