2,5 ay sonra
"Alo? Selamunaleyküm."
"..."
"İyiyim Elhamdülillah kuzum. Sen?"
"..."
"Ben şey için aradım. Şimdi bizim dört güzel kızımız tesettüre girmek istiyor. Ben de dedim ki Rukiye'ye götürelim."
"..."
"Heh. Aynen kuzum. Tamam o zaman bekliyoruz biz sizi."
"..."
"Siz de."
Ayşenur Teyze telefonu kapatıp bize döndüğünde gülümsedi.
"Geliyorlar."
Başımızı salladığımızda, önümdeki çaydan bir yudum daha almıştım.
Geçen iki buçuk ayda, kızlarla, İslamiyet ile ilgili bilgiler öğrenmiştik Ayşenur Teyze'den. Ve birkaç gün önce de tesettüre girmeye karar vermiştik.
"Heh geldiler. Hoşgeldiniz."
"Hoşbulduk abla."
Bakışlarım gelenlere kaydığında 3 kişi olduklarını gördüm.
Ayşenur Teyze bize gelenlere sarılıp daha sonra da bize dönüp konuşmaya başladı.
"Kızlar ben sizi tanıştırayım. Bu Fatıma. Yanındaki Neslihan ve diğeri de Ümmühan."
"İkiziz biz."
Neslihan ve Ümmühan aynı anda konuşunca gülmüştük.
"Ben de Hüma. Bu Ayışıl. Yanındaki Meyra ve bu da Eda."
"Memnun olduk."
"Biz de."
"Çaylar bittiyse gidelim mi?"
"Bitti bitti."
Ben ve Meyra ayaklanırken, Ayışıl ve Eda da son yudumlarını alıp kalkmıştı.
✨ ✨ ✨
"Selamunaleyküm anne."
Fatıma son heceyi uzatarak boş olan dükkanda seslendiğinde ona karşılık gecikmemişti.
"Aleykümselaam."
Siyahlar içinde bir kadın bize doğru yürümeye başladığında içimde bir heyecan vardı.
"Hoşgeldiniz."
"Hoşbulduk. Biz tesettüre girecek kızlarımız için geldik. Uygun bir şeyler bakıyoruz."
"MaşaAllah. Allah muvaffak etsin kuzular."
"Amin."
"Gelin bakalım."
Siyah uzun elbiseler, Ayşenur Teyze ferace demişti, orası ve hemen karşısında uzun tuniklerin ve bol altların olduğu bir yere ayrılıyordu mağaza.
Biz feraceye girmeye karar vermiştik.
Ayşenur Teyze anlatmıştı bize. Tesettürün her yeri örtmesi gerekiyordu ve içimizi de göstermemeliydi. Belirli yerleri örtmesi, Ayşenur Teyze bir ayet okuyarak kapanacak yerleri belirtmişti. En iyi tesettür Çarşaf-ı Şerif'ti. Ama biz şimdi feraceye karar verip almaya gelmiştik. Ve bir de şu nokta vardı ki, tesettüre girdikten sonra açılmamalıydık. Oyuncak olmadığını ve keyfi olarak vazgeçilemeyeceğini vurgulamıştı. Eğer eminsek tesettüre girmemizi de eklemişti.
Biz de bu yola başladıysak Allah'ın bu emrini de yerine getirmemiz gerektiğine emin olduktan sonra kararımızı Ayşenur Teyze'ye söylemiştik.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bardak | Texting
Духовныеalhukan: Sen alhukan: Evet sen. alhukan: Olum millete niye yalan atıyorsunuz? alhukan: Kırılmaz bardak dedik bağrımıza bastık alhukan: İki tekmelenmeye dayanmadı. denizvakar_kuray: Kimsiniz?