Obaja tam chvíľu stáli. Bez slova, bez pohybu. Dívali sa na ten zdrap papiera s nádejou, že je to len hlúpy žart. Prvý sa dal do pohybu Bucky, ktorý vytiahol z vrecka čiernych nohavíc mobil a bleskovo našiel Stevove číslo. Medzitým, ako sa mu snažil dovolať, bral Mariine veci a drgol do nej na. Tá na neho vyplašene pozrela. Hlavou jej naznačil, že odchádzajú. Vedel, že by sa jej teraz hodilo objatie a chlácholivé slová alebo aj vysvetlenie o čo vlastne ide, ale na to nebol teraz čas ani priestor. Nikolaj sa dostal príliš blízko.
,,Rogers," ozvalo sa v telefóne.
,,Našiel ju. Beriem ju do Stark Tower," hlesol Bucky a zložil.
Obaja bez zbytočného obzerania nasadli do auta a vyrazili. Maria sa spamätala.
,,Kto ma našiel?" spýtala sa a pozrela na Buckyho, ktorý jej však neodpovedal. Len nervózne ťukal po volante a sledoval cestu.
,,Bucky, kto ma našiel?" zopakovala svoju otázku, ale odpovede sa jej nedostalo.
,,Čo si mi zatajil?" pomyslela si v duchu.
Zvyšok cesty i cestu výťahom obaja mlčali. Maria kráčala pol kroka za Buckym. Vedela, že nenávidí, keď to robí. Chcela ho vyprovokovať, chcela aspoň nejakú reakciu. Ale Bucky nereagoval. Akokeby to ani nebol on. Vystúpili z výťahu, pred ktorým na nich už čakali Steve a Natasha.
,,Si v poriadku?" spýtala sa Marie.
,,Bola by som keby ste mi povedali o čo ide," odvrkla podráždene Maria.
,,Všetko ti vysvetlíme, poďte," povedal Steve a vymenil si pohľad s Buckym.
Všetci štyria vošli do malej miestnosti, kde na stole boli rozložené papiere a celé to pripomínalo scénu z nejakého, strašne zlého, kriminálneho seriálu z roku 2005.
,,Mala by si si sadnúť," povedal Steve.
,,Postojím. Ahoj, Sam."
,,Ahoj, Maria," odzdravil Sam, ktorý sedel za stolom.
,,Môžte mi vysvetliť ako? Stále bol niekto pri nej. Ako sa to mohlo stať?" vyhŕkol nervózne Bucky, ktorý sa usadil vedľa Sama. Steve a Natasha si sadli oproti. Maria sa zapozerala na tabuľu, kde boli všetky možné informácie. Bola zmätená, no dokázala vnímať aj rozhovor za jej chrbtom.
,,Bucky, nikto si nič nevšimol. Musel nejak prekĺznuť," hlesol Steve.
,,Alebo je jeden z jej pacientov." doplnila Nat.
,,Ak máš pravdu, tak máme problém," povedal Bucky.
,,Problémom je," ozvala sa Maria a všetci na ňu pozreli, ,,že ste mi klamali a zatajili niečo, čo sa ma bytostne týka," otočila sa a prebodla Buckyho pohľadom. ,,Toto," ukázala na Nikolajovu fotku, ktorá bola v strede tabule, ,,je môj brat, pokiaľ ma pamäť neklame. A predpokladám, že ten kto ma našiel je on. Čo však nechápem je, prečo z toho robíte takú paniku."
Všetci zostali potichu a vymenili si medzi sebou pohľady. Jediný Bucky z Marii nespúšťal oči. Sledoval ju a snažil sa predvídať jej reakciu. Snažil sa jej dostať pod kožu najviac, ako to len šlo, no Maria ho nepustila. Nedala na sebe poznať, čo si myslí či, ako sa cíti, ako to zvykne robiť. Bolo to ako keď sa poprvýkrát stretli. Nič, len vonkajší obal. Dýchanie mala pokojné, čelo vyrovnané a postoj taký, že jedenby povedal, že to čakala.
,,Maria, Nikolaj sa ťa snaží zabiť," začal Steve a Maria ironicky prekrútila očami.
,,Stal sa členom Hydry, chce sa ti pomstiť za to, čo si spravila vášmu otcovi," ozvala sa Natasha. Dúfala, že aspoň ju by Maria mohla počúvať.
,,Nikolaj bol ešte dieťa, nemôže si pamätať na ten deň. Neboli s matkou ani doma!"
Zúfalstvo. To bolo to, čo Bucky začul v jej hlase.
V miestnosti sa rozlialo ticho. Maria si prehrabla vlasy a pozrela na hodinky. Z ničoho nič odešla preč z miestnosti.
,,Maria!" Zvolali za ňou všetci, no len Bucky sa postavil a šiel za ňou. Maria pridala do kroku, ale márne. Bucky ju chytil za pažu a strhol k sebe.
,,Čo si myslíš, že robíš?" spýtal sa jej.
,,Do toho teba hovno," zavrčala Maria a vytrhla sa mu zo zovretia.
Bucky si ju premeral a zvraštil obočie, ,,Tebe preskočilo!" vyhŕkol.
,,Nie ja tu mám vygumovaný mozog!" zaironozovala Maria a založila si ruky na hrudi.
,,Ja aspoň nejdem do otvorenej náruče niekoho, kto ma chce zabiť!"
,,Ako to môžeš vedieť, ani ho nepoznáš!"
,,Prepáč, tak si teda s ním zájdime na rodinnú večeru. Možno zistím, že je to úplné zlatíčko! Maria, preboha, uvažuj aspoň nachvíľu! Očividne, ťa pre niečo hľadá a v tých kvetoch si nemala v odkaze: ,,Pre najlepšiu sestričku," ale slovo ,,Vrah." Maria, on ti ide po krku, zabije ťa. Nech už je pravda akákoľvek." povedal Bucky a podišiel k nej.
Maria sklopila zrak a zvýšila ruky popri tele. Vzdala sa.
,,Prosím, ver nám," podišiel k nej Bucky.
Maria prikývla a opera sa o jeho hruď. Bucky si vydýchol. V tej chvíli ešte netušil, čo ho čaká na druhý deň.
ČTEŠ
привет солдат (Hello, soldier; Winter Soldier/ Avengers)
Fanfictionobaja majú svoju minulosť - minulosť, ktorá ich oboch prenasleduje. čo ak zistia, že je ich spoločná? Maria D. Azarova James B. Barnes čo ich spája? čo ich rozdeľuje? prekonajú to spolu alebo sa pokúsia na vzájom zničiť. príbeh привет солдат (alebo...