II. FELVONÁS: TIZENEGYEDIK FEJEZET

1.5K 120 13
                                    

LOUIS / JELEN 

A parti, amit Harry-nek szerveznek az Opera Ház csarnokában lesz. Bárki, aki lehetett, az itt lesz. Beleértve fontos politikusokat, és a királyi család tagjait. 

Próbáltam nem féltékeny lenni, de nehéz volt, amikor Harry arcát plakátolták mindenhova ki. Minden kibaszott újságban is Londonban, olyan címekkel, mint: Lehet, hogy nem ő játssza Siegfried Herceget, de ő a szívünk hercege. 

Ölj meg. 

Nial-el egy pubban találkoztam a parti előtt. Már eleve ittas állapotú vagyok. Ki kell józanodnom, hogy később részeg lehessek.

Befutva kihúzta a mellettem lévő széket. - Bocsi, hogy késtem. Volt egy találkozóm a zenekarral. 

Letéve az aktatáskáját, a pincért kérte.

A pultot simogattam, az üres poharamat nézegetve. - Miről volt szó? 

- Oh, semmiről. - törölte meg Niall a poharat a pólójában.

Szokatlanul diszkréten viselkedett. Amúgy anekdotákat szokott zengeni a munkáról.

- Köpd ki.

Bűnösen nézett rám- Jól van. Harry megkért, hogy mutassam be a zenekarnak. 

- Micsoda? - ez szokatlan. Egy zenei producer, sosem mutatna be egy táncost a zenekarnak, talán a koreográfusnak, de zenekarnak soha. 

Kihúztam magamat. - Milyen lehetséges dolgot tudna ő mondani a zenekarnak?

- Van pár ötlete a tempóról. 

Majdnem leestem a székről. - És nem rúgtátok ki?

- Teljesen liberális, de Harry-nek volt pár érdekes mondani valója. Mélyen megérti a szövegkönyvet.

Az egész város megőrült? Azt hittem, Niall, a biztos pragmatikus, látni fogja Harry túlértékelt prima donnaságát, de még ő is bedőlt neki.

- Niall, hallod most magadat?

- Én is meglepődtem. Látnod kellett volna, hogy beszélt a karmesterrel. Nagyon csúnya volt. A furcsa része azt, hogy Harry-nek igaza van.

A szavak együtt, hogy 'Harry' és 'igaz', nem hangzottak helyesen. 

Jeleztem a pincérnek, még egy italt rendelve. - Mit lehet ezen vitatni? A forgatókönyv száz éve ugyanaz. Ez van, és kész.

- Igazából, és ezt Harry hozta fel a találkán, Tchaikovsky kézzel írott forgatókönyve elveszett. A legtöbb balett társulat Riccardo Drigo feldolgozását használja, ami az 1895-ös előadásban is szerepel. Nem az eredetit, ami 1877-ben készült el. 

- Szent Harry-nek meg van az eredeti forgatókönyv? Tchaikocsky szelleme egy álomban meglátogatta? 

Felkavarta a sörét a pohárban, majd a szájához emelte. - A leveleket, egy érzelmi térképnek látja, ami feltárja a balettot.

Vártam Niall-re, hogy mondjon valami mást is újszerű hülyeségnél.

- Niall, nem éppen az igazságot kerülgetjük, ami itt van előttünk? Harry egy kontrollmániás szörny. A balett minden helyzetét uralni akarja, a koreográfiától, a zenekarig, és mi hagyjuk ezt neki!

- Harry jó társaság. Tchaikovsky is ugyanilyen volt. Minden hangszert, kívülről-belülről ismert a zenekarban, és tudta, hogy minden hangszeren, milyen hang hangzik a legjobban. A klarinéton, abban az időben a fisz-dúr hangzott a legjobban Ez adott életet a Hattyúk Tavának.

Flightless Bird // l.s. ✔️Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz