21

194 24 6
                                    


,,Nie je po nej ani stopy. U seba v byte nechala všetko, vrátane osobných vecí. Z auta vybrala GPS a zmizla. " povedala Natasha.

,,Fájn, tak aspoň vieme, že neopustí krajinu," poznamenal Sam.

,,Sam, Maria je bývalá agentka KGB naozaj si myslíš, že k opusteniu krajiny potrebuje nejaké doklady? Zmizne skôr než si niekto niečo všimne," odfrkla si Natasha. Bucky si povzdychol a znovu sa zadíval na malý žltý lístoček, ktorý ráno našiel položený vedľa seba miesto Marii.

odpusť, ale ja musím. sľubujem, že sa vrátim.

buď opatrný,

milujem ťa.

M

,,Vedela, že by sme jej nedovolili sa v tom vŕtať. Tak sa zbalila a zmizla," hlesol Steve.

,,Je to čistá samovražda. Nikolaj je poloblázon, zabije ju!" vyhŕkol Sam.

,,Ona tomu očividne neverí," ozvala sa Natasha. V tom sa Bucky zodvihol a odkráčal bez slova z miestnosti. Všetci si vymenili zmätené pohľady. Steve si povzdychol a pobral sa za ním.

,,Bucky, počkaj!" ohlásil ho, ale Bucky ho ignoroval. Posledné, čo potreboval je odrážať Stevove obranné krídla.

,,Buck, no tak, " Steve ho dobehol a chytil za rameno.

,,Čo chceš, Rogers?" zavrčal Bucky a vytrhol sa mu zo zovretia.

,,Neviem, čo chceš robiť, ale nerob to."

,,Wow, vďaka za radu," pretočil očami Bucky a pokračoval vo svojej ceste.

,,Myslíš si že ju zachrániš? Odišla. Nevieme, kde je. A boh vie, či ju už Nikolaj nedostal," povedal Steve a Bucky zastal. Pozrel opäť na lístok, ktorý mu zanechala a pevne ho zovrel v päsť. Bol nešťastný. Bál sa o Mariu. Nechcel ju stratiť.

,,Nemáš jej ako pomôcť, Buck."

,,Takže tu mám len tak sedieť?!" otočil sa k nemu Bucky a urobil krok vpred.

,,Momentálne je to najbezpečnejšia voľba."

Bucky sa uchechtol, ,,Choď do čerta, Steve. Nevieš si predstaviť, to čo teraz prežívam."

,,Ale viem, Buck."

,,Naozaj? Naozaj?! Tak mi povedz, aký je to pocit? Zas a znovu všetko stratiť! Hm? Ty, veľký Kapitán Amerika, ktorý sa hrdinsky obetoval pre záchranu New Yorku a tvojej milovanej Peggy. Všetci ti ležali pri nohách, zatiaľ čo ja som bol vždy ten zlý. A teraz, keď som mal šancu byť v pokoji, tak prídete vy, polobohovia zvaní Avengers a vtiahnete mňa a aj to nevinné žieňa do niečoho, o čo sme ani jeden z nás nestáli."

,,Bucky, no ták," podišiel k nemu Steve, ale Bucky cúvol. Zhlboka sa nadýchol, ,,Nájdem ju. S vami alebo bez vás. Ale už si znovu nenechám ukradnúť šťastie. Už nie."

Kým Steve stačil niečo povedať, Bucky bol preč. Bol v koncoch. Vyšiel pred budovu a rozhliadol sa vôkol seba. Už samotný New York bol veľký. Nájsť Mariu bolo takmer nemožné.

,,Bábika, kde si?"

Medzitým, ani nie tak ďaleko od Stark Tower, sedela Maria na terase jednej z kaviarní a spokojne si pila kávu. Nájde ju. Vedela to. Vedela, že on vie, že už nemá ochranu. Ak naozaj chce zaútočiť, spraví to teraz. Hoci neverila, tomu že by jej Nikolaj chcel ublížiť. Bola si istá, že v ten deň tam nebol. On i matka v ten deň v tom dome neboli. A pokiaľ ju pamäť neklamala, mali žiť v nejakom utajenom ruskom mestečku, ktoré nebolo zapísané ani na mape. Ubehli dve hodiny a nič sa nediaľo. Maria sa rozhodla, že sa pôjde prejsť. Možno sa k nej Nikolaj pridá počas chôdze.

,,A možno sa všetci mýlia a toto celé bolo len zbytočné divadlo," pomyslela si Maria a vyšla na ulicu. Prechádzala sa celé hodiny, niekoľko krát prešla celý Central Park, niekoľko najznámejších štvrtí či miest, no nič sa nediaľo. Usúdila, že naozaj všetci mýlili a preto sa rozhodla, že sa vráti do Stark Tower a všetkým im tam vynadá.

Stačilo jej prejsť cez ulicu a už by bola pri budove. No v tom sa pri nej pristavilo čierne auto, z ktorého vystúpili dvaja veľkí chlapi a kým si Maria stihla uvedomiť, sedela na zadných sedadlách.

,,Ahoj, sestrička," zhlesol Nikolaj.

,,Nikolaj," pozrela na neho vyplašene Maria, no kým stihla povedať niečo ďaľšie, ucítila tupú bolesť na pravej strane hlavy a jej telo upadlo do tmy. 

привет солдат (Hello, soldier; Winter Soldier/ Avengers)Kde žijí příběhy. Začni objevovat