"SEKIAN terima kasih," ujar seorang gadis yang cantik bertudung sekolah berwarna biru. Dia membongkokkan sedikit badannya. Dia menghela nafasnya. Senyuman nipis jelas terukir pada wajah cantiknya. Jelas kedengaran tepukan gemuruh dari rakan-rakannya sekelasnya.
"Bagus Qai. Saya dapat lihat peningkatan awak dari kali pertama awak berlatih. Kalau awak teruskan momentum ini, in shaa Allah tiada masalah untuk kita tergolong dalam top three," jelas cikgu Selena. Gadis yang bernama Qai itu tersenyum manis. Salam perkenalan. Aku Nur Qaira Rania. Umur? 17tahun. Sweet 17 gitewwww. Status? Single. Couple not my taste. Kawan-kawan yang rapat dengan aku akan panggil aku Qai. Jarang orang panggil aku Qaira. Ini kisah hidup aku. Peace!
"Cayalah Qai! Good job girl," Hana berkata setelah Qai mengambil tempat duduk di sebelahnya. Hana atau nana betulnya Raihana merupakan best friend Qai. Qai ada dua orang teman rapat dan seorang lagi ialah Maira atau nama sebenarnya Humaira.
"Thanks Hanaku sayang. Hope boleh menanglah," Qai tersenyum hambar. Jelas riak gelisah di mukanya. Dia baru sahaja selesai berlatih pidato di depan rakan-rakan sekelasnya di bawak bimbingan Cikgu Selena.
"Alah, kau boleh punyalah! Qai kan hebat," Maira yang duduk di hadapan Qai tersengih.
"Mujur korang ikut esok. Kalau tak memang sunyilah esok," Qai menongkat dagunya.
"Hey! Itu mesti okay. Di samping support kau, bolehlah aku dengan Maira cuci mata cari laki hensem buat modal," Hana tersengih nakal. Gatal teruk kawan aku ni.
"Ceh sempat kau eh!" Qai mencubit lembut lengan Hana.
"Lagi kotor mata aku nanti. Pilihan kau selalu tak berkenan di hati beta," sindir Maira.
"Kau ingat kau anak raja hah?! Lagi satu kau tu bukan mak aku nak reject pilihan hati aku. Huh!" Bentak Hana. Maira tergelak.
"Bertenang... chillah. Kumbang bukan seekor," jawab Maira selamba. Masa bila pula berebut kumbang ni Maira? Aduiii.
"Huh!" Hana menjulingkan matanya.
"Tapikan, kita busy betul lately ni," keluh Asrul yang berdiri tidak jauh dari mereka bertiga.
"Betul tu. Sukanlah. Majlis itulah, inilah. Then, kita semua kena join yang transfer student punya program. Sebab apa, just nak tengok cara dia orang belajar," sambung Asril, kembar Asrul.
"Ah, malasnya program tu. Sekolah-sekolah yang kita pergi tu semua sekolah hebat-hebat. Tercabar titew tau. Kita sekolah biasa je," desus Alia. Qai termenung sejenak. Ya betul tu. Dahlah lama program tu. Sebulan kut. Semua luar negeri. Asrama pula tu.
"Nak buat macam mana, nak tak nak kena pergi juga. Mana tahu lepas balik dari program tu, semua insaf nak study rajin-rajin ke," balas Hana selamba. #sentap.
Kring!!!
Bunyi loceng itu menyentakkan lamunan Qai. Dia, Hana dan Maira menuju ke kantin. Dah masuk waktu rehat kan. Of courselah makanan yang dia orang cari. Dah lapar kut. Lepas rehat pula masa sejarah. Confirm kilang taik mata buka nanti. Sejarah dan mengantuk berpisah tiada.
Tbc.
So, hye guys! Salam perkenalan😊 Sorry if this part hambar. Abaikan typo and kesalaham tatabahasa itu yee. Sis ni masih dalam proses belajar.
Vote and comment okay readers tershayang. 😘
Love you all💕
YOU ARE READING
Ku Terus Menunggumu ✔
Teen FictionFocus! No love! No couple! Just study! School first! ~ Qaira Just friend, no more than friend! School and study! No couple! ~ Iq Mampukah mereka berusaha untuk tidak jatuh cinta dan patuh akan prinsip yang mereka cipta? Semuanya hanya ada dalam KU...