"Miluji, když měníš naše město, ale trpím, když se snažím změnit tebe!"
Dívenka v bílých šatech klečí pod temnými nebesy v trávě nasycené krví. Křičí na noční oblohu, prosí umírající hvězdy, její nářek pulsuje zkaženým městem Vince.
Probudil se s tělem v jednom ohni. Prohrábl si propocené vlasy, nezbývalo mu nic jiného než si tréninkem v ulicích zkrátit další probdělou noc.
-
V našem městě i mimo něj se denně děje spoustu zvěrstev, proto se obyčejní občané bojí vytáhnout paty ze svých domovů a policie, která nás má chránit, se zachová bezmocně. Ovšem co když existuje někdo, kdo má dostatek prostředků a inteligence k pomstě proti zločinu?
Pustil ze sebe monstrum, které oplácí veškeré jejich nelidské činy. Stal se vrahem za ostatní slušné občany, aby udržel zlo na uzdě a dobro nechal kvést kupředu. Jen to si od svých činů sliboval. Pasoval se na kata.
Je to velice prosté: V obyčejném životě byl Daniel Bolton, ten pětadvacetiletý podnikatel ve stavebnictví a syn starosty ostrovního města Vince. Ve druhém tajném životě se stával zvráceným hrdinou. Trestal zločince takovým kalibrem, který odpovídá jejich zvrhlým činům.
Jeho vnitřní souboj mezi Danielem v kravatě a obleku a mezi tím druhým v podobě maskovaného antihrdiny – spasitele. Soupeřil mezi těmito osobnostmi a temná polovička ho občas pohltila. Oba se na sebe tvářili jako odraz v zrcadle.
Když se Daniel vrátil před necelým rokem z cestovaní a studia, doufal, že jeho rodné město se vyléčí nebo alespoň polepší, jenže z té propasti nešlo uniknout a město Vince na tom bylo ještě hůře. Vymýšlel alternativu na boj proti zločinu. Využil své znalosti z cest a dovednosti, také bojová umění, které od dětství trénoval.
Jakmile se jeho otec Erik Bolton dostal do funkce starosty města Vince, otevřely se mu tak další brány k informacím, datům a přístup k SOV.
SOV znamenalo ve zkratce Složení ochrany Vince. Samostatná obří organizace v ostrovním městě, které sčítalo půl milionové obyvatelstvo, byla založena pro jejich bezpečí již desítky let. Celé složení zahrnovalo několik složek od policie, záchranářů, dobrovolníků, různých krizových štábů, až k hasičům. Všichni obyvatelé ostrovního města zůstali v domnění, že celý SOV jim zajišťuje ochranu.
Byla to překrásná představa, ale ne pod vedením Samuela Hogana, který v jejich nevědomí řídil celý chod města. Nenápadný mafián, jen to nikdy nikdo nechtěl veřejně přiznat, jelikož bylo v tomto městě na denním pořádku, když náhodný svědek zmizel beze stop.
Daniel mezitím sháněl potřebné informace, nemohl ihned odstranit velkou rybu, musel se proti proudu k němu pomalu dostávat. Obával se, že Samuel plánuje něco velmi velkého a nepěkného.
Zhotovil si tmavé odlehčené obleky, na důležitých místech neprůstřelné pro jeho ochranu a další netypické zbraně a pomůcky si ukryl do svých skrýší uvnitř města.
Na Danielovo rukách se již nějaký měsíc objevovala krev zločinců, násilníků a jiných vrahů. Stačily mu jen neprůstřelné důkazy o jejich vině. Když někdo pobodal neozbrojenou oběť, vyhledal útočníka a způsobil mu stejné rány. Když někdo kradl, připravil ho o prsty. Když znásilnil, uřízl mu celý genitál, a to vše za plného vědomí pachatele. Jakmile někdo zavraždil, nechal jej zemřít často velmi krutě a pro informace dokázal člověka klidně i mučit. Následně je všechny zmrzačené, či usmrcené přenechával někde viditelně policii. Poněkud zvrácené, ale Daniel věřil, že žádného zločince vězení ani mírné tresty s odmlčenou dobou ve vězení nenapraví, proto vzal spravedlnost do svých rukou a hleděl na svou opatrnost, aby se sám neprozradil.
Teprve po půl roce vzbudila jeho odplata u zločinců obavy a strach. Jednal podle rčení Oko za oko a zub za zub. Když se o něj začala média a zpravodajství Vince zajímat, nazývali ho novodobým Chamurappim.
ČTEŠ
Oko za oko
Mystery / Thriller... a život za život. Jak lze účinně napravovat zločince? Daniel ví, proč riskuje a zná své cíle. Pod rouškou vlastní temnoty se konečně pokusil dobro ve svém městě ochránit, přestože to provádí zvráceným způsobem.