I. FELVONÁS: HETEDIK FEJEZET

1.4K 118 21
                                    

LOUIS / JELEN 

Az első olyan jelenetet próbáltuk, amiben Harry karaktere, Von Rothbart is megjelenik. A történetben Én, Siegfried Herceg megpróbálja megölni a gonosz varázslót, Von Rothbartot az elvarázsolt tó mellett. Éppen a számszeríjamat takarítottam, amikor Harry belépett a stúdióba.

Egy melegítőben és egy lógó pólóban volt, hajgumival a szájában, amit a gesztenye színű hajába készült bele tenni. Hiányzott pár lokni a tarkójánál. Már nem volt olyan göndör a haja abban a hosszban, de a nyakánál még mindig ott kunkorodtak a kicsi baba hajak, ami arra emlékeztetett, milyen volt régen.

- Figyelsz Louis? - hallottam meg Maurice hangját. - Azt mondtam, készen állunk.

Felálltam.

Maurice nagyon alacsony volt, apró fekete szemekkel, és ősz hátrasimított hajjal. Drámaian lángolt mindig, de mégis érzékeny volt, és örömöt akart szerezni mindenkinek. Úgy bánt a táncosokkal, mint a mostoha gyerekeivel, és bármit meg tett, hogy megnyerjen magának.

Harry, Gigivel állt a terem sarkában csendesen beszélgetve valamiről, amire nem voltam kíváncsi. Nem számít, mert úgy is nyújtanom kell. Nincs időm könnyelmű beszélgetésekre.

Kinyújtottam magam előtt az számszeríjat, a lábamat magam mögé emeltem. A zongorista belekezdett Tchaikovsky kísérteties, nyolc hangnemű, fisz dúrban íródott tragikus dallamába, amiket a világon minden kislány ékszeres dobozában is hallani lehet. A rettegést, a végzetet az ártatlanság elvesztését, vagy ellopását jelképezte. 

Harry elém ugrott, átrepülve a termen egy grand jette-vel, majd azt követő piruettekkel. Von Rothbart itt egy bagoly formáját vette fel, így Harry úgy mozgatta a karjait mintha szárnyak lennének. Erősen tette meg a mozdulatait, de a számolás és a kifejezései ki voltak kapcsolva.

Maurice megállította, és az erős Svéd akcentusával magyarázni kezdett Harry-nek, hogy kövesse a számolását, erősítse meg az arcát.

- Nem értek egyet. - mondta laposan.

Ó, Istenem. Kibaszottul kezdődik

Gigi a tarkója mögött nyújtotta a karját, és felém nézve egy pillantást adott, ami azt mondta: Szent ég!

Maurice azt gondolta, hogy félre értették egymást a nyelv miatt, így megint bele kezdett. - Harry, ő gonosz. Az arckifejezésednek is annak kell lennie, és a számolásomat is követned kéne, nem teljesen az ellentétére mozogni. Oké?

- Nem tudjuk, hogy gonosz -e. 

Maurice elképedt. - Ő egy gonosz varázsló! Ez ő.

A veszekedés annyira nevetséges volt, hogy közbe kellett vágnom. - Harold, ugye felfogtad, hogy a Hattyúk Tavát adjuk elő? A karaktered konkrétan gonosz varázslatokkal átváltoztatja a nőket hattyúkká. Ez az egész tánc lényege. 

Kezébe vette Gigi-t, és csinált vele egy mérleg emelést, amivel már nem volt semennyi gondja. A karjaiban a lány olyan volt, mint egy baba.

- Persze. - mondta zavartan. - De mi nem tudjuk, hogy miért tette ezt. Senki sem tudja ki írta a Hattyúk Tavát, és mit jelképez pontosan. Von Rotbart átka Odette-re mindig is egy rejtély volt.

Rokonszenvesen Maurice-re pillantottam, aki a nyaka körül lévő sálat lazította meg, egy hurok alakra hajtva. 

- Ő gonosz. A rejtély megoldva.

- Az emberek nem csak úgy gonoszak. 

- Ő nem egy személy. Ő egy kibaszott bagoly!

A jelmezesek adtak Harry-nek két darab anyagot, hogy a próbán szárnyként tudja használni a megszokás miatt. Lecsúsztatta magáról őket. - A bagoly Athena, a bölcsesség istennőjének a jelképe. A baglyok képesek látni a sötétben. Talán Von Rothbart lát valamit, amit Odette nem! Talán csak megvédi. 

Flightless Bird // l.s. ✔️Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon