Edward menekan sesuatu pada skrin dashboard. Terpaparlah rakaman dua buah kereta berwarna hitam sedang bergerak laju.
"Kita tak ada rancang ke masalah ni?" Andy mengerutkan dahi.
Edward menggeleng seraya membelok keretanya ke bahu jalan.
"Kereta Denizz gerak dulu. Yang lain hentikan dua buah kereta ni." Edward memutuskan keputusan.
Haraz juga membelok keretanya ke bahu jalan. Matanya ditolehkan ke arah Humairah sebelum dia mengangguk kecil. Mereka berempat melangkah keluar dari perut kereta.
"Viez dengan Qiez macam mana? Nak tolong jugak!" jerit Darviez di dalam kereta itu.
"Tak payah masuk campur," kata Darqiez yang duduk di sebelahnya.
"Mana boleh tak masuk campur. Besar nanti kan kita nak jadi macam dia orang semua. Sekarang nilah waktu untuk kita belajar. Fighting Qiez!" Darviez menarik tangan Darqiez keluar.
Mereka berdua bersembunyi di sebalik kereta. Darviez melihat tangan Darqiez menyeluk kocek seluar mengeluarkan sesuatu.
"Seriously? Mana kau curi ni?" Bebola mata Darviez bersinar-sinar melihat barang yang dipegang Darqiez. Darqiez hanya menjongketkan bahu.
James dan Aman berlari anak masuk ke dalam semak. Mereka semua bersembunyi dan mengambil posisi masing-masing bagi memudahkan kerja mensasar dua buah kereta musuh itu.
Dari jauh mereka dapat melihat musuh mengeluarkan separuh tubuh dari tingkap kereta sambil menghalakan selaras rifle ke sekeliling hutan.
Trut! Trut! Trut! Trut!
Boom!
Mereka semua yang sedang menunduk serentak di dalam semak terkejut mendengar bunyi gegaran kuat itu. Masing-masing membulatkan mata sambil berdiri secara perlahan-lahan.
Edward memandang yang lain bersilih ganti. Nampaknya kedua-dua buah kereta musuh mereka telah meletup tanpa sempat mereka bertindak.
"Mantaplah! Lepas ni kita dah boleh bekerjasama dalam kes besar kan?"
Suara seorang budak lelaki yang sangat dikenali mereka kedengaran di sebalik kereta Haraz.
"Oh my god! Viez dengan Qiez dah..." Humairah menekup mulutnya memandang ke arah tubuh si kembar yang sedang bersembang di sisi kereta. Budak-budak itu telah membunuh? Biar betul?
"Aku dah agak. Anak-anak Denizz memang nakal nak mampus. Kau nampak tak? Budak kembar tu ada kebolehan..." kata James sambil menyimpan kembali sniper ke dalam beg galasnya.
"Tak tahu nak cakap apa tapi aku rasa budak-budak tu dah kurang didikan agama. Susahlah nak ajar kalau membunuh pun dia orang buat selamba." Andy menghela nafas.
Edward dan yang lan-lain hanya diam. Perlahan-lahan mereka bergerak menuju ke kereta.
"Mana kau orang dapat bom tu?" Aman mengerutkan dahi memandang Darviez dan Darqiez bersilih ganti.
"Dalam beg Uncle James," jawab Darqiez tenang.
James mengangguk beberapa kali. Pandai mencuri namun tak mengapa, tidaklah membazir tenaga mereka pada petang ini.
"Bersihkan bukti," arah Edward yang sedang bercakap telefon.
Malam menjelma. Haraz dan Humairah sedang sibuk menyiapkan diri untuk majlis persandingan yang akan berlangsung sebentar lagi.
YOU ARE READING
𝐇𝐞'𝐬 𝐀 𝐁𝐚𝐝 𝐆𝐮𝐲
Action[𝐂 𝐎 𝐌 𝐏 𝐋 𝐄 𝐓 𝐄 𝐃] -𝐈𝐧 𝐄𝐝𝐢𝐭𝐢𝐧𝐠- ♡ 𝐊𝐚𝐫𝐲𝐚 𝐤𝐞𝐭𝐢𝐠𝐚 𝐌𝐫𝐇𝐚𝐳𝐑𝐞𝐲𝐳 ♡ ★𝐒𝐞𝐜𝐨𝐧𝐝 𝐬𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬 𝐨𝐟 𝐌𝐫𝐬. 𝐃𝐞𝐧𝐢𝐳𝐳★ ★𝐌𝐚𝐢𝐧 𝐜𝐡𝐚𝐫𝐚𝐜𝐭𝐞𝐫 𝐜𝐡𝐚𝐧𝐠𝐞𝐝★ ★𝐑𝐨𝐦𝐚𝐧𝐜𝐞 + 𝐀𝐜𝐭𝐢𝐨𝐧★ ✧Terselitnya kesud...