Episod 6: Anak Murad

10.7K 170 3
                                    

" Ayu. Ingat pesan aku. Kau jangan nak merayap pulak. Duduk rumah. Kejap lagi orang tu sampai. Aku nak keluar ni. " Pesan Murad kepada anak perempuannya, Hidayu.

Hidayu yang sedang berbaring sambil menonton TV hanya diam tidak menjawab.

"Hei aku cakap dengan kau ni. Dengar ke tak?" Murad mula meninggikan suaranya apabila melihat Hidayu seperti tidak mengendahkannya.

"Ye. Dengar. Pegi je la keluar. " bentak Hidayu pula.

" Jangan lupa masak. Balik nanti aku nak makan." Murad berpesan sebelum berlalu pergi.

Hidayu merupakan seorang gadis berumur 17 tahun, anak jati Pangsapuri Impiana itu. Sejak ibunya meninggal dunia, Hidayu tinggal bersama-sama ayahnya, Murad dan adik lelakinya, Hanif.

Sejak kematian isterinya, hidup Murad berubah 360 darjah. Dari seorang yang rajin dan peramah, kini menjadi seorang lelaki yang panas baran. Kerjanya tidak menentu. Duit yang ada pula hanya dihabiskan untuk berjudi dan arak. Hutangnya keliling pinggang. Ini menyebabkan penghuni disitu memulaukannya.

Hanif pula baru berusia 13 tahun. Hidupnya yang terabai membuatkan dia bercampur dengan budak-budak nakal. Boleh dikatakan, kehidupan mereka tiga beranak tunggang langgang.

Di pangsapuri Impiana, selain Baizura dan Zurina, Hidayu turut diberikan gelaran bohsia. Ini kerana kehidupan Hidayu yang amat liar. Sudah berkali-kali penduduk disitu melihat Hidayu melakukan aksi tidak senonoh bersama ramai lelaki disitu. Malah, ayahnya Murad juga turut meratah tubuhnya.

Hidayu memiliki tubuh yang menggiurkan. Walaupun baru berusia 17 tahun, dia memiliki lekuk tubuh yang menggoda. Buah dadanya agak besar dan berisi. Kulitnya putih dan gebu. Ini membuatkan Hidayu menjadi rebutan kepada lelaki-lelaki gatal, tidak kira tua ataupun muda.

Sedang Hidayu leka menonton televisyen, terdengar panggilan salam dan ketukan pintu pagar dari luar. Dia yang sememangnya menanti kedatangan seseorang itu bingkas bangun dan membuka pintu.

"Hai. Ayah ada? Saya datang nak repair peti sejuk. Tadi ada call kan?" lelaki yang bernama Kasim itu bertanya.

"Ayah dah keluar. Masuk lah." Jawab Hidayu dan mempelawa lelaki itu masuk.

Hidayu membawa Kasim ke dapur dan menunjukkan peti sejuknya yang sudah rosak. Tanpa banyak cakap, Kasim terus menyediakan barang-barangya dan mula membaiki peti ais itu. Hidayu pula meninggalkan lelaki itu dan menuju ke bilik tidurnya.

****

Setelah berhempas pulas, akhirnya Kasim berjaya membaiki peti sejuk itu. Dia menekan suis dan membuka pintu peti sejuk itu. Dingin.

"Dik...peti sejuk ni dah ok." laung Kasim sambil mengemas kembali barang-barangnya.

Kemudian dia menuju ke ruang tamu. Tiada sesiapa disitu.

"Dik?" panggil Kasim lagi.

KLIK!!

Terdengar pintu bilik dibuka. Kasim hanya menelan air liur apabila melihat Hidayu yang sudah menukar pakaian. Jika tadi dia hanya berseluar panjang dan tshirt besar, kini sudah berseluar pendek singkat, mendedahkan bahagian pahanya yang putih licin. Bajunya ketat menampakkan bentuk buah dadanya yang bulat.

"Err..adik..ayah adik tak balik lagi ke?" tanya Kasim tergagap-gagap. Matanya ralit menjamah tubuh gadis itu.

"Belum. Petang nanti baru balik." Jawab Hidayu.

"Oh yeke? Abang dah siap repair ni. Errr...nanti bila ayah adik balik, suruh dia datang kedai ye? Ni bill nya." Kasim menghulurkan bill kepada Hidayu.

"Abang nak minum ke? Duduk la dulu. Saya buatkan." Hidayu menarik tangan Kasim dan menyuruhnya duduk.

Seri ImpianaWhere stories live. Discover now