Azlin, seorang gadis berumur 21 tahun merupakan anak sulung kepada Rashdan dan Safura. Dia mempunyai seorang asik perempuan, Syima berumur 19 tahun dan dua orang adik lelaki, Rahmat 17 tahun dan Razi, 13 tahun.
Azlin adalah pelajar yang menuntut di sebuah kolej swasta tempatan. Wajahnya yang cantik persis gadis cina pasti akan menjadi perhatian pandangan lelaki. Mukanya bujur sirih, matanya yang menawan, hidungnya sederhana, tidaklah besar dan tidaklah begitu mancung. Bibirnya yang kecil kemerahan sangat mempersonakan saat dia tersenyum dengan giginya yang tersusun cantik dihiasi braces. Rambutnya panjang dan lurus menambahkan kejelitaannya. Memiliki tubuh yang langsing berketinggian 167cm dan berkulit putih cerah, lehernya jinjang indah, pinggangnya ramping, dadanya sederhana sesuai dengan bentuk badan serta kakinya yang mulus Dan gerak lenggoknya yang anggun membuatkan ramai lelaki pasti akan terpikat.
Sejak peristiwa yang menimpa dirinya, hidup Azlin sudah tidak seperti dahulu. Bukan itu saja, seluruh ahli keluarganya turut mendapat tempiasnya. Mereka dipandang sinis oleh jiran-jiran apabila mendapat tahu hal yang berlaku. Namun begitu, ada juga yang berasa simpati terhadap Azlin. Bukan salah gadis itu, dirogol oleh adiknya Razi.
Walaupun Razi Nazmi dibelasah teruk oleh Rashdan, tetapi bapanya memilih untuk merahsiakan kejadian itu dan tidak melaporkan kepada pihak berkuasa untuk menutup malu. Cukuplah kejadian itu diketahui oleh penduduk setempat, bukannya satu negara.
Bagi Razi dan sepupunya Nazmi pula, mereka berdua langsung tidak menceritakan perkara sebenar. Hanya mereka berdua sahaja tahu yang Azlin sudahpun dirogol oleh orang luar sebelum mereka.
Bagi segelintir penghuni Seri Impiana pula, ada diantara mereka yang mula berfantasi pada Azlin. Terutamanya budak-budak remaja yang nakal. Ini kerana, kejadian yang menimpa Azlin tempoh hari telah terakam dan mula tersebar di internet. Walau bagaimanapun, perkara itu masih lagi tidak diketahui oleh Azlin Dan keluarganya. Rakan-rakan kepada Rahmat adalah antara yang sudah melihat rakaman itu.
****
"Bilanya kau nak bayar duit aku Mat? Asyik ambik barang je tapi tak reti nak bayar." Soal Syukri geram.
"Ala rileks la. Nanti aku ada duit aku bayar la." Kata Rahmat sambil membakar membakar gulungan daun hijau yang diperolehinya.
"Bila masa yang kau ada duit. Kau tu bukannya ada kerja. Sekolah pon tak habis lagi. Oh lupa kau mana pergi sekolah. Hahaha" Ravin pula berkata.
Arip dan Ganesh yang berada disitu turut ketawa. Bukan mereka tidak kenal dengan perangai Rahmat yang pemalas itu. Badan sahaja besar. Tapi langsung tidak berguna. Rahmat yang masih berumur 17 tahun itu sudah lama bercampur dengan mereka berempat yang sudah berumur 20an.
Sebenarnya sejak beberapa hari lalu, mereka berasa bengang akibat dituduh terlibat dalam tragedi yang menimpa Farah. Manakan tidak, hanya mereka berempatlah yang selalu membuat onar di blok puaka tersebut. Walaupun mereka pernah terlibat dalam kejadian merogol Yaya beberapa bulan lepas, namun apa yang terjadi pada Farah langsung tiada kene mengenakan dengan mereka.
"Ala korang ni. Macam tak tak biasa pulak. Kita kan dah lama kenal." Jawab Rahmat selamba. Kepalanya sudah khayal.
"Sebab aku kenal kau la aku nak mintak duit aku balik sekarang! Kau hutang, lagi nak langsi macam ni ha?" Syukri sudah hilang sabar.
Dia sudah mencekak leher Rahmat. Ravin dan Ganesh pula sudah memegang kedua tangan Rahmat. Rahmat mula cuak.
"Jangan pukul aku..ye nanti aku bayar." Rahmat merayu sambil mengalihkan wajahnya.
"Aku nak duit aku sekarang." Syukri menggertak.
"Aku mana ada duit sekarang." Rahmat merayu lagi.
Satu tumbukan dilepaskan ke perut Rahmat. Rahmat terus melutut sambil terbatuk menahan senak.
YOU ARE READING
Seri Impiana
FantasíaMengambil inspirasi dari idea penulis cerita 'Budak Flat' yang telah hilang tanpa jejak, kali ini OpenLegGirl cuba mengolah jalan cerita mengikut ideanya sendiri. Karya terbaru dari OpenLegGirl ini diberi judul Seri Impiana, mengisahkan tentang kehi...