„Kdy mi ukážeš nějakou mrtvolu? Slíbila jsi mi to," dožadoval se malý Fredy.
Ellie si v pondělí převzala do noci směnu, kvůli Davevovi, který se účastnil nějaké besídky ve škole jeho vnoučete. Měla tu právě svého bratra Fredyho, když ho vyzvedla z jeho základní školy, než si ho jeho máma Miranda odveze domů. „Nejsem si vědomá, že bych ti to někdy slibovala," zakřenila se, načež Fredy nahodil smutný obličej. „Promiň bráško, ale jsem jenom laborantka. Nechceš něco koumat s mikroskopem?"
„Jo!" Natěšeně se k ní hrnul. Proto mu vytáhla starší typ mikroskopu, se kterým si mohl zacházet, jak chtěl.
Mezitím se na jiném místě v tom samém středisku SOV dostával tajně Daniel v civilní podobě přes chodby a evakuační schodiště. O jeho přítomnosti nevěděla, nikdo to neměl vědět a již tu bloudil necelou čtvrt hodinu. Popravdě loudil po tom, co hledal, jenže mu náhle do oka padla kamera, která ho snímala. V duchu zaklel, protože tím jeho výlet skrz SOV končil, nyní jen mohl očekávat nějakého sekuriťáka. Prošel tedy ještě kousek a potom se obrátil a s neklidem směřoval zpátky. Z dálky se k němu hnal muž z ochranky, proto musel zapojit svou důmyslnou improvizaci a zahrát svou roli. „Konečně jsem někoho našel. Nějak jsem tu zabloudil," volal na muže z dálky.
„Pane, viděli jsme vás na kameře, kam jste měl namířeno?" zeptal se podezřívavě narušitele.
Daniel udělal menší odmlku. „Chtěl jsem překvapit svou přítelkyni, ale asi jsem nepobral popis místa, kde tu pracuje. Má to být myslím v laboratořích?"
„To jste ovšem opačně v jiném křídle a o několik pater dole," zasmál se.
„Aha, nevadilo, kdybyste mě k ní zavedl?"
-
„Slyší mě slečna Darcyová... Ellie? Mám tu dole vašeho přítele, mohla byste si ho vyzvednout?" vyslechla si hovor z pevné linky v laboratoř. Volal jí muž z ochranky, avšak jen překvapeně odpovídala. Nechala Fredyho na tu chvilku si hrát s mikroskopem a sama výtahem sjela do přízemí na recepci. Při prvním pohledu na postavu před ochrankou se dostávala do dění. Daniel se za ní otočil a velmi mile ji pozdravil. Přejel jí nepříjemný mráz po těle a sevřelo se jí u srdce.
„Příště vašeho přítele vybavte plánkem, abychom ho tu opět nenaháněli po celé budově," oznámil jí sekuriťák.
Překvapivě se snažila zakrýt svou zmatenou mysl. „Slibuju, že vám příště žádnou starost nepřidělá. Hezký večer."
„Také přeji," pousmál se muž pod vousy a věnoval se dále své práci na recepci.
Daniel se s ním také rozloučil a přidal se k Ellie, která očividně nebyla z jeho přítomnosti nadšená, natož když jí položil paži kolem ramen. „Taky tě konečně rád vidím," šeptnul.
Po nich právě k recepci přišel další muž z ochranky, aby vystřídal denní směnu za noční. „Něco nového?"
„Víš, kdo odtud teď odcházel?" vyhrkl tišeji na svého kamaráda, ale ten jen zavrtěl hlavou. „Syn starosty a chodí s dcerou našeho policejního velitele Darcym. Novinka co?"
-
Ellie s Danielem se již dostali do výtahu. „Co tu děláš? Chceš ode mě něco nebo tu šmejdíš a hraješ si s ochrankou na honěnou?" osočila ho, jakmile se dveře zavřely.
„No, teď na řadu přichází to, co od tebe potřebuji."
„Víš, že tu mám i svou normální práci."
ČTEŠ
Oko za oko
Mystère / Thriller... a život za život. Jak lze účinně napravovat zločince? Daniel ví, proč riskuje a zná své cíle. Pod rouškou vlastní temnoty se konečně pokusil dobro ve svém městě ochránit, přestože to provádí zvráceným způsobem.