Asyraf masih lagi cuba untuk mendekati Zarina walaupun mereka tidak lagi serapat seperti sebelum ini. Bukanlah Zarina langsung tidak melayaninya. Ada juga mereka bertegur sapa di rumah dan di tempat kerja. Tetapi tidak semesra dulu. Seperti mereka baru kenal sewaktu Asyraf mula-mula bekerja disitu.
Semasa bekerja, Asyraf sering mencuri pandang pada Zurina. Dia seolah-olah sudah jatuh cinta pada gadis itu. Namun apakan daya, Zarina begitu setia pada teman lelakinya. Walaupun begitu, Asyraf tetap menyembunyikan perasaannya. Takut juga rakan- rakanya tahu yang dia tergila-gilakan bohsia seperti Zahira. Namun, diantara mereka semua terdapat seorang yang seakan mengerti perasan Asyraf. Orang itu adalah rakan baik kepada Zarina iaitu Baizura.
"Woi. Kau tengok siapa tu?" Baizura menegur Asyraf yang makan berseorangan di kantin.
"Ha kau Zura. Kenapa? Mana ada tengok sapa." Kata Asyraf yang sedikit terperanjat dengan kehadiran Baizura yang tiba-tiba.
"Kau gaduh dengan Zarina ke, Cap?." Soal Baizura sambil duduk disebelah Asyraf.
"Eh? Apsal pulak kau cakap macam tu tiba-tiba ni?" Asyraf tersengih kelat.
"Ala aku tau kau suka Zarina tu. Aku tengok sebelum ni bukan main rapat lagi korang." Usik Baizura.
"Ish kau ni. Memandai je. Aku dengan dia kawan je la." Asyraf cuba menafikan.
"Dah-dah la tu. Dia dah ada boyfriend. Cari je la orang lain, Cap. Kau pun hensem ape...ramai lagi awek single kat sini. Aku pon single ape." Usik Baizura lagi.
Asyraf hanya ketawa paksa. Ditempat kerjanya itu, selain dari Zarina, dia juga selalu berbual dengan Baizura. Kerana Baizura adalah seorang yang mudah mesra dan tidak kekok untuk berbual dengan semua orang, sesuai dengan orang yang introvert seperti Asyraf.
Bagi Asyraf, Baizura bukanlah citarasanya. Kalau nak dibandingkan, Zarina jauh lebih cantik berbanding Baizura. Walaupun mereka berdua berumur 20 tahun, Baizura lebih kelihatan matang. Kulitnya sawo matang dengan rambut paras bahu. Ketinggiannya dalam 162cm, tubuhnya tidak selangsing Zarina, sedang-sedang sahaja seperti kebiasaan gadis-gadis seusia dengannya. Cuma ukurannya lebih menggiurkan kerana Baizura suka mengenakan pakaian yang menampakkan bentuk tubuhnya. Dadanya juga sederhana besar. Kelebihan Baizura hanya satu, iaitu punggungnya yang padu berbanding Zarina. Pendek kata, bontotnya yang bulat dan tonggek itu menjadi penyelamat untuk Baizura yang mempunyai rupa biasa itu.
Menurut Asyraf lagi, dia sendiri boleh nampak mengapa rakan-rakannya menggelarkan Baizura bohsia. Dengan gaya solekan dan pemakaiannya, memang seperti gadis bohsia. Sepanjang mengenali gadis itu, Baizura bukanlah seperti seorang yang berpelajaran tinggi. Gaya bercakapnya juga seolah-olah orang minda kelas bawahan. Orang seperti Baizura biasanya mempunyai prinsip hidup yang mudah.
*****
Satu malam, Asyraf pulang lewat dari kilangnya kerana terpaksa bekerja lebih masa. Banyak pula mesin yang perlu dibaiki hari itu hinggakan dia tidak sempat untuk makan tengah hari. Tahu-tahu sahaja sudah terlajak sehingga 10 malam. Asyraf singgah sebentar di warung mamak untuk mengisi perut. Sedang dia makan, dia ternampak susuk seseorang sedang membayar di kaunter.
"Macam kenal." Bisik Asyraf.
Setelah diamati, itu adalah Baizura. Baizura hanya mengenakan sepasang baju tidur satin berwarna pink yang nipis. Tidak perasan pula Baizura ada di situ sewaktu dia sampai tadi. Cepat-cepat dia menghabiskan makanan dan menuju ke arah kaunter bayaran.
"Wei Zura." Sapa Asyraf dari belakang.
Baizura spondan berpaling dan menghadapnya. Asyraf tergamam. Entah mengapa, Baizura nampak seksi pula dimatanya apabila mengenakan baju tidur satin itu. Jelas kelihatan cup coli yang menutup dadanya disebalik baju tidur yang nipis itu. Dan yang paling ketara, adalah perutnya yang sedikit membuncit. Asyraf sudah sedia maklum dari rakan-rakannya yang Baizura sedang hamil. Dari pengamatan dan bentuk perut Zarina, mungkin sudah mencecah usia tiga bulan kandungan haram luar nikah yang tidak diketahui dari benih siapa. Dan dia percaya Baizura cuba menyembunyikan kandungannya kerana Baizura sering mengenakan baju yang agak longgar di tempat kerja.
YOU ARE READING
Seri Impiana
FantasyMengambil inspirasi dari idea penulis cerita 'Budak Flat' yang telah hilang tanpa jejak, kali ini OpenLegGirl cuba mengolah jalan cerita mengikut ideanya sendiri. Karya terbaru dari OpenLegGirl ini diberi judul Seri Impiana, mengisahkan tentang kehi...